CETUSAN MINDA

Pantang


Opss!
Tajuk n3...PANTANG??
Biasa perkataan PANTANG mungkin dalam dialog kat bawah niii...:

" PANTANG  mak nenek aku...bla ..bla..bla..blaaa.!!!!"
"...Tengah lam PANTANG  niii..bla bla bla....."
" Awak kena PANTANG makan bla...bla...bla....."

ermmm...
Tapi ayat2 kat atas tu contoh jee...tak dek kena mengena dengan isi n3 kali ni...
Yang nak citer pasal tuan blog niii...
Yang 
PANTANG DENGAR!
PANTANG TENGOK!

Apa Kes??
Jap..

....Beauty Umaira..!!
...my Sis cakap product ni bagus....
(Ehem!!....leh jadi Duta Beauty Umaira kakak ku sorang niii nanti..heheheh) 
Kak Tom merangkap pengasasnya lak cakap... 
satu product kesihatan NO 1 di Malaysia !
Amboiiii!!
(erkk...setakat dengar Kak Tom tu cakap lam tv jeee.....tu pun ikut Youtube..hehe!)

ermm...
Susah juga yaa...bila dah 
PANTANG DENGAR
niiii....
:p

Satu lagi...
PANTANG  TENGOK!!

Apa taknya....banyak juga lam n3 blog2 kekawan yang promote dia niii
Kata sedappppp....
:
:
:
:
:
:
V
...ni..feveret my bro gak niii....
(sorang lagi duta ....Duta burger Prosperity!!...:p..)

 Memang sedap ke???
erk!


:p















20 comments:

Kamsiah said...

saya pulak-pantang ada duit hehe...ada ja plan..ada ja yg terbayang...

Acik Erna said...

Tini..akak pulak pantang jumpa..tu yang susah..he he

Abd Razak said...

Assalamualaikum...:)

Moga kitak tetap dalam kurniaan Allah Taala, kesihatan yang baik dan keimanan yang mantap...amin :)

Ada kamek nangga iklan Prosperity Burger tok kat KLIA semalam, nampak macam sedap jak tapi sebab masa sik mengizinkan so terpaksa melupakannya dengan hisab jari jak hehe tok kira pantang tengok juga erk..:):)

mamaijat said...

.....mamaijat pun pantang...
pantang nampak.....
he he he....

Afida Anuar said...

saya pantang dengan laptop!!

dan subway! prosperity tak minat sangat..heh!

Pn Kartini said...

To my dear sis kamsiah:)

Tak pe...janji mmg apa yg dibayangkan tu mmg kita guna dan perlu...tak salah kan sis...;)

Ps:....siap sokong nii...hehe..

Pn Kartini said...

To my dear kak erna:)

Hehe..agaknya kan....pompuan ni mmg byk pantangggg kut....kiranya kita se-genglah kak....aduhaiiii...;)

Pn Kartini said...

To Mr abd razak:)

Walaikumusalam...
Moga ktk dilimpahi rahmat Dan sentiasa dipeliharakanNya ...amin...:)

Ermmm...kitak pun pantang nangga juak owhhh...
Sik Hal...kelak mun Ada masa..leh cuba carinya...tgk iklan cam sedap...tapi sik jamin rasanya camney.....:)

Ps:..selamat plg ke tanahair kitak...alhamdulillah selamat sampey..

Pn Kartini said...

To my dear mama ijat:)

Tu tinie ckp kat kak erna tuuu....pompuan agknya mmgggg bykkkk pantanggg....hehehe...tu yang jadi kes TER-beli tuuu kan sis...hehe....

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Oooo...fida pun masuk group PANTANG gakk yaa...
Pantang laptop tuuu...kiranya dah kira ketagih tuuu..samalah k tinie...
Tu kwn akak ckp..."tini tuuu kalau x jumpa laptop...menggeletarrrr lee dia.."huhuhu....:p

Teacher Basariah said...

paling best..pantang jumpa..sapu bersih semua sekali..haha

Zaitun said...

Gambar yang kat bawah tu PANTANG tengok.Makan selagi boleh sebab dia bermusim hehehe...

Werdah said...

Assalamu'alaikum Tinie

Semoga beroleh kesejahteraan..

Sekarang kak sedang pantang kubis, ubi kayu, kangkung n pulut, itulah yang disuruh ketika ambil ubat baru-baru ni..(untuk 2 minggu katanya). Yang kat bawah tu baru je dibelanja oleh anak...memang pantang nampak juga..

CikguZam said...

Salam Paun,
Emm sedap kut, tap yang penting bersyukur pada rezeki halal yang dikurniakan Allah.

Pn Kartini said...

To my dear Teacher Basariah:)

fuhhh!!..mmg bestttttt!
time sapu bersih tuu leee yg tak ingat dunia tuu...hehe

Pn Kartini said...

To my dear KakZai:)

Best ke kak???masa mula2 keluar dulu burger tu ada adik belikan...punya lee dia pujiii sedappp...tp kakaknya ni..leh tak sukaaa...huhuhuh
Tapi bila tgk gambar tuu..nampak cam best lakk kan..heheh

Pn Kartini said...

To my dear Kak Werdah:)

Waalaikumusalam kak:)
Moga akak sihat2 di sana ..:)

Agaknya kenpa yaa...berangin/sejuk kutt...Yang kubis...baru tini tahu yang ia kurang elok yaa...
:)
heheh...tadi hampir nak order gaak..tapi bila tgk tak dek burger ayam..beef jeekk..tak jadiii..:)

Pn Kartini said...

To CikguZam:)

Salam:)

Betul sesangat tu...yang paling ptg dan utama...HALAL...Yang tulah kan jadi darah daging kita kan...:)

Tq beri komen di sini:)

mamawana said...

Dulu dan kini masih berpantang ... ihiiikks....

Pn Kartini said...

To my dear mamawana:)

Tabik spring utk mamawana...:)
Actually..sampai hari ni..belum pun beli..heheh..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran