CETUSAN MINDA

Kehadapan ...dot..dot..dot....

Pssttt!!
Relaks laaa..
Jangan susah2 hati..
Segala apa yang mendatang...Segala apa yang menerjah..
Laksana selagi termampu..
Dari Memikirkan wajar atau tidak
Logik akal ataupun tidaknya
Bidang tugas kita atau tidak..
Arahan tetap arahan
Tugas tetap diberikan!!
Membazirkan Masa je
duk beban fikiran !!!
Atau
Nak bersok-sek--sok-sek..Bergossip-gossipan..Berhujah-hujahan..
Hanya membangkit rasa marah..bermasam muka ..tersentap perasaan
dan pastinya juga menambah dosa..hilang pahala dek hilangnya 
Keikhlasan!
Alih2..
kena buat juga
Apa yang dipertanggungjawabkan !
Tak ke gitu??!!
ermmm..

Ingat !!! 
Segala apa yang Kita buat hari ini
InsyaAllah ada ganjaranya  hari esok!!
InsyaAllah..ada kebaikan yang mendatang! 
Anggaplah sebagai cabaran dalam mengasah pengalaman & Kemampuan

Relakksss lahh yaaa
Wahaiiiii...
:
:
:
:
V
Akalku
Dayaku!
Hatiku!!!
Niatku!!
:
:
:
V


Sekurang-kurangnya apa yang ditugaskan tuu..

Tidaklah seharu-biru camni  :

atau
Setrajis..semencabar camni...

atau pun
Tidaklah sampai bahayakan diri ..camni


atau juga
terseksa camni...

Jadi..,
Jangan Susah Hati.....
Relakssss!!Relaksssss!Relaksssss!!
Cooollllllllllllllll!


Ok..Ok...
n3 untuk diri sendiri...
Sedang Memotivasikan Diri!!
( Psstt!!! Atau....n3 untuk mereka yang sewaktu dengannya.....)
:p


10 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum Tinie Sayang...

semoga berjaya memotivasikan diri sendiri sebagaimana Tinie berjaya memotivasikan anak2 didik Tinie. InsyaAllah. :)

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله..:)

Moga kitak sihat hendaknya serta sentiasa dalam perlindungan Allah Taala..:)

Ermmm...jangan gossip, rugi jer bagi pahala kat orang dan pahala amalan pun makin berkurangan...

Buatlah tugasan itu dengan penuh keikhlasan dan kecekalan, taklah sepayah mencari kayu di hutan..:)

Relaks petang-petang tok..:):)

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sis Tinie,

Itulah antara "arahan dari masa ke masa".

Semoga Sis Tinie sekeluarga sihat.

Tinaz said...

Assalamualaikum my dear friend..:)

Usah risau, relaks. Bila dah tenang insya Allah akan datang pertolongan dari Allah..

Cool dear..:)

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie..
betul betul betul...betul tu kak..sesusah2 kita dengan tugas kita..ada orang lagi susah dengan tugasan depa...seperit2 kita dengan kehidupan..ada orang lagi perit..

kesimpulannya jangan pandang orang di atas kita, tapi pandanglah orang di bawah kita...

~kak..senyum sokmo deh;)

Pn Kartini said...

To my lovely KakCikS:)

Waalaikummusalam my dear sis..:)

tksh kak,
seperti itulah bila setiap kali semangat menghilang..
memujuk dan memotivasikan semula hati nan satu:)

tksh kak:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd RAzak:)

Waalaikummusalam:)

sikkk gosippp...
InsyaAllah..:)
kelak sia2 sahaja segala apa yg dibuat..:)

tksh yaa:)

Pn Kartini said...

To my lovely sis Ani..Kunang-Kunang:)

Waalaikummusalam kak:)

Moga kak Ani sihat2 di sana yaa:)

hampir 'lali' tuu..
mungkin dah terbiasa kan..
InsyaAllah..cuba selagi terdaya:)

tq kak:)

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

Waalaaikummusalam:)

:):)tksh yaa utk nasihat..
masih dalam proses men'cool'kan diri..membangkit semangat..'mengosong'kan minda...:)

InsyaAllah...
i;m OK..:)tq ya:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

MOga fida ceria2 SELALU DAN sihat di sana:)

betul kan
kalau dibandingkan dengan org lain
lagi perit dugaan dan cabarannya

:)tksh dear..
InsyaAllah..akak senyum sokmooo nihh:):)nak awet muda gitu;p

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran