CETUSAN MINDA

Tidak Seindah Yang DiPandang...


Di Mata ..



REALITINYA...




Di Mata ..






REALITINYA..


Di Mata..


REALITINYA..

16 comments:

Razak said...

Salam sis...

gelik...aduheh urang kita sitok nang kebanyakkan suka ngan tahu ya, patutnya kita kenak usaha dirik pun utk ngeluar makanan mcm ya...dah kira fardhu kifayah tok

Pn Kartini said...

Salam Mr Razak
duluk..kamek suka sgt makan tauhu kering tokk ..since tgk gambar..sik maukk dahh..sik selera terusss..
Nak usaha dirik sik pandeii..sudahnya..boikot terus..!Aduhai..:)

sis_nita said...

salam kak,

erk! ni laa realitinyerr yerr..

sungguhhhh menjijikkkannnn..

hurmmmm..

Pn Kartini said...

Salam Sis
Terus hilang selera laa kann??aduhaii

- jinggo - said...

aduhai puan
kemana lagi kita nak dapatkan makanan yg betul diyakini cara pembuatannya
dulu ada ARqam dan produksi nya...
sekarang.............

Pn Kartini said...

Salam Mr Jinggo..
Semua pengusaha hanya mementingkan produk dan keuntungannya tanpa memikirkan aspek kebersihan..halal dan haramnya..
Pihak berkuasa perlu sentiasa membuat serbuan dan tindakannya serta mendedahkannya di media..!!

Che' Pit said...

salam puan,
salam ziarah..

hmm kembang lak tekak nengok nyer.. takde pemantauan ker dari pihak berkuasa?

Pn Kartini said...

salam Mr Che'Pit
T/kasih sudi ziarah..:)

Agaknya kalau ada pihak berkuasa pantau secara habis2an. dan kenakan tindakan sewajarnya...mungkin blh atasi...

IeYzA said...

aduhai....gelinyer...taknaklaa makan tauhu lagi....

kak...thanx coz ziarah blog iza..
jom follow iza plak..

Pn Kartini said...

Salam Sis..:)
Jom ekk..kita boikot semua tu..:)
Ok sis..akak dah follow!:)

ZOOL@TOD said...

Patut le sedap

Pn Kartini said...

Oohh Tidakkk..
:):)

maiyah said...

salam.. mak aai!.. nih yg loyar tekak :(

Pn Kartini said...

To Maiyah
Harap menjadi panduan utk kita semua ..lebih beringat utk makan minum kita agar tiada yg tercemar..

a kl citizen said...

assalammualaikum

pas ni nak makan apa la pulak?

saya baca buku travelog iran tu... di sana industri makanan tidak boleh disertai oleh orang bukan islam...

orang bukan islam boleh berniaga apa sahaja, kecuali makanan...bagus kan?!
kalau apply kat sini memang bagus, tapi kang mesti riot lah puak2 tu

Pn Kartini said...

Ws kak...
Bagusnya kalau camtu kan..
Memang kan terjamin halalnya utk yang tahu hukum hakam halal & haram..
Makan itu atas dasar Yakin..tiada ada rasa ragu..
Bila meragui..baik ditinggalkan shj..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran