CETUSAN MINDA

..Tiada Tawa..Senyum Pun Memadai..



Untuk Di pagi Sabtu...



Al-Kisah -  Bila UNTA  Berdialog  !


:

:
:
:
:

MORAL  :


:):)



 


12 comments:

Yan said...

I love to laugh. Tp tgk Raja Lawak tak pulak beriya2 ketawa...

ibuintan said...

hahahaha... akak memang berada di tempat yg betul sekarang!


selamat bercuti hujung minggu.. dear Tinie

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله...:)

Moga hari tok kitak sihat hendaknya serta sentiasa dilimpahkan ketenangan dalam jiwa oleh Allah SWT..:)

Allahu Akhbar...berkesan rupanya bila kita ketawa boleh kurangkan risiko sakit jantung ya! Namun, tak bolehlah lebih-lebih dan melampaui batas erk!..:)

Banyak ketawa menjadikan hati mati dan tidak bersinar seperti sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud, "Banyak tertawa dan gelak itu mematikan hati."

P/S: Rupanya yang warna hitam dalam gambar unta berjalan di Padang Pasir tu hanyalah bayangan jer.. SubhanAllah..:):)

Adinda Amy Sensei said...

hai sis....apa khabar?

Tinaz said...

Assalamualaikum my dear friend..:)

Apa khabar? Buat apa di penghujung minggu ni. Saya sempat menyampaikan hajat saudara sempena majlis perkahwinan anak mereka pagi tadi.

Dulu, saya berada di tempat yang betul berlandaskan dengan ilmu, kebolehan, pengalaman dan kemahiran. Sekarang ni sudah berbeza..

U know about it..:)

Pn Kartini said...

To my dear Sis Yan:)

Assalamualaikum:)
..orang cakap ketawa leh awet muda jugak kan:):)
Bab Raja LAwak tu,bukannnya lawak..tapi naik kesian pun ada..aduhaii:)

Pn Kartini said...

To my dear IbuIntan

Alhamdulillah..:)
Sama2 kita berada di tempat yang betul!!..Yess!!:):)

selamat mencutikan diri jugaa:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikummussalam:)
Alhamdulillah..sihat kmk di situk..moga ktk sentiasa memperolehi kesihatan yg baik juak:)

Kiranya ketawa nan berpada2lah kan
jangan sampey berlebihan..pastinya sik elok juak..hati mati..ilmu banyak yang hilang..!

p/s: mula2 kmk pun ingat yang hitam tu untanya..huhuu

Pn Kartini said...

To my dear Adinda Amy Sensei:)

Assalamualikum dear

Alhamdulillah..akak sihat2 di sini..:)
Moga amy ceria2 di petang hujung minggu...jangan rajuk2 ..jangan sedih2 yaa...
cheer up my dear@!!smileeeeeeee:):)

p/s:akak dah tukar ke blog baru amy lam bloglist akak tu haaa;)

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

Waalaikummusalam:)

ALhamdulillah sht2 seadanya di sini:)
Hanya merehatkan diri di hujung minggu:)..satu alasan utk 2 n3 lam sehari...aduhaii:):)

Tapi rasanya masih ditempat yang sesuai..cuma dalam bidang yang berbeza...pasti ada hikmah disebalik segalanya..InsyaAllah:):)

Take care:)

Afida Anuar said...

SubhanaAllah..gambar unta tu....ingtkan yang hitam tu la...


he he.. tengok, dah gelak sorang-sorang dah fida baca kisah anak unta dan mak dia tu.... ekkkekeke

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

:):)mula2 akak tgk gambar tu..memang ingat yang hitam juga..hinggalah baca apa yang sebenarnya!:):)

heheh...sekurang2nya tergelak juga ya!! ok peeeeee:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran