CETUSAN MINDA

..Ada Je..!..


Biasalah kita dengar
Tiada manusia yang SEMPURNA..
Kadang kala apa yang kita fikir baik....tapi tidak di minda orang lain!

Hari Ini ada teman nasihat,
" Kalau nak puaskan hati semua orang mahu gila dibuatnya kita "
huhuhuuhu....
Dalam hati....betul apa yg dikatakan tu
Cuma ntah leee..
Bila diberi 'sedikit' kuasa...Untuk menggunakan kuasa veto sepenuhnya 
Memang tiada dalam kamus!!!
(...dah memang spesies tak dek tokoh nak jadi orang2 atasan nihhh...
& memang tak impi pun!)
 Sebolehnya nak jugak  puaskan  hati semua orang...
Selagi boleh menggembirakan hati orang!
Tak ke gituu?!
Tapi tulah...
Bila dah difikirkan terbaik utk si A rupanya tidak untuk si B
huhuhu...
memang  ..........
:
:

TAK PERFECT !!
:(


p/s :
Untuk itu juga.....
di atas ketidaksempurnaan & kekurangan diri
mohon maaf dipinta dari kalian jua....


18 comments:

kakcik said...

Kadangkala untuk memuaskan hati orang lain, hati kita tercarik bagaikan kain. Sabar ajelah!

Semoga Tinie sihat dan ceria selalu. :)

Tinaz said...

Assalamualaikum...:)

Sememangnya kita tidak berupaya memuaskan hati semua orang. Dan betapa ramai orang yang akan tidak berpuas hati dengan kita kerana tidak dapat menerima diri kita dengan seadanya. Maka, bila pandangan manusia itu seluruhnya pandangan ketidakpuasan terhadapmu, maka utamakanlah pandangan Allah SWT.

Semoga sentiasa dilimpahkan ketenangan dan kesihatan yang baik dari~Nya..:)

TK said...

Samalah kita pun sorry d morry atas kekurangan.
Sis Tini balik KT takcuti sekolah ni? Al Hijrah tu ada bukak restoran baru tau. Dekat2 situ jugak..
Apa2 pun selamat bercoti sis!!Enjoy your holiday!

Love,
TK from KT

Mohamad said...

Pn,
Tiada siapa yang sempurna.. sebagai manusia kita ada kekurangan dan kelebihan masing2. Lakukan yang dianggap terbaik yang boleh kita lakukan..

Teruskan usaha semampu yang boleh..

Cikli said...

kita tak mampu untuk jadi perfect,
tetapi kita mesti boleh jadi prefect. Hatta head prefect sekalipong. so, tolong calonkan nama saya cikgu....haha

Afida Anuar said...

SAlam my dear kak tinie...

hurmm..susah nak puaskan hati orang2 sekeliling kita ni kan. Senang-senang,puaskan hati sendiri dulu baru puaskan hati orang. Kang kejam pulak bunyinya...heh

kak Erna said...

Assalam tini..sayang tini..suka sangat akak baca n3 tini hari ni..
lega rasa hati..
memang susah kita nak puaskan hati semua orang kan..

ibuintan said...

as salam Tinie,

memang tiada yang sempurna, kita juga begitu

nak puaskan hati sendiri pun susah inikan hati orang lain

Pn Kartini said...

tO MY DEAR KakCikS:)

Assalamualaikum:)
InsyaAllah..selagi boleh sabar..
sentiasa memujuk hati sendiri...
:)
Thanks ya sis

ieda said...

semua manusia tidak sempurna tapi kita boleh lakukan yg terbaik utk jadi sempurna .. wallahualammm :)

Pn Kartini said...

To Tinaz:)

Waalaikummussalam:)

Tksh sudi ke sini utk titip sesuatu

Sebegitulah lemahnya manusia..
terlalu fikir ketidaksempurnaan di mata manusia...Apalah sgt yaa andai dibanding kekurangan di sisiNya...

Tq utk kata2 yg bermakna:)

Pn Kartini said...

To my dear TK

Salam:)
saling bermaafan yaaa:)
Cuti memang balik ..teman makbonda..tapi tulah..cuti2 ada lakk kelas tambahannya...so langsaikan kelas dulu:):)

Selamat bercuti yaa :)
Tq utk info jgk;)

Pn Kartini said...

To Ckg Mohd

Assalamualaikum:)

Tksh utk kata2 nasihat..
InsyaAllah..cuba buat yg terbaik

tksh ya:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

Assalamualaikum:)

ok ok..bereh jekk kalau nak calonkan nama cikli:):)
Pe2 kan...memang kita tak perfect yaa!nama pun manusia biasa:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Assalamualaikum:)
Actually maybe sbb akak terlebih confident dgn kerja buat akak..ingat dah semua puas hati..rupanya takkkk..tu yang terkilan:)
Tapi..mungkin Tuhan mahu sedarkan kita...yg semmgnya tiada yang sempurna!:)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Erna:)

Assalamualaikum:)

Sayang akak juga:):)
Alhamdulillah..sekurang2nya kita bisa berkongsi rasa dan yg utama..menenangkan diri masing2 kan:)

Pe2 pun sis...kita cuba apa yg termampu dan yang terbaik yaa..InsyaAllah:)

Pn Kartini said...

To my dear IbuIntan:)

Assalamuaalaikum:)

Walau apa sekalipun,
sekurang2nya kita cuba berusaha utk kepuasan bersama...
Setidak2nya....kita sudah mencuba semampu yg mungkin kan:)

Pn Kartini said...

To my dear dik ieda:)

Assalamualaikum:)

Selagi tak kena migrain duk memikirkan kehendak oranglain...InsyaAllah..selagi mental masih diberikan upaya memikir..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran