CETUSAN MINDA

HAPPY BIRTHDAY TO MY SWEET GIRL...

Rentetan Peristiwa Yang Tidak Akan Lupa 
Sampai Akhir Hayat....:

Kehadirannya umpama satu rahmat yang didambakan bagi diri  setelah sekian lama mengharapkannya..apatah lagi doktor mengesahkan kandunganku adalah baby girl..
Sememangnya diri  mengimpikannya..lagipun kiranya nanti ank lelaki yg sulung dptlah main dgn adiknya..:) 


Jangkaan kelahiran pertengahan Disember 2005..Namun..
takdir Tuhan..hari ke-dua Ramadhan,agaknya kepenatan mengajar  kelas anjal bio form 5....sedikit bleeding..!
Hinggalah hampir waktu berbuka..tetiba jek bleeding bertambah banyak!!Oohh!!Betapa takut & panicnya pada masa tu..!!hinggakan tidak terjamah makanan utk berbuka puasa...



Diri masih mengharapkan pendarahan blh dihentikan oleh pakar....tapi  rupanya....OHH!!Betapa aku diuji olehNya....Dari sebuah klinik perubatan swasta.,....
terpaksa dipindahkan ke hospital..memandangkan kes kelahiran tidak cukup bulan...Pasrah..!!Inilah yg dikatakan manusia hanya mampu merancang..namun Tuhan yg menentukan segalanya...


Tanggal  8 Oktober 2005..jam 1.37pm..dengan kuasa Allah..bb selamat dilahirkan secara normal dalam tempoh kandungan hanya 7 bulan...dengan beratnya hanya 1.275kg....!!!
Dan bb perlu diselia rapi..dan dimasuk dlm incubator..



Betapa terasa dugaanNya....terkadang diri termangu memikirkan sebrg kemungkinan ... hanya mampu berdoa dan merintih....Betapa aku mengharapkan cahayamataku ini...Hari ke hari..hanya doa padaNya..

Satu yang dirahsiakan suami dr pengetahuan pada ketika itu..,rupanya nurse ada memberitahu padanya "bb awak ni 50-50"
Bagi diri ini..kenyataan itu tidak layak dan tdk sepatutnya terkeluar dari mulut seorg jururawat..tanpa mengira emosi orglain...dan yg utamanya..siapa yg menentukan hidup dan mati...???!!!!!!
 

Setelah 33 hari di wad....Betapa syukur ke hadrat Ilahi..akhirnya bb dibenarkan keluar..Berkat doa di Bulan Ramadhan!
Satu perasaan yg sukar utk digambarkan...yang pasti ...terasa cukup bersyukur...dan rasa kebahagiaan itu sukar utk dilenyapkan.


Baby yg tdk cukup bulan..mmg sensitif....dan perlu dijaga rapi...







Gambar2   pada  hari  keluar wad....


Hari ke hari...bulan ke bulan..tahun ke tahun...terlalu cepat rasa masa berlalu....dan dalam tempoh itu jua banyak cabaran & dugaanNya...hinggalah pada hari ini 8 Oktober  2009....

 

                  Nur Fathiah Aisha ...4 tahun!

     To My Dear Aisha...
                           


layouts myspace

Semoga Jadi Anak Yang baik & Solehah...:):) 
Semoga dikurniakan kesihatan yang baik olehNya...




Sayang Selalu dan Kasih Dari Ibumu..







"Kadangkala Tuhan sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat, Kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnya mentari, Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang cantik sekali...."

22 comments:

ONE ZABA said...

wah, comeynya aisha....macam puteri hang li po!!!

hepi besday aisha....

moga sentiasa dalam rahmat dan lindunganNya.

zai said...

Salam Tini...

Memang tak sangka bayi comel yang begitu kecil ketika dilahirkan akan membesar sbg seorang puteri yang sangat comel ...

Zai sangat sukakan bayi perempuan..banyak aksesori utk dipakaikan dan baju2 yang sangat comel tapi sayangnya cuma ada seorang puteri yg telah pun remaja..

Semoga aisha menjadi anak yang soleh..

sis_nita said...

salam kak..

erk! terlamabt ucapkan besday laa saya ni kan..

niway epi besday to aisha yang tomei dan tiyutttt..

semoga menjadi kebanggaan ibumu sepanjang hayat..

Abd Razak said...

assalamualaikum...:)

Selamat hari lahir buat anak kitak, moga hari-hari yg mendatang dpt kitak isikannya dgn ilmu dunia 7 akhirat agar kehidupan masa depannya dlm redha Allah SWT...

...dan kamek harap kitak pun sihat sentiasa...:)

hazeleyed said...

HAPPY 4TH BIRTHDAY dear Nur Fathia Aisha.
Hope it's not too late...
May you grow up to be a beautifull and faithful Muslimah.

maiyah said...

salam kak, selamat hari lahir pd nurfathiahaisha.. comel lak tu :)

سيف النظام بن حاج عثمان said...

Salam...

Mudah-mudahan si dia menjadi anak yang solehah... dambaan setiap ibu dan ayah.. amin.

Arianni said...

Salam Pn Kartini,
Selamat hari lahir Nur Fathiah Aisha.. semoga menjadi anak yg solehah yer..Apa cita2 Aisha bila besar nanti?

al-lavendari said...

selamat menyambut ulang tahun kelahiran Aisha ... semoga menjadi insan yang berguna. Puan, saya ada anak lelaki di tahun dua ! (promosi sikit)

Pn Kartini said...

To Mr One_Zaba
Terimakasih yaa..:):)
Tersenyum sorang bila anakanda diumpamakan Hang Li Po tuu..
klasik gitu..:)

Pn Kartini said...

To Dear Zai
T/kasih..
Sememangnya kehadirannya menambah lagi kebahagiaan dariNya..syukur!

Pn Kartini said...

To My dear sis..Sis_nita
Thanks dear...
tomei dan tiyutttt ekk..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Razak
T/kasih..
InsyaAllah..semmgnya itu harapan semua orgtua..memilik anak yg bahagia dunia dan akhirat..

Kamek sihat ..alhamdulillah:):)
Kitak camnee..??mesti sht juak kan:):)

Pn Kartini said...

To Sis hazeleyed..
Tq my dear Sis..!:):):)

Pn Kartini said...

To Maiyah..
T ksh dear...
kalau nak tau..aisha ni petah juga bercakapnya..kdg2 tergelak dibuatnya..penghibur laralah kiranya:)

Pn Kartini said...

To Ustaz Saifun
Amin...
T/kasih..semoga doa diberkati..:):)

Pn Kartini said...

To Arianni
T/kasih bagi pihak anakanda
Mudah2an..aisha membesar menjadi ank yg taat pada Tuhan dan orgtuanya..Amin..
Cita2????Banyakkkkkk cita2nya tu..semua nak jadi..aduhaiii:):)

Pn Kartini said...

To Mr Al-Lavendari
T/kasih atas ucapan pada anakanda...
Yang paling mahal sekali tu..siap promosi tuhh..:):):)
Semoga anakanda di sana jua kan jadi ank yg soleh..:):)

kakcikseroja said...

Comelnya Aisha...

anugerah dan amanah dari Illahi untuk diasuh dan dijaga rapi....

Pn Kartini said...

Salam KakCiks..
InsyaAllah kak..t/ksh ek !

semoga akak sihat & Hv a nice day..:):):)

Anonymous said...

go aisha go...klon nurul syuhada nurul ain?!....:)

watever pun, tiap org de kekuatan nya tersendiri...sprt aisha, betapa kuatnya dia sms kecik bertarung...dan tak sangka pabila besar, cantik dan penghibur orgnya..

smua berlaku hanya dengan izinNya...

Pn Kartini said...

To Anonymous..
ermmmmmmmm...:):):)
Cam ku pernah dgr jee klon syuhada ain tu..:):)

Mudah2an..berkat doa semua...:):)Diberi kekuatan pada anakanda..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran