CETUSAN MINDA

Masih Di Sini...!

Cuti-Cuti Sekolah..
Masih lagi terperap lam umah..
Kerja-kerja penandaan Kertas Ujian Bio masih terus diusahakan
Seperti biasa..
bila dah mengadap kertas2 dgn jawapan yang terkdg mencabar kesabaran
kdg kala terbeliak mata pemeriksanya!!huhuhu...
Kalau diekspresikan....mungkin cam dlm gambar ni..


ataupun

terkedu jekkk!!


Macam biasa...
bila dah di tahap tepu dengan seribu rasa perasaan yang bercampur aduk...
Maka apa lagi...menterapikan diri dengan 'jalan-jalan' di alam maya!


Kagum melihat gambar dengan kecekapan photographernya..

 dan
 
Tercuit HAti  bila terjumpa gambar lalat2  ni haa....


& juga
Yang mencuri perhatian ...melihat kreativiti  di bwh :



dan antara gambar yang sedikit memotivasikan diri...
bila melihat kesusahan dan cabaran orang lain...:


Betapa kita masih bernasib baik...andai dibandingkan dengan mereka....
Bersyukur dengan segala apa yang kita kecapi ..
Ingat! 
Andai diri merasakan kesusahan...
Masih ada lagi yang lebih sengsara
dalam mencari rezeki sesuap nasi!

~ Sekadar Mengingati Diri Ini ~

17 comments:

kak Erna said...

Assalam tini..betul kata tini.
kita masih lagi bernasib baik..
dan bersyukur lah dengan apa yang kita kecapi kini..

Tinaz said...

Assalamualaikum..:)

Cuti tapi sebenarnya tak cuti ya! Walaupun tak ke sekolah tugas sebagai seorang guru perlu dibereskan di rumah kan! Kadangkali pergi bercuti pun tetap juga kerja-kerjanya diusung bersama..

Namun bila melihat gambar di bawah tu kita masih lagi beruntung, rezeki yang Allah kurniakan masih mudah didapati tidak seperti mereka di dalam gambar tu, bersusah payah mencari sesuap makan.

**Muhasabah diri** ^_^

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie..

Tersenyum pulak fida tengok gambar lalat dan telur2 tu... kreatip.

Haaa, kak..at least akak bercuti..Fida jeles tau!..hehe

MaizaC'Joe said...

Assalamualaikum

my lovely sis Tinie

apa khabar akak.. tercuit hati tengok gambar2 tu.. iya kan.. sekurang-kurangnya kita perlu bersyukur kalau kita asyik merungut kerja kt berat, susah, penat, orang lain lbh lg :)

Maiza jeles akak cuti... hehe

DrSam said...

assalamualaikum. Selamat bercuti dan segala urusan dipermudahkan.

Zaitun said...

Kak Zai selalu cakap dengan anak2 supaya sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada.Pandang pada yang di bawah jangan bandingkan diri dengan orang atasan.

wa khairul onggon said...

Alhamdulillah kita masih lagi bernasib baik dari mereka.. SYukur kan kak.. Saya pergi Indonesia tahun lepas kesian sungguh tgk rakyat dia.. :)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Erna:)

Salam..
Alhamdulillahkan sis..
Ada lagi yang kurang bernasib baiknya berbanding kita..
Syukur padaNya jua:)

Pn Kartini said...

To my dear friend,Tinaz

Waalaikummussalam:)

Biarpun ada kerjanya sms cuti2 camni..kiranya buatnya pun dlm keadaan santai..tak terikat dgn peraturan dan masanya:)Tu yang best:)

Melihat gambar tu,semmgnya beri motivasi agar tidak terlalu cepat melatah bila ditimpa kesusahan dalam soal kerja ni...:)

Pn Kartini said...

To my dear dik Fida

Assalamualaikum:):)

heheheh..suka suka suka buat fida jeles ....

Alaaa dear...anggaplah akak berkerja juga ni haa..tapi kerja lam umah!!;)

Take care yaa..kerja elok2!;)

Pn Kartini said...

To my dear dik Maiza:)

waalaikummussalam my dear:)

Tulah kan...kdgkala cepat benar mengeluh bila ditimpa masalah dalam kerja kita kan...sedangkan masih ada ramai lagi yg susah..aduhai..

Opss!jeles gakk yaa...heheh
:)
Take care yaa:)

Pn Kartini said...

To Dr Sam:)

Waalaikummussalam:)

MOga Dr Sam diberikan kesihatan yg baik dan dirahmatiNya selalu..:)
Terimakasih yaa..sama juga utk Dr Sam..moga dipermudah segala urusan!

DAlam busy2 tu..rest kena cukup ya

Pn Kartini said...

To my dear Kak Zai:)

Assalamualaikum kak:)

Tq sis..kiranya berguna juga utk tini nasihat akak tu:)

Moga akak sihat2 di sana:)

Pn Kartini said...

To Mr Kaljis:)

Syukur kerana kiranya kita masih bernasib baik...
Melihat akan kemiskinan dan kesusahan org lain sedikit sebyk menginsafi diri kita juga kan..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Tinie,

akak tumpang menterapikan diri sama2 ye.. pengorbanan seorang guru, berpinar biji mata time menanda kertas ujian kan..tarik nafas dalam2, tahan dan hembus perlahan-lahan..lega tak..

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Yati:)

Baguss nii..sama2 menterapikan diri..hehe
ok..ok
Tarikkkkkkkk...tahannnnn...hembusssss...fuhh!!Legaaa
hehehe..:)

Moga akak sihat2 di sana yaa:):)take care

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak sihat hendaknya..:)

Bila dilihat cara mereka mencari rezeki tu memang payah, seluruh tenaga dicurahkan. Rezeki yang dapat pun sangat berkah...

Suka gambar 'rules' tu..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran