CETUSAN MINDA

Mengalih Perhatian..!


Sengaja mengalih perhatian....
Mencuba resepi melalui sms dari anak didik...
(masa jamuan akhir hari tu..ramai yang puji dadih 2 tingkat nihh..
maka apa lagii si guru dengan kuasa veto minta lee resepi dari anak didik nii)

Dah siap..cuma tinggal  kuahnya sahaja..
Kuah kastard....
(kes tak cukup susu sejat..dah diguna utk buat dadih!)
Buatnya mudah sahaja..
Dadih yang diguna perasa strawberry + vanilla
Coco D Nata + Koktail + Ceri - Untuk hiasannya
(ikut resepi anak didik...+ laici + sumi yang dihiris halus)
Last sekali
Sediakan kuah Kastard..

Teramatlah ...Mudahkan..
:)



** Mencuba resepi mungkin juga salah satu terapi!
Sengaja untuk alih perhatian orang sini...
sebelum menumpukan dirinya dengan misi esok dan lusa!!
misi pe yaa??
;)

20 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:):)

Moga kitak sihat hendaknya serta sentiasa dalam redha~Nya,,:)

Ermmmm nampak sedap tambah lagi ada buah-buahan di atasnya, pandey kitak polah, bolehlah singgah di rumah kitak petang tok..:)

:):):)

kakcik said...

Assalamu'alaikum... Salam Ma'al Hijrah Tinie...

Wah.. siap guna kuasa veto tu! Kalau kakcik bukan guna kuasa veto untuk minta resepi - tapi minta buatkan terus, kakcik tinggal makan je! :)

IMANSHAH said...

salam

Dadih durian boleh buat tak..nak tempah..hehe

saya suyka benor makan durian

Werdah said...

Salam Tinie..

Semoga sihat... Sedap nampak dadih tu...

n.hasleena said...

Salam Tini...
Bidang kita sama :) Saya pulak sama2 tukar resipi dgn anak murid... :)

miyoshu212 said...

salm...nk try but la...tp tak taw la kt cni ae bhn ke x... :D

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

tinie, kak yati jenis tak boleh tengok puding2 ni walau dlm gambar..tergoda, terliur..mujur cara membuatnya senangkan..

insyallah nak ajak anak2 buat esok..emmm..yummy..

Afida Anuar said...

gulpp...terliur dah ni tengok akak punya puding tu.

hehe

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Aduhh pandey juak kitak molah owhh! Apa tek? Dadih owhh, kitak pasti bukan dadah nak! Tapi malang bagi kamek brgkali, kamek sik makan jenis mknn berkrim indah. Walaumacam manapun, kalau kamek jadi pengetua, kamek suruh juak kitak wujudkan `kelas MPV katering dan penyajian makanan` disekolah kitak mengajar!

Kunang-Kunang said...

Salam Sis Tinie.

Selamat menyambut Maal Hijrah 1432. Semoga Tinie sekeluarga dikurniakan keberkatan oleh Allah.

Akak tak pernah masak dadih. Nampak dalam gambar tu, macam sedap.

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak

Salam:)
Salam Maal Hijrah:)Moga ktk sentiasa dirahmatiNya selalu:)

Aduhaii..rasanya kitak pun pandey juak polah tukk..mudah jak bahh..:)
:):):)

Pn Kartini said...

To my lovely KakCikS:)

Salam Maal Hijrah sis..:)

hehehehe...sesekali tjk kuasa vetonya.;)
tapi kan ok gak kann kalau buat cam kakCikS tuu...hehe

Pn Kartini said...

To Mr ImanShah:)

Salam:)
OOo.macam2...dadih durian ke laici ke..pe2..semua adaaa..:)beritahu jee yaa nak tempah berapa..hehehe:)

p/s:samalah akak..suka durian gak!

Pn Kartini said...

To my lovely sis Werdah

Salam sis..
Moga akak sihat2 di sana..:)
Tapi tulah sis..sampai hari ni..tak dek kesempatan lagi nak buat kastardnya..heheh

Pn Kartini said...

To my dear Nhasleena
Salam dear:)

Sesekali bertukar resepi...tak dek masalahkan..kiranya anak murid pun cam teman gak kan..:)

Pn Kartini said...

To Mr miyoshu212

Salam:)
Trylah buat...mmg senang jee nak buat nii:)
Anyway..thanks yaa follow!:)

Pn Kartini said...

To my dear sis Yatie:)
SAlam Sis:)

Actually kalau bab puding nii memg favourite tinie sis..mmg suka sesangat..;)
Agak2 menjadi tak sis dadihnya hari nii??:):)

Pn Kartini said...

To my dear Fida:)

Salam:)
Kalau duk seblh umah nii..mesti akak bagi kat fida nihhh...:):)heheh

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)

SAlam
Aduhai..setakat polah tukk..mudah sesangat bahh..kacau2 jakk..:)
Uhh!seronok juak mun ada kelas MPV katering + penyajian mkn tukk..cam enjoy jekk!:)

Pn Kartini said...

To My lovely Sis Ani:)

Salam Maal Hijrah sis..:)
Moga akak sihat2 di sana..:)
Sesekali buat ni sis..bukan selalu:)suka jugak anakanda tu makan..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran