CETUSAN MINDA

...Salam..


Alhamdulillah..selamat sampai ke rumah semalam
:)


Terima kasih pada kekanda & adik ipar..
atas layanan & tempat persinggahan yang tip top gituu
Terimakasih daun keladi yaa...:):):)

Cuma ada yang menarik perhatian bila di rumah kekanda..
Terpandang sesuatu yang ditampal pada cermin ...



...andai tidak jelas di sini...

Sila Rujuk di bawah :
:
:
:
V




18 comments:

sal said...

terpikat dengan bahasa puitisnya..
cantik......
moga pesanan itu melekat di hati sanubari..
teringin menjadi HambaALLah yg taat dan setia kpdNya..
tapi, manusia sering leka dan alpa.tq ingat mengingatkan..

IMANSHAH said...

Salam Puan

Terkesan..bagus dilekatkan sebagai peringatan untuk hambanya yang solat tanpa tomadinah

kak Erna said...

salam tini..sama macam sal..akak juga terpikat..
terima kasih tini.
bagus juga kalau tini taip semulakan lagi jelas..tapi..ini pun dah syukur alhamdulillah..

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal

Salam:)
MOga menjadi peringatan bersama:)
Sesungguhnya ingin berpesan utk diri ini juga agar merasakan kehambaan terhadapNya nan jitu.........InsyaAllah.
Tq yaa sis:)

Pn Kartini said...

To Mr ImanShah:)

Salam:)
Untuk peringatan utk diri akak juga..
Masih teramat kerdil rasanya...

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Erna:)

Salam sis:)

Thanks yaa sis..
demi akak...tinie dah taipnya semula..kiranya dah diremove photos terdahulu tuuu...:)

Thanks yaa sis..beri dorongan utk tinie edit semula:):)MOga ia memberi kebaikan bersama:)

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:):)

MOga kitak sihat hendaknya serta senantiasa dalam rahmat kasih sayang~Nya..

Alhamdulillah kitak dah selamat tiba di rumah..:)

Barangsiapa hatinya Allah disinari dengan iman, makrifatnya menguat dan kalbunya tersinari dengan cahaya keyakinan, sehingga hatinya lurus, tenang, tenteram, kukuh dan kuat. Hatinya takkan pernah bimbang dan ragu, sebab dia menyedari bahawa Allah Maha dekat serta tidak mungkin lalai atau lupa ketika solat atau luar dari solat...

Thanks..:):)

ibuintan said...

menarik sungguh, peringatan kepada kita yang lalai dan tidak kyusuk ketika solat

MaizaC'Joe said...

Assalamualaikum

my lovely sis Tinie

hehe.. bila tengok peringatan begitu.. rumah Maiza pun ada dulu.. mak ayah tanpa mana2 ja ingatkan.. tapi itu dulu la.. kalau sekarang nak kena ingatkan lg.. memang nak kena la..

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie..

wahh baru balik dr bercuti la ni? besttnyer..

terima kasih atas peringatan tu kak. Moga terkesan buat sesiapa jua yang membacanya..

Werdah said...

Assalamu'alaikum Tinie..

Benar apa yang dipuisikan ini.. bila roh solat tidak ada maka jadilah senaman.. tak berdialoglah kita denganNya.. walhal masa tu sepatutnya tidak ada pengahalang lagi denganNya.. mari kita usahakan ya..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Salam:)
MOga ktk sht di sinun:)
Alhamdulillah selamat sampey kmk dari cuti2:):)

Tksh yaa utk kata2 kitak tukk...
Memang benarlah apa yag dikata..segalanya perlu selari akan ketaatan yg padu serta kehambaan yag jitu padaNya.....

Tq yaa ktk:)

Pn Kartini said...

To my dear IbuIntan:)

Salam sis..:)
Moga akak sihat2 di sana;)
Utk direnung2kan bersama....:)Thanks yaa sis:)

Pn Kartini said...

To my dear Maiza:)

Salam:)
Ooo....akak baru jumpa bait2 sajak tuu...tengok jekk ia tertampal kat cermin...terus akak snap gambar!!..mmg..diri kita mmg selalu kena beringat kan..:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Salam dear:):)
ermmmmmm.....cuti2 buat kali terakhir ...seblm mesyuarat demi mesyuarat menjelang...!!

Moga ia benar2 berkesan di hati kita dan juga teman2 lain sekalian...InsyaAllah:)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Werdah:)

Salam Sis:)
InsyaAllah......
Bukan pada org lain...diri ini juga daif sama sekali...terasa kerdil jua..InsyaAllah..kan usaha utk yg terbaik:)

Thanks ya sis:)

hazeleyed lady said...

To dear sweet Tinie with lots of love.

...Good N3(:
buat kita berfikir sejenak.

Pn Kartini said...

To my dear Sis Hazeleyed:)

Tq sis..:)
Sama2 kita renung ,fikir2kan dan usaha2kan ke arah terbaik....InsyaAllah

:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran