CETUSAN MINDA

..KaTA Untuk HATI....



** Dalam tercari-cari kata2 utk diletakkan di dalam 
pamplet utk  Majlis Kecemerlangan...tertarik dengan petikan kata2 di atas..
:)

18 comments:

Afida Anuar said...

semalam yang berlalu...
esok apa pula yang bakal kita temu..
Adakah masih dunia atau di sana..

kak tinie, saudara abdul razak... ke mana sebenarnya? akak tahu?errr.. Dia sihat2 aja kan?

PS: tetiba rindu nak baca entry beliau pagi2 jumaat ni..

wa khairul onggon said...

Kmk ada pegi dgr ceramah wacana Islam baru2 tuk di Arkib Negara.. Ustaz ya madah antara perkara yg manusia tidak akan dapat balik dlm hidupnya ialah MASA. Tidak ada back to the future atau sebaliknya. Sesungguhnya masa ALLAH itu sungguh punctual dlm setiap perkara.. :)

Mutiara Bernilai said...

Allah..

sungguh, hati mutiara selalu lupa :'(

terima kasih Pn Kartini

Sha said...

Salam Juma'at Tiny.

Saling ingat mengingati.

Werdah said...

Assalamu'alikum Tinie

Ya, hati yang lupa perlu selalu diingatkan.. masapun sangat cepat silih berganti.. sekejap je dah bulan Rabi'ul akhir kan.. tak lama lagi Rejab n...

Terima kasih untuk peringatan ini..

Semoga Tinie sentiasa sihat dalam dalam rahmat kasih sayangNya

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

sesungguhnya manusia mudah lupa namun sejarah akan terus bercerita tentang segalanya...

suka tegok hari Ini Dalam Sejarah TV 1.. tak ada dulu tak ada sekarang kan Tini.

kak Erna said...

assalam tini..terima kasih..akak pun suka..berulang kali dibaca.

Tinaz said...

Assalamualaikum..:)

Waktu adalah modal. Berjalannya waktu bererti berkurangnya modal. Kerugian akan mengiringi setiap orang bersamaan dengan berlalunya waktu.

Bila seseorang tidak mampu meraih keuntungan dari tiap detik kehidupannya, maka semakin tua usianya semakin banyak pula kerugiannya. Ketika waktunya habis kerana maut, maka ia akan pulang dengan tangan hampa bahkan membawa beban dosa.

:):)

hazeleyed lady said...

Ass - Salam sweetie

Wishing you a very happy holiday.
Jalan ana kali ini?

Pn Kartini said...

To my dear Dik fida:)

Semoga esok menjanjikan
segala keberkatan dariNya..

Berkenaan dgn saudara Razak..seperti dalam n3 dlm blognya,hanya sebut ingin berehat..mungkin mencari ilham barangkali..:):)InsyaAllah..kita doakan agar beliau sihat2 sahaja yaa:)

Pn Kartini said...

To Mr Kaljis:)

Alhamdulilah..masih diberikan kesempatan utk ktk menghadiri ceramah ilmu..:):)
Memang benarlah..itulah kebesaranNya dan kekuasaanNya...bila tiba akan waktu dan ketika..tetap jua berlaku..itulah ketentuanNYa kan..:)

Pn Kartini said...

To my dear MB..:)

Salam:)
Begitu jua dgn hati ini....:)
itulah dikatakan manusia mudah lupa!...:(


p/s: panggil shj sis tinie.rasa dekat jee.tak perlu berpuan2 dear..too formal lak.. :)

Pn Kartini said...

To my dear KakLong Sha:)

Salam hari ahad :):)

Itulah makna dan perlunya sahabat:):)

(komen seblm hadir ke kelas tambahan nihhh..)

Pn Kartini said...

To my dear Sis Werdah:)

Assalamualaikum:)

Beringatkan utk diri ini juga sis:)
tiada yang sempurna segalanya dlm diri...namun cuba utk jadikan hari ini lebih baik dari semlm...InsyaAllah..:)

MOga k werdah sihat2 selalu di sana yaa..:)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Yati:)

Salam:)

Ermmm...dah lama taK tgk hari ini dalam sejarah...ada lagi ke sis..:):)
Betul tu sis...kenangkan dulu hargai sejarah nan lalu..krn tiada dulu tiadalah sekarang:):)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Erna:)

Assalamualaikum:)

Suka tini bila akak pun suka:):)
samalah kita yaa..:):)

Moga akak sihat2 sahaja di sana:)

Pn Kartini said...

To Tinaz

Assalamualaikum:)

Indah dan mendalam sekali kata2 ..MOga kembalinya mengadap Ilahi nanti...bisa ada bekalannya utk menempuhi alam sana...InsyaAllah...
Moga hati2 kita tidak lalai dan leka dek kenikmatan duniawi ini....

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Hazeleyed:)

Assalamualaikum..:)
Moga akak diberikan kesihatan yang baik dan dilimpahi kasihsayangNya jua....Amin:)

Selamat Bercuti Utk sis juga..:)
Utk cuti kali ini...biasalah sis..cuti2 di hujung weekend nanti kut..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran