CETUSAN MINDA

SaYang Wanita..

ANTARA APA YANG ADA DI HATI WANITA........


1. Bila sorang wanita mengatakan dia 
   sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis  di dalam hatinya.
                  

2.
Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas 
  kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa 
untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
 
  


3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang



4. Wanita memang sukakan pujian
   tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
..

5.
Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


6. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

7. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.


8.
Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!
  



9. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

10. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
 

      
11.
Semua wanita mahukan seorg lelaki ,suami yang cintakan mereka sepenuh hati  

     


12. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya khususnya si suami mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.     
     


13. Ambil berat tentang mereka & baik terhadapnya....



14. Sekali harapan dan kepercayaan dikhianati...selamanya sukar utk
     menerima kembali
.........


15. Kenangi pengorbanan ..susah senang bersama..
      setia mengharungi..segala apa dugaan dan cabarannya...tanpa
      menggugat segala kesetiaan yang dibina...sesekali tidak berpaling
      tadah kasihnya...

16. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah    perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

    






14 comments:

Abd Razak said...

assalamualaikum...:)

Fuhh...ada ayat-ayat cinta tuk!! :)

Hati menyatakan kecantikan wanita hanya pada akhlaknya,
Itupun seandainya hati itu bersih untuk menilai.

KEPADA INSAN YANG BERGELAR LELAKI,
SUSAH SANGAT KE MAHU MEMAHAMI DAN MENGHALUSI HATI WANITA?

Dah larut malam tuk...nok tidur lok nite...:)

Tirana said...

Wanita biasanya suka menyembunyi perasaan, suka cakap berkias membuatkan lelaki susah nak faham tapi jika lelaki yang pandai membaca bahasa badan, tentu dia dapat menyelami perasaan wanita.

ONE ZABA said...

Tanpa wanita pulak hidup lelaki tak jadi ceria.

kakcikseroja said...

Salam Tini..

memang tepat apa yang disenaraikan itu...

Lelaki - memang suka mengambil mudah akan perasaan wanita...

sis_nita said...

salam kak..

saya mmg selalu meluahkan perasaan melalui penulisan.. dan blog tu kekadang menjadi tempet tu meluahkan perasaan saya..

kekadang..

saya leh menyanyi lagu kegemaran saya kalo saya stresss.. siap dua tiga lagu tau kak.. tapi harus laa kat dalam bilik air dan mendapat kritikan hebat dari jiran seblah..

huhuhu!

Pn Kartini said...

To Mr Razak..
ermm....:):)
Tq utk extra peringatan pd kaum lelaki...utk terus memahami & menghalusi hati wanita..:):)

Ayat2 cinta??..sesekali tukar laras bahasanya..:):)
Semoga tiada jemu ..:):)

Pn Kartini said...

To dear tirana..,
Seharusnya itu yang wanita harap dan dambakan..utk terus mengerti dan menghargai perasaan wanita..:)

Pn Kartini said...

To Mr One_zaba
Terimakasih kerana mengakuinya....:):)

Pn Kartini said...

To Dear Kakciks..,:):)
Walau mungkin ada jua yg menghargai perasaan wanita..namun masih ada jua yg memandang enteng dan memperlekehkan apa yg dirasai wanita..yg diharapkan olh wanita..

Pn Kartini said...

To My dear sis..Sis_nita..,
Samalah sis..terkdg terluah jua apa yg dirasa dlm blog ni..release apa yg terbuku di hati...
ermm....lum masuk AF tu ..,dah kena kritik ekk??:):)tak pelah sis..janji release stress ekk..:):)

annie said...

AGREED ngan sume list yg dicatatkan...

Pn Kartini said...

To Sis Annie..
tq sis..sudi follow blog tinie..:):)
Sudi-sudikanlah selalu yaa..;):)Muahss:)

Kamsiah said...

berapa ramai lelaki yg boleh memahami wanita sepenuhnya...?
kdg2 kita sendiri tak faham dgn perangai kita kan..terutama time pms la..

Pn Kartini said...

Salam..
Ermm..Dalam edah PMS tu..lain cerita..perubahan hormone punya pasal..:):)Kalau kita tak faham..org lelaki lagiiii tk fahammm kann...:)
Cuma bila dah melepasi PMS tu..bila dah back to normal..harap mereka blh memahami wanita sepenuhnya...Itu harapan wanita!:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran