CETUSAN MINDA

..Cerita-Ceriti Cuti..


CERITA  1  :
Kisah 2 hari Lepas...


Betullah kan..
Anak permata hati penghibur lara..
Dengan kerenah anak
Terkadang memang buat kita tersenyum
&
Orang kata...
anak2 banyak ragam..dan berlainan karektor masing2..
Apa sekalipun..
anak2 juga harta yang paling berharga kurniaan dariNya jua
:)
ermm..
Insiden 2 hari lepas..
yang buat makbonda tersenyum
bila dapat surat lagi!!
huuuhu...
:
:
:
:
:
:
:
V
 

tu dia...panjang berjela ..

habis kertas memo makbonda!
uhh!
Ni kes nak ambil hati makbondalah ni..
maklumlah....orang dah buat salah..
hehe..
tersenyum makbonda  dengan 'kreativiti' dan 'kekiutan' surat tuu..
huhuhu...
:)




CERITA  2  :
Kisah  Semalam...




Jenuh 'mendaki bukit..'
dengan simpang siur...kejap ke kanan..kejap ke kiri...
:
:
V
...bersimpang-siur!

keadaan simpang-siur tu juga membuatkan
perjalanan 'pendakian' terasa lamaaaaaaaaaa
At last..syukur!
Jumpa juga tempat utk membetulkan urat2 tubuh
&
Tempat rehat sekejapnya di sini..
:
:
V
....cantik pemandangan..


&
santapan utk petang tu 
:
:
V
 ...yummy!...


Dan di sini..bermulalah agenda 'shopping berhemah!.."
:P
 ...teh utk 'kroni-kroni'..




 ermm...
nampak jee bukit menghijau..dengan gambar 
cheese cake berSTRAWBERRY...& kotak2 tehnya....
Pasti dah tahu kan..lokasi cuti2 malaysia tuan blog!
:)


Tempat Persinggahan Rehat:

 Cameron Bharat Plantations-
"Anytime Is Tea Time"!!


Sudah habis pekena teh tarik dengan kek,
pendakian' diteruskan sehinggalah sampai ke 
destinasi persinggahan
 :
:
V
 Buat kali ke-2nya....
Hotel De'La ferns tetap menjadi pilihan!




Petangnya..

:
:
V
...ada budak keboringan...
Sebab kali ni...abangnya tak nak ikut..
Maka keboringanlah aisha..tak leh nak 'buli' abangnya..
erk!





CERITA  3 :
Kisah Hari Ini..



Pagi:



Lokasi 1 - S'Corner
berhampiran Kea Farm



Ada apa di sini..?

 ...cendawan!..

 ...keychains...fridge magnets...madu...sayuran..
&
memang mana2 pergi...ada jee ni...
:
:
:
:
V
 ....Suka!..



Lokasi ke-2 :  

 Perjalanan ke destinasi seterusnya ini
agakkk mencabar....
biarpun bukan tuan blog yang memandu!!
:p
Sebab...
lagi dahsyat simpang-siurnya...lagi berliku-liku..
dengan jalannya rasanya agak sempit & 
adakala selekoh yang menghalang pemandangan!
:
:
v



Lokasi 2 :


...'duta BOH'
- Best Of Highlands(BOH)


Di sini..
Sesiapa yang cukup stamina..tiada semput-semput
bolehkan mendaki bukit utk melihat pemandangan indah 
dari atas ladang teh!

 Tuan blog....angkat bendera putih!
Tak sampai ke puncaknya!!!!!
Dengan sandal bertumitnya...dengan tak cukup oksigennya...
(huhuhu.....tu lee....malas exercise sangatttt!!!....:p)

Maka pemandangan yang sempat diambil hanyalah paras ini shj...



 Maka apa lagi..
'mendaki' TURUN-lah tuan blog
:P







Di sini..
kita dapat rehat-rehat dengan minum teh..
disamping jamu-jamu mata di kedai teh BOH 
:
:
V




Sesiapa berminat untuk melihat sendiri pemprosesan teh,
kita berpeluang masuk ke kilang pada jam 12 pm 
diiringi seorang  pekerjanya..


...diterangkan kita steps pemprosesan teh BOH..
dari awal hingga ke akhir
Diterangkan juga jenis-jenis teh dipasaran..
mana yang diletak dalam uncang..mana utk teh tarik...
mana utk teh berperisa...dll
&
satu INFO MENARIK dari penerangan ,
teh yang dipasarkan mempunyai kafein lebih tinggi
disamping teh ini diambil dari DAUN TEH...
ermmmm.....

TEH YANG TIADA DIPASARAN KITA...
TAPI DIJUAL DI LUAR NEGARA
adalah yang TERBAIK !
:
:
V
 Teh yang dijual di pasaran luar ini adalah dari PUCUK TEH
Teh ini sesuai utk ibu-ibu mengandung..tiada masalah sembelit..
angin...perut tidak selesa..dll
ermmm...
:)


 &
Cam biasa....
mendengar sesuatu yang baik ..
tuan blog memang kalah!!
uhh!
Maka 'terbeli' juga..
:
:
:
:
V

Boh Garden Teas Palas Supreme :
- Minum tanpa gula/susu..dari PUCUK TEH NO 1
Baik untuk pesakit darah tinggi,kencing manis ..dll
kiranya teh yang baik untuk kesihatan!


BOH Palas Afternoon Tea
- Cara penyediaan- 1 sudu teh + gula/brown sugar/madu/lemon


BOH Garden teas Bukit Cheeding
- cara penyediaan - 2 sudu teh utk teh tarik/
1 sudu teh + gula






Uhhh!!
Jenuh bercerita...
Sekadar berkongsi cerita
Mana2 yang baik ...InsyaAllah...boleh jadikan panduan..

:)

Kalau anakanda dengan surat berjelanya...
Makbonda pula dengan cerita-ceriti yang lagi-lagi berjela-jela..
erk!!


Sekian cerita tuan blog kali ini....
Esok...sambung perjalanan ke destinasi feveret!
Boleh teka ke?
 :)
- Moga Selamat Perjalanan -






7 comments:

mamaijat said...

.....panjang cuti cikgu.....
bagus gitu..buang dan tinggalkan yang berserabut tu kat sana..

balik nanti..azam baru..
ha!azam?????

Nur-nba said...

Assalamualaikum Kak Kartini.. Seronoknya melihat gambar2 percutian akak sekeluarga.. Lama benar tak ke Cameron Highland. Memang masa cuti nilah kita nak luangkan masa bersama insan2 yang tersayang...

Nota2 dari Aisha tu akak simpan tau.. Nanti bila dia dah besar boleh tunjukkan pada dia.. So sweet... Memang pandai ambil hati bonda tersayang..

Azian Elias said...

bila lah nak sampai lagi.. plan tak jadi2.. boleh ke buat review De Fern tu. aritu dok tgk, teiingin pulak nak duk situ.

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Adoheh sian kamek nangga Aisha tu boring jak...

Selamat bercuti kitak, moga Allah permudahkan perjalanan cuti kitak serta dijauhkan dari sebarang musibah..aamiin

MulutPayau said...

selamat bercuti...

Seronoknya cuti2 Malaysia ke CH....

Acik Erna said...

assalam tini..seronoknya bercuti..semoga tinie selamat diperjalanan pergi dan balik
cute nya nakanda aisya..siap tulis2 surat lagi buat mak bonda.

TK said...

Cutenya dia ckp Emak kan cantik...
Suka stroberi jugak!
Seronok tgok gmbar2 sis tini..lama dah tak ke sana.
Slamat bercuti kak ada seminggu lagi...:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran