CETUSAN MINDA

..Kisah 2 ORANG...



Kisah 
2 ORANG BUDAK..
Bila balik umah wan di kampung
2 ORANG BUDAK ni 
memang bersama

Main itu & main ini...
Kejap rajuk..Kejap baik



Sekali tu..
Pada satu pagi ,
Ternampak 
2 ORANG BUDAK   
asyik sekali
 memandang ke arah luar tingkap....
:
:
:
:
:
:
:
:
V
Ini dia..2 ORANG BUDAK..
Aisha + Kak Iffah


Tetiba..
Terdengar suara 
SEORANG BUDAK
 yang namanya Si Aisha
:
:
:
V
"Jom!!..Tengok tuuu....
2 ORANG  AYAMMMMm.."

ahhh!!
erkk!
Tersedak makbonda..
 2 ORANG AYAM???!!

JAp! jaP!

Makbonda nak join jugak nengok 
"2 ORANG AYAM "
:
:
:
:
:
:
V

 Ok...ok..
Jap!!
Kita Zoommmmmm skit
:
:
:
:
V

 Aaa'ahh..
Memang  betul laaa
Memang ada
2 "ORANG AYAM"..!!!!
(.Nii...kalau Pakar Bahasa  Dr. Nik Safiah Karim tahu nii..
..mmg nak kena nii...huhuhu..ampunnn...!)

Aduhaii..
Terkedu + tergelak juga bila dengarnya ..
Tapi tak pee..
Ini yang dikatakan...
Belajar dari kesilapan
Tak ke gitu..
Kiranya  Aisha dapat belajar
dari kesilapannya..
Kalau hari ni  makbonda tanya pasal ayam..
pasti dia akan kata
"2 EKOR AYAM"
:)




Sekian..
Al-kiSah 2 ORANG

:)











11 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Geli hati kamek baca..:)

Budak-budak biasanya sebut ikut suka hati mereka jer...asalkan fahe ops bahasa kelate lak..:)

Setiap hari kamek dengar bahasa kelantan macam nak terikut-ikut dah ni..:):)

Nur-nba said...

Takpe kak.. Nanti Aisha belajar dari kesilapan..

sal said...

Nanti apb Aisha besar sikit Perbendaharaan katanya juga akan bertambah seiring dengan kematangan berbahasa ..insya-Allah..

balik kg??
anak2 pasti gmbira jumpa tok wan dn ahli2 kluarga di kg,kan..

maya amir said...

hahah..comel.. 2org ayam.. macam mak saya asek tersasul, banyaknye org, ramainye kereta..hehehe..

mamawana said...

last week gi Chow Kit tak jauh dari Lorong Haji Taib, maka ternampaklah beberapa orang ayam seksi yg berbonjol2..... ngeeeee

ieda said...

ekkeke comel !
hurmm x per kak ..
semua tuu boleh diperbetulkan ..

gadisBunga™ said...

ramai betul ayam kene goreng kat KFC.

ini contoh ayat...sesuai tak kak? ngeeee~

cikguNae said...

Dua orang ayam tu seorang lelaki dan seorang perempuan... haha

ilmu diperoleh daripada kesilapan :)

ibuintan said...

belajar dari kesilapan lebih diingati..

Kakzakie said...

Kalau rumah kampung auntie Aisha dan Kak Iffah bukan kata 2 'org ayam' tapi berpuluh-puluh ada. Kejarlah kalau terlarat.

Cikgu Ma said...

hai..2 orang ayam..ehehee

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran