CETUSAN MINDA

ALHAMDULILLAH...

Semalam tamat sudah Kem anakanda..


Apa yg nampak di mata...
* Aisha baik jek dgn abgnya..yelah..3-4 kali cakap rindu kat abgnya sms ketiadaan abgnya
Minum susu pun dekat dgn abgnya...peluk sakan!

* Subuh tadi..Jad bangun sendiri..tk bunyi pun jamnya..!
Kalau tak..siren maknyalah yg berkumandang....aduhai..
Subuh tadi....Sejuk hati maknya..
Alhamdulillah.....!
Moga kan terus begini ..InsyaAllah

Dialog semlm...
"Aisha rindu kat abg Jad...Jad rindu ?"
"Ingat gak..."
"Ada nangis?"
"........ermm...ada gak...keluar air mata"
" Sebab apa"
"......ingat kat mak"
"ermmm...itulah..ingat jgk kat mak ekk..."
"Mak hantar kat sana bukannya nak buat susah Jad..
Mak nak Jad jadi anak yg baik...soleh"
Kalau makayah mati..Jadlah doa nanti......"

Jad cam biasa..Angguk..sambil tersenyum..
Moga anakanda faham..
betapa harapan seorang ibu
memiliki anak yang soleh...
InsyaAllah...:)




18 comments:

kenari said...

salam ziarah kembali, cantiknya blog pn kartini, mcm2 ada :p

Abd Razak said...

Salam...:):)

Alhamdulillah...jad dah kembali :) ...moga apa yang telah dipelajari dapat diamalkan dalam kehidupan seharian sehinggalah dijemput Allah kembali kepadaNya suatu hari nanti.

Moga kitak sihat dan gembira. jad pun dah balit sik rindu agik owh...:) Kamek baruk balit dari kenduri kahwin tuk :):)

TC :)

hazeleyed said...

Salam Sejahtera sis Tinie
SYukur Jad dah tamatkan kursus,Bak kata orang sekarang...
Berbaloi baloi!
Happy Sunday.

al-lavendari said...

berkesan juga kem tu ! harap2 berterusanlah perubahan kepada Jad sampai bila2.

insan pendidik said...

salam,

Yang pasti si mak pun merindui juga anaknya. Berkat asuhan moga si anak akan jadi insan yang berguna. Dapat menunaikan aspirasi orang tuanya.

kakcikseroja said...

Semoga anak2 akan mengerti bahawa ibubapa sentiasa inginkan yang terbaik buat mereka..

Sha said...

salam:)
Semoga Jad menjadi anak yg soleh dan begitu juga harapan semua ibubapa diluar sana.

MaizaC'Joe said...

salam my lovely sis Tinie

Alhamdulillah.. sejuk perut ibu.. sejuk ja bila baca n3 nie.. bukan semua budak2 nak ikut plan ibu.. tambah cuti2 sekolah nie.. moga doa sis terlaksana dengan Izinnya.. InsyaAllah.. amen..

-maiza-

maiyah said...

mmg itu mnjadi hrpn para ibu

Pn Kartini said...

To Kenari..
Tksh sudi berbalas kunjungan..
Moga singgah lagi di teratak x sebrp ini yaa..:)

Pn Kartini said...

To Mr Razak:)
InsyaAllah..itulah harapannya..Mudah2an:)

Moga kitak sihat sinun..:)

Pn Kartini said...

To My lovely Sis Hazeleyed..:)
Alhamdulillah...senyum jek Jad bila dah hbs kursus tu...
katanya..tiap2 pagi bgn kul 4am..kena hafal ..:)

Pn Kartini said...

To Mr AL lavendari
Thanks..masih ingat utk singgah ke blog ini setlh lama bertapa...:):)
Pe2..tq...mudah2an..begitulah hendaknya..:)

Pn Kartini said...

To Mr IP:)
Begitulah hati seorg ibu..bila tiada di dpn mata..mula lah sayu..aduhaii..:)
Semoga Jad jadi anak yg soleh..InsyaAllah:)

Pn Kartini said...

To My lovely KakCikS..:)
Mmg kalau ikutkan hati tak sampai hati juga dia di kem tu..tp tu laa..bila lagi nak ajar dia berdikari..
Alhamdulillah...berjaya jua anakanda menghabis kursus tu..:)

Pn Kartini said...

To Dear KakLong Sha..:)
InsyaAllah sis..mudah2an..
Semoga kita dikurniakan anak yg soleh dan solehah...:)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Maiza..:)
Semoga bila ada sedikit pengisian ..dpt menjadikan yg terbaik..mungkin tidak secara menyeluruh..sekurang2nya..sedikit perubahan sudah memadai...:)

Pn Kartini said...

To Dear Maiyah:)
Harapan semua orangtua yg impikan anak2 yg soleh dan solehah....
Masih pjg perjalanan hidup yg penuh ranjau dugaan dan cabarannya..moga di dada ada keimanannya..InsyaAllah..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran