CETUSAN MINDA

Episod Anakanda....

- KEM TAHFIZ  ANAK  SOLEH  SIRI 5 -

Hari ini..hari pendaftaran  Kem Tahfiz Anak Soleh.....
bermula 4hb-12hb December 2009.
Kalau dulu anakanda pernah ikuti Kem Motivasi Dr Tg Asmadi,
sekarang kem berbentuk keagamaan pula!

Terkadang terfikir jugak...mungkin ini yang dikatakan mengguna 
"Kuasa Veto"!!!!
Sebabnya....kedua2 kem yang dihadiri anakanda bukan 
dari kehendak dirinya...
Anakanda menurut sahaja tanpa sebarang bantahan...

Agaknya kalau bertanya pada empunya diri..mesti jawapannya NO..ermm,
sedangkan di fikiran makbonda..kem ini  byk manfaatnya...ke arah membentuk seorg anak yg bermotivasi dan juga 
menjadi anak yang soleh...
Rasanya itulah  harapan semua ibubapa...
Semoga anakanda Aizad akan memahami...segala yang
terpaksa ditempuhi ini
hanyalah utk menjadi dirinya yang TERBAIK......InsyaAllah....




Pagi....persiapan baju..& alat tulis


Sampai ke destinasi...:)
 
Wajah anakanda sebelum kena tinggal...
senyum dalam gundah....
sedih tuu..aduhai..

( actually..ramai jugak ibubapa yang hantar anak mungkin darjah 2-3..sbb tgk  pada saiznya
kecil dari anakanda...!!!)
Maka kata semangat utk anakanda tadi..
"Jad..kalau yang kecik2 tu boleh tahan kena tinggal..
Jad lagilah boleh...!!!"
Aizad cam biasa...senyum hambar jekk..:):)
InsyaAllah..anakanda blh suaikan diri..

Moga anakanda dapat banyak manfaat
dari apa yg dipelajari dari Kem...
dan menjadi anak yang soleh

InsyaAllah...








                                                              

18 comments:

Abd Razak said...

Salam...:):)

Sekali pun bukan kehendak sendiri namun ianya sangat baik buat dirinya sebagai satu permulaan dlm meraih ilmu yg sangat mulia di sisi Allah.

Sesungguhnya ilmu itu paling utama perlu ditempohi sebelum menguasi ilmu yang lain...:) doa kamek moga jad berjaya.

Kitak sihat? kamek tgh rihat2 tok :):)

Pn Kartini said...

Salam:)
Tksh...utk kata2 kitak...terkurang rasa bersalah ats ketegasan...:)
Semmgnya itulah harapan ..agar anakanda jadi anak yg soleh..:):)

Aukk..sihat..
Rihat2??Bagus..bagus..bagus..:):)
Take care:)

Cikgu Norhaliza said...

Salam, itulah harapan dan impian kita sebagai ayahbonda , semoga anak2 menjadi anak yang soleh dan solehah. Amin .....

abu muaz said...

Sabar jad. Anda beruntung mempunyai ibubapa yang penyayang dan mahu melihat anda menjadi anak yg baik.

maiyah said...

mmh jad sgt bertuah krn ibu dah mnghulurkan penentuan perjalananmu

kakcikseroja said...

Mudah2an Aizat menjadi anak yang soleh seperti doa bondanya...InsyaAllah.

... said...

Semoga lahir lagi al-hafiz di bumi Malaysia ini.

Arianni said...

Salam Pn Kartini,

Keputusan yg bijak dari bondanya..semoga Aizat dpt menfaatkan kem itu sebaik mungkin..kesian Aisha takde kawan kat umah yer..

ZOOL@TOD said...

Anakanda menurut sahaja tanpa sebarang bantahan...

Salah satu ciri-ciri anak yang soleh. Amin

hazeleyed said...

Ass-salam sis Tinie
Syabas buat Anakanda Aizad...akur dengan perancangan ibunya.
Memang kita sebagai mengharap yang terbaik untuk anak anak kita.Tinie telah laksanakan bukan hanya doa dan kata...malah tindakan yang baik sekali yang tidak semua orang mampu lakukan...biarpun pada mata naka-anak ia mungkin membebankan...namun percayalah...mereka akan memahaminya malah akan bersyukur mendapat ibu seperti Tinie.
Beri mereka peluang berdikari dan meneroka kehidupan.
have anice week end.

Pn Kartini said...

To Cikgu Norhaliza..:):)
Amin...Itulah harapan setiap orgtua..dianugerahkan anak yg berkualiti pd dirinya dan jua pada orgtuanya...:)Mudah2an..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abu Muaz
Tksh..sekurang2nya anakanda sedar apa yg ditempuhinya ini demi kebaikannya..

Pn Kartini said...

To Dear Maiyah..:)
sekadar melakukan apa yg dirasakan baik utk anakanda agar menjadi ank yg soleh...:)Itu harapannya..:)

Pn Kartini said...

To my lovely KakcikS
mudah2an..InsyaAllah...
Sejuk hati seorg ibu bila memiliki anak yg berperibadian yg menjurus pd insan soleh...:)

Pn Kartini said...

To Babah..:)
pengisian Kem bukan shj menghafaz ayat..juga slot2 ceramah /motivasi/ank soleh:):)

Pn Kartini said...

To dear Arianni
Actually..masih terasa kasihan juga bila mengingatkan Jad terpakssa berdepan situasi yg mungkin tdk begitu selesa...Namun bila fikirkan utk pengajaran diri ..belajar agama..belajar berdikari...InsyaAllah..cuba berfikiran positif....:)

Pn Kartini said...

To Zool..:)
Sayu juga ..bila mengenangkan baiknya anakanda...
Semlm akak ke Kem..jumpa anakanda..katanya tidur 3 org cantum 2 katil!!
Ye la..sesekali biarlah dia rasa susah kann...:)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Hazel...
Dah bergenang ni..sayu bila baca kata2 akak..thanks sis..sekurang2nya bila adanya kata2 dorongan dan sokongan..memberi kekuatan pd diri ini..ikutkan hati kecil..mmg rasa tk sampai hati membiarkan anakanda menempuhinya..namun semua utk kebaikannya..InsyaAllah..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran