CETUSAN MINDA

ERTI SEBUAH SENYUMAN

SENYUMAN
Pengubat Duka



Wajah menggambarkan emosi kita.Apa yang terpancar di raut wajah kita adalah tanda emosi kita ketika itu.

Sekiranya marah atau sebaliknya,kita tidak perlu menceritakan kepada sesiapa kerana ia akan jelas terpancar di raut wajah.
Jika kita sering mengekspresi bimbang dan runsing di wajah,kulit muka akan mudah berkedut terutama di sekitar mata,bibir dan juga dahi.


Jadi SENYUM selalu agar diri sentiasa ceria dan bahagia serta
AWET MUDA!!!






*** Sumber bahan bacaan Midi2009

19 comments:

- jinggo - said...

saya tak mampu nak SENYUM sekali...
sakit perut...
nilah kesan dari bazzar ramadan kut...........

Pn Kartini said...

Salam Mr Jinggo
..sakit ke??
Aduhai kesian pula..ya la kan
takkan sakit2 pun nak senyum ek..
Harap cepat sembuh..

maiyah said...

salam.. betuii tuh, kene senyum awet muda, macam sy kalo dok sorang2 muler ler nak cembeng jer bukan nak nangis tapi nahan sakit rusuk nih :)

Razak said...

Salam sis...

Senyumlah sedekah yang paling mudah,
Senyum di waktu susah,
Tanda ketabahan,
Senyuman itu tanda keimanan...

Ktk rajin update blog & byk idea, kmk tok sering kekeringan idea...

Senyum :)

Pn Kartini said...

To Dear Maiyah
Sabar ...itu yang mampu dikatakan
Beringat akan sakit menebus dosa kita..mungkin memberi semangat utk Maiyah..

Pn Kartini said...

To Mr Razak
Camne kitak??dah baikk sakit perut??sama lak kitak ngan Mr Jinggo..sakit perut juak..aduhaii..

kamek tok..selingan dgn menanda kertas jawapan bio (trial exam) ..mun tension baca jawapan student..terus nangga blog tokk...:):)dpt releasenyaa:)

Razak said...

Sis...kmk tok dah rasa ok sikit cuma asa lemah gilak - abis aek lam badan coz kerap gilak ke bilit mr. tan..

Ktk ngajar cney??

Che' Pit said...

salam kak,

teringat kata2 hikmah yg sy selalu kata pada siri sdiri..

"Lemparkan senyuman dalam kehidupan walaupun hati sebenarnya menangis.."

sis_nita said...

salam kak..

senyuman manisku hanya tuk mu.. :)

Pn Kartini said...

To Mr Razak
Kamek cney??tokk..senegeri dgn DrSam..:):)
dulukk kamek pernah ngajar Daro..:):)

Pn Kartini said...

Salam Mr Che'Pit
Kadangkala di sebalik senyuman ada 1001 ceritanya..
Semoga senyuman yg terukir seikhlas hati..bukan hipokrit!:):)

Pn Kartini said...

To My dear Sis_Nita..,
Adusss...senyumanmu utk diriku semata2..??..
Alangkah gumbira & bahagianyaa..:):)hehehe..

zaimatul asikin daud said...

senyumlah selalu coz ia lambg diri kite seorg y tabh wlpun byk dugaan y mdtg...sakit pun senyum, gembira pun senyum, risau pun senyum dan y paling bharga bila kita marh pun kita mampu tsenyum...

Pn Kartini said...

Salam Dik..,
Yang tika marah dan sakit tu..rasanya tak mampu nak ukir senyum..

IeYzA said...

senyuman dr anak tersayang adalah saat yg paling berharga dlm hidup....semoga dia sentiasa tersenyum...

Che' Pit said...

salam kak,

mmg betul di sebalik senyuman tu ada bermacam cerita.. tapi yg sy maksdukan, walau cmm ne sedih nya, susah nya, peritnya hidup kita, lemparkan lah senyuman tu..

bukan nak hipokrit tetapi sebagai motivasi supaya hidup kita tak terus dibelengu dgn permasalahan kita tu..

Pn Kartini said...

To Sis Ieyza
Satu senyuman paling membahagiakan buat seorg ibu yg kasihkan anaknya..
InsyaAllah..Semoga kita sentiasa diperlihatkan senyumannya itu..:)



To Mr Che'Pit
Betul tu..sebagai motivasi kita agar sentiasa lebih bersemangat dlm mengharungi liku2 kehidupan yang sememangnya kita nan sentiasa dihadapkan dgn permasalahannya..
Semoga senyuman bisa menceriakan hidup kita..dan utk org lain jua:):)

ZOOL@TOD said...

Jangan senyum tanpa sebab.... bahaya

Pn Kartini said...

To Zool@Tod
:):)Nanti org nampak pelik lakk ..senyum sorang2..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran