CETUSAN MINDA

...KepuTusan...

Terima kasih pada yang mencuba menjawab kuiz 
dalam n3 terdahulu
&
Pastinya ingin tahu sejauh mana aras cemburunya
Adakah OK?...Tengah2..Sederhana?.....atau...
melepasi tahap gaban!!(ops!)


Maka Dengan Ini...
Keputusannya...:

:
:
V

25-30 Markah


Anda bukan cemburu & tidak pula menunjuk-nunjuk hak milik!
Sekiranya anda pula mempunyai jumlah keputusan dari 28 ke atas,anda sebenarnya
orang yang tidak mempedulikan.Anda mungkin dianggap salah dengan sikap anda itu.
Maka anda mestilah  berhati-hati pula!!
Lebih banyak jumlah yang diperolehi menunjukkan anda orang yang suka menaruh
kepercayaan pada teman anda/suami anda
Suami anda seorang yang bernasib baik mendapat anda yang benar-benar mempercayainya.


18-24  Markah


Anda tidak terlalu cemburu & menunjukkan hak milik.tetapi anda begitu tegas dalam
menentukan bahawa teman atau suami anda tidak menipu atau mempermainkan anda!
Kadang kala perangai anda yang tidak suka percayakan pasangan anda itu 
membuat anda begitu risau  dan suka berleter.
Cuba elakkan perangai itu,
cuba letakkan kepercayaan pada pasangan anda selari dengan kecintaan terhadapnya.
Pasti hubungan akan lebih  bermakna!



10-17 Markah


Anda adalah dalam golongan orang yang cemburu.
Kadang-kala perangai & sikap anda itu merunsingkan pasangan anda & juga 
diri anda sendiri.
Jangan pandang suami anda sebagai satu hak yang mesti anda miliki sepenuhnya
tetapi sebagai seorang teman.
Letakkanlah kepercayaan pada diri anda sendiri kerana ini dapat menolong
anda dari merasa takut pada sesuatu yang tidak sepatutnya dirisaukan.





8 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak sihat hendaknya dan sentiasa dalam rahmat kasih sayang~Nya..

Cuba juak jawab soalan kuiz kitak ari marek dapatlah markah 23 hehehe

Apa pun saling percaya antara satu sama lain dalam rumahtangga, itulah paling penting...:):)

kakcik said...

Eh! markah kakcik kat mana tadi, ya? (^_*)

kak Erna said...

salam tini..nasib baik tak termasuk kedalam yang terlalu cemburu..mugkin dah tua kot..jadi dah tak berapa kisah he he..

Pn Kartini said...

Salam To Mr Abd Razak:)

MOga kitak sihat2 di sinun:):)

Oo..kiranya kitak tahap cemburunya sederhanalah yaa..:)Urang madah cemburu tanda sayang bahh..benar sik?:):)

Pe2 paling utama...kepercayaan:)
InsyaAllah..:)

tq yaa menjawab juakk kitak kuiz tuk:)

Pn Kartini said...

To my dear KakCikS:):)

Salam sis..:)
aduhaiii....dah ilang ke sis..
tapi rasanya akak ni mesti isteri yang cool gitu..kan kan kan

Pn Kartini said...

Salam my dear sis..Kak Erna:)

hehehe...cam tu yaa kak...:):)

Tapikan..sama lah kita sis..bukan pada tahap gaban jelesnya...hehehe:)

Afida Anuar said...

Salam my dear kak tinie..

alamak..fida punya result agak teruk..kehekehkeh

Pn Kartini said...

Salam my dear:)
hehehe..kalau fida dapat 22..saudara RAzak dapat 23..akak dapat 21 !!hehehe
kiranya normallah tuuu..kan kan kan:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran