CETUSAN MINDA

..Tebus !




Dulu-Dulu..kalau tersilap ejaan sesuatu perkataan
mesti guru BM tu suruh buat pembetulan berulang2 kan..
 
Jadi..lebih kurang samalah kesnya dengan orang sini!!
Rentetan dari insiden semalam
Biarpun  dah minta maaf pada empunya diri atas kesilapan
yang sememangnya tidak  disengajakan..aduhaii
Tapi camtulah...
Diri sendiri yang rasa tak sedap hati!
pagi2 lagi bertekad nak buat sesuatu....
dan hasilnya...
sepertimana gambar di atas!!!
Yang diprint di atas kertas sticker.. utk ditampal pada bahagian yang silap!!

Alhamdulillah...
Tertebus jua kesilapan semalam
Kiranya teman tu..K Jue..
dah berbintikan ayahandanya..!!






Alhamdulillah.....Selesai tugas yang diberi.
:
:
:
Kata-kata Untuk Direnung-renungkan...







....Orang sini memang tak pandai nak ' bercakap2'..!







 

27 comments:

adol ihsan said...

Salam :

Manusia tak terlepas daripada melakukan kesilapan..

:)

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله..:)

Moga kitak sihat hendaknya serta sentiasa dalam rahmat kasih sayang Allah SWT..:)

Alhamdulillah dah terhasil semua tugas kitak..:)

P/S : Lom bait gilak tok, round2 ngabas kitak sitok tek..:)

ieda said...

bila kita ada insentif utk tebus kesalahan kita ia sesuatu yg indah sebenarnya .. dan ada kepuasan disitu :)

nba-Nur said...

Salam.. Wah bagusnya Kak Kartini buat pembetulan.. Ni mesti terlibat dengan AJK Buku Program. Nur kalau dpt jawatan tu, Nur akan cuba pastikan tiada kesalahan terutama dari segi nama.. Bab2 ni memang agak sensitif.

Tapi apa yg penting, akak dah tebus kesilapan tu..

Afida Anuar said...

Alhamdulillah, selesai dah semuanya..my dear kak tinie,

nampaknya kena 'denda' tulis ulang-ulang jugak yer, cuma ni komputer tolong buatkan.. he he he

Pn Kartini said...

To Adol Ihsan:)

Assalamualaikum:)

Nama pun manusia..pasti ada kelemahan yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikummussalam:)

Moga kitak beransur sihat:)

Alhamdulillah..selesai..tunggu harinya shj utk diedar:)

Tq kitak..:)

Pn Kartini said...

To my lovely ieda:)

Tulah..bila dah buat silap ..memang teringat2 dibuatnya...
Jadi..bila dah baiki kesilapan..mmg rasa kepuasannya:):)

Pn Kartini said...

To my dear nba-Nur:)

Assalamualaikum dear:)
Actually akak dah baiki..cuma mungkin akak buat kerja tu..kejap guna pc di umh..kejap sambung di sekolah...dengan2 akak jadi keliru kuttt..:)

pe2..thanks ya nur:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Alhamdulillahhhhhh...:):)
tertebus juga akhirnya!!

Yang syok nya buat pembetulan guna komputer niii...cepattttttttt sgt2..cuma bab yang menampal tuu cerewetlah skit:):)

a kl citizen said...

Tini tak pandai bercakap, selalu kena buli ke?

Pn Kartini said...

To my dear sis Normah..:)

Rasanya camtulah kak..hehehe
kiranya "aku yang menurut perintah.."
aduhaii...:)

munna said...

Alhamdulillah dah tebus kesalahan ye... nasib baik skrg ni semua dah senang...tinggal lekat kan je sticker tu

IMANSHAH said...

ingat tebus hadiah..hurm kesilapan itu biasa, mennebus kesilapan itu luar biasa

Cikli said...

kalau cikgu bm denda tulis banyak-banyak boleh copy paste juga ke?

Cikguzam said...

salam kak,
Ya saya terkenang memori lalu didenda begitu (",)

Tinaz said...

Assalamualaikum my dear tinie..:)

Alhamdulillah segalanya sudah dibuat pembetulan dan diharap programnya berjalan dengan lancar..

sal said...

cantik kata2 punjangga tu..
boleh buat renungan..
untuk memperbaiki diri..

tnk dpt share..

maiyah said...

assalam..

takkan lari dr kesilapan ;)

gadisBunga said...

saya penah kene denda macam tu. naik sengal jari!

*dulu saya nakal... :D

Pn Kartini said...

To my dear Munna:)

Salam:)
Alhamdulillah..segalanya selesai dibaiki:)memang mudah:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

Kalaulah leh copy & paste...mudahnyaaa kerjaa:)

Pn Kartini said...

To Ckg ZAm:)

Salam:)

akak rasa cam pernah kena gakkk....masa sekolah rendah dulu2...terkonang masa dulu niihh:)

Pn Kartini said...

To my dear Friend Tinaz:)

waalaikummusalam:)

Alhamdulillah....segalanya berjalan lancar tadi:):)

Pn Kartini said...

To my lovely KakSal:)

Assalamualaikum sis:)

Kalau diletakkan tini..cam kena buli jekk...sbb malas nak cakap tapi kerja ok jeee..:):)

Pn Kartini said...

To my dear Maiyah:)

Assalamualaikum:)

Betul tu..namapun manusia kan:)lemah segala hal:)

Pn Kartini said...

To my dear GB:)

Assalamualaikum dear:)

owhh..tak pe..sengal2 pun dpt pengajarannya..pasti jari2 leh bersenang2 sekarang dgn usaha yg dibuat..

Nakal dulu2 tak pe..jgn notty2 sekarang yaaa..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran