CETUSAN MINDA

..Fakta Mengejut!..



Pagi2 tadi..
Sempat baca e-mail dari adik..
(..tq yaa rajin ber-e-mail dan ber-mms yoo...)

E-mailnya camni  :


FAKTA YG MENGEJUTKAN!! 
 
Harus semua ambil iktibar...
 

SEBAB2 KENAPA PENJARA PUDU DITUTUP??!!
:
:
:
:
:




 
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. 
Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... 
Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa 
terdapat satu bilik dipanggil "Bilik Terakhir". 
Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak 
Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia 
merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka. 


Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, 
mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, 
suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari
 Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. 


Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana 
mati mereka di tali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika 
hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana
 seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah
 bertukar menjadi pintu gua. 
Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan 
namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang 
samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika 
terlihat akan kambing tadi. 
Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah
 terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. 
Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan
 seraya berkata,

..................
............
.......
....
.
.
.
.
.


"Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu.
 Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa " 

"Ahmad Albab yang punyaaaaaa" 
Ha Ha Ha Ha Ha 
"Yaaaaaaa, Ahmad Albab yang punyaaaaaa ... "

Tahniah kerana minat membaca.



Uhhh...
Pagi2 terkena beb!!!
Hampehh...
Anyway,
Tq to my Bro..
Menceriakan pepagi tadi
&
Tahniah..
dapat mengenakan jugak orang sini!!
Uhhh
:P




8 comments:

kakcik said...

Hahahaha... hilang mengantuk kejap. :)

Kakzakie said...

Masya-Allah kakak pun terkena jua. Ingatkan ada perbuatan syirik tadi hahaha...

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Adoheh kitak, rasa seram-seram jak di awal ceritanya...terguling gelak lastnya..:)

Nur-nba said...

Aduh terkena juga.. Hehe.. Mula2 baca dah seram.. Nur pernah melawat Penjara Pudu waktu di universiti ( aktiviti ko-Q.y. Bila memandang sel2, masuk ke dalam dan memandang lukisan2 dan contengan2 di dinding sel serta gambar2 suasana di dalamnya memang terasa insaf..

Acik Erna said...

assalam tini..memang pandai adik tini..akak pun pernah terkena dan masih lagi terkena hari ni..he he

Norsha said...

adooiilaa.....buat suspen je !

sal said...

hehe..terkena..tapi terhibur..

Pn Kartini said...

To my dear friends..:)

KakCikS,KakZakie,Mr Abd RAzak,Dik Nur,kak Erna,Norsha,Kak Sal..:)

Opss!!
Nampaknya..ramai jugak yang terkena nihh..
hik..hik...
Pe2..tq sudi membaca dgn penuh suspennya...aduhaii..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran