CETUSAN MINDA

..Oh Guru!..


Dialog semalam...




" Ingatkan nak suruh cari cikgu...ni tersangkut dengan yang lain..."..Si A
 " Kat sekolah tak de ke guru-guru bujang  ...Kalau ada boleh pasang2kan.."Si B


Hanya senyum jee bila setiap kali dengar ayat tuu
Yelah..
mendengar perbualan si ibu yang bercakap pasal anak teruna masing2

Makna Senyum Pertamanya...----> No Komen!
Memang tak berani nak pasang2kan orang ni!

Makna Tersirat Senyum Keduanya...---> Tertanya2 gakk!
Agaknya kenapa yaa minat sangat nak menantukan guru!
( ..bukan sekali dua dengar dialog seumpama ini...dah beberapa kali...huhuuhu!)

Mungkinkah  istimewa bagi mereka sebab 
nampak guru banyak Cuti kut...../....boleh balik awal kut...
/kerja dengan bebudak je kut/
kerja guru tak stress mana kut.../kerja guru mudah kut../..atau...
ntahh lahh
(pe2..kena pikir positif nihhhh!!...)




Yang pasti .....
orang yang mendengar perbualan ini pun  GURU gakk!
Guru Bio gi'tuuu!
:p



20 comments:

- jinggo - said...

saya suka bermenantukan guru
beristeri kan guru....

sebab persoalan nilai dan kepercayaan guru terhadap pembangunan insan...

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله..:)

Moga kitak sihat di sinun serta sentiasa dalam rahmat kasih sayang~Nya..:)

Kamek suka guru sebab mereka telah mendidik kamek menjadi manusia mengenali Tuhan dan diri sendiri, bahkan mereka boleh dikatakan arkitek jiwa manusia..:)

Ops..kitak guru, antaranya dihati manusia yang sukakan ilmu..:)

Tinaz said...

Tinie dear, assalamualaikum..:)

I love teachers..
Who creatively prepares..
But whose first priority..
Is to convey that she cares..
Definitely..
You're one of them i love..

maiyah said...

assalam..

guru nnti bleh ajar anak ngajar hehe :D

kak Erna said...

assalam tini..cik gu bio boleh tolong jawabkan..kenapa orang suka bermenantukan cik gu kan..

ibuintan said...

menantu makcik, kerja apa?

....cikgu!

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

mendatak hijau said...

sy : carikan sy lelaki bukan cikgu.
mak : kenapa?
sy : otak sy xberkembang bila bidang yg sama.

umijemi said...

last skali tu gambar ..aisha ke?...lama x jumpa ngn si aisha ni...tringat dialog d..."wo jing" instead of seluar jeans....

umijemi said...

lo...tgk2 apsal nama umijemi muncul..sedangkan yg komen bapak sedara d...rupa2nye x sedar tuan tanah tgh on gmail d....sory tuan tanah yer...

Afida Anuar said...

Rasanya memang biasa kedengaran, kalau nak cari menantu, mesti nak cari yang kerja cikgu... kerja lain depa tak pandang kot...kot!

kawan opismate saya..ada makcik kt kg dia tanya kerja apa, dia cakap la software engineer..makcik ni tak paham..makcik kata kerja mcm mana tu nak... dia cakap lagi, duk depan komputer.. oooo kerani!.. heh!..

haaa, makcik2 mmg tak pandang 'kerani2' ni kak;)

Pn Kartini said...

To Mr Jinggo

Assalamualaikum:):)

Tksh kerna meletakkan kerjaya guru itu tinggi nilai & martabatnya di mata dan di jiwa saudara:):)

tksh yaa:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

waalaikummusalam:)
Moga ktk sihat2 di sinun:)

tksh juak kmk dgn kitak owhh,..sama dgn mr jinggo..tinggi penilaian utk yang bergelar guru...

Namun tidak semua beranggapan sebegitu...ada juga beranggapan guru kerjanya mudah..remeh..

Anyway...THANKS yaa!

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

Waalaikummusalam:)

er..er..
speechless nii:p
Anyway..THANKS !!
It really makes me feel
so proud to have a friend
like you!!!
...yelah kan..
terima seadanya teman!

Pn Kartini said...

To my dear Maiyah:)

Assalamualaikum my dear:)

InsyaAllah...selagi boleh membimbing..kan:)

Pe2..moga maiyah sihat2 di sana:)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Erna:):)

Assalamualaikum kak:)

uhhh!!..kalau macam tu..,
tini nak senyum jekk lahhh kak!:)

Moga akak sihat di sana:)

Pn Kartini said...

To my dear IbuIntan:)

Assalamulaikum sis..:)

Ooooooooooooooooooo..panjanggg tuuu!!!
Agak2 ada maksud tersirat kee tuhhh!!huhuuu

Pn Kartini said...

To my dear Mendatak Hijau:)

Assalamualaikum dear:)

Tksh yaa sudi beri komen di sini:)

ermmmmm...itu macam kaa..
:):)akak no komen lahh:)

Pn Kartini said...

To my hensem bro..@ Umijemi

Weelokkk!!!
punya lee lama duk bertapa ..doh lupa rupa anak sedara yaaa..ish3:P:P

Pn Kartini said...

To my bro..(ishhh!!dia lagiii)

tu laa yg pelik tuuu.
biasa lee kann..sesekali tukar identiti!

Pn Kartini said...

To my lovely dik fida:)

Assalamualaikum my dear:)

Akak ni bukannya apa dear..
cuma ada kalanya terkilan juga bila
ada yang merasakan guru kerja yang remeh..mudah..

Pe2 kan fida..yang penting,
kita laksana apa yg dipertanggungjawab pada kita dengan ikhlas ..tidak guna utk kita buktinya pada oranglain..Hanya Dia Maha mengetahui segalanya..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran