CETUSAN MINDA

..Khazanah Lama!!


Alhamdulillah..
Hari ni siap juga akhirnya!!!
:)

Errmm...
Siap baju BabyAlive ke??
Noooooo laaaaaa!
Yang ni agenda yang lama tertunda-tunda dah  niiii...
Nak tahu pe?

Jap!!
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V

"Operasi !Susun itu Susun Ini Beb!!"
Kiranya nampak oklah dari dulu...
Yalah...hari tu dengan buku2nya lee..nota2nya laa..soklan2nya laa...
Sijil2 yang tak tersusun lee...!
Uhh!

So dalam duk mengemas-ngemas  tuu....
Tak sangka pula....
Terjumpa......
KHAZANAH LAMA!!!!!
:
:
:

:
:
:
V
....dah lama buku ni...masa zaman muda2 dulu....Antikkk gituu..!
(....Kiranya cam Buku Skrap laa...guna dairi lama...Dairi 1991  lagi tuu..!!
rasanya start buat skrap book niii..masa cuti2 time belajar U dulu2.....
nostalgia toiii!)

Jom ! 
Belek skit kulit buku ...
:
:
:
:
:
:
:
V
...You're Beautiful???
Ye laa...tak ke lawa orang pompuan yang duk gelak tuuu.....Lawa pee!..
:P

Agak-agak 
boleh teka pe isinya???

:)


:
:
:
:
:
V
....ermmmmm......
Biasa2 orang kumpul resepi2!
(..cam my sis!...sampai sekarang sakan duk kumpul resepi lam pendrive diaa..
Tabik spring to my sis...tu yang terror masak tuuuu....huhuuh)

Dulu2....
Masa duluuuuuu laaa
Orang sini....suka sangat  kumpul bahan-bahan cam kat atas tuuu...
kiranya hobilah konon!
Aduhaiii!!
(...tu yang tak pakar mana lam memasak  tuuuuuuu..heheh..)
Sayang juga nak 'hapus kira' buku nii....
Kiranya dah  macam Khazanah Nostalgia  antik- mantik 
yang ada sentimental value gituu...
Ye ke??
:p

Tapikannnn..
Ada lagi khazanah lama tersimpan !!!
:
:
:
:
:

:
:

V
 ....nota2 masa kat U ada lagiiiiiiiii!!!

Uhh!!
:P



 

30 comments:

IMANSHAH said...

masa cutilah nak buat itu ini kan kak

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Moga dengan rahmat Allah, kitak sentiasa dalam penjagaan~Nya fizikal dan rohaniah..amin :)

Khazanah nota-nota masa kat U amat berharga, seperti kamek juak masih simpan dan kadang-kadang buka balik untuk pemurniaan ilmu.

P/S : Memerap kat Zazen tek, proses buang toksik, and now getting ready for kuliah tok..:)

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum sis Tinie,

Semoga sihat yer.

Kak Ani kalau berkemas buku ni siaplah lepas tu mesti bersin diikuti dengan selsema.

Afida Anuar said...

SubhanaAllah kak tinie, kena simpan elok2 semua tu, nanti boleh tunjuk kat anak cucu semua....

ohh.... tak semestinya tak kumpul resipi tu tak pandai masak iyer dak kak?;)

Ibuhani said...

Byk petua kecantikan tu.....hehehe...mesti masih maintain cam masa anak dara dulu tu !

ieda said...

hurmm macam tu lah kan kak
bila dah susun2 tuu jumpalah khazanah lama .. kenangan lama tuu kak :))

Nur-nba said...

Salam. Apa khabar Kak Kartini? Terima kasih banyak atas ucapan tahniah dari akak.

Wah banyaknya khazanah buku2 skrap akak.. Nur memang sayang nak buang, tapi tak boleh simpan banyak-banyak, nanti susah pula nak menyimpannya. :)

Acik Erna said...

Assalam tini..nasib baik dolu2..he he..kalau sekarang ni..lawo cemana pun kalau gelak gaya macam tu..habis..
tini..jangan hapus kira..boleh simpan..nanti sicomel aisyah boleh tahu hobi ibunya masa dulu2..

Tinaz said...

Assalamualaikum my dear friend..:)

Mission accomplished erk! Bila dah kemas hati pun jadi berbunga kan!

Take care..

Melor said...

salam.bila tgk teringat pula melor pun ada hobi macam gitu buat guna buku diary colour merah. tapi pasal jahitan. sayang buku tu tertinggal kat kg masa operasi pindah mindah 5 tahun yg lalu. nostalgia terkenang kembali hihihi

Pn Kartini said...

To Ckg ImanShah:)

Betul tuu..
Tapi tu laa..dah dekat nak habis cuti..baru aura mengemas rak buku tu mendatang..aduhai..:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam kitak:)

MOga ktk sihat2 di sinun dan dilimpahi rahmatNya..Amin..:)

Owh..ktk sama juak dgn kmk yaa..:)
Kmk mmg susah nak buang buku2/nota2..kut2 berguna utk masa datang..:)

p/s:..bagus ktk owhh..siap bersessi detoksifikasi yaa..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Ani:)

Waalaikumusalam kak:)
MOga akak sihat2 di sana dan dilindungiNya selalu..Amin:)

Akak alahan debu yaa..samalah dgn tini..Tapi semlm alhamdulillah..tak dek bersin ..kalau takkk.....:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Aaa'ahh kann..
manalah tahu leh menurun hobi kat anak2 cucu cicit lakk ekk..heheheh

hehe...ye ye ye..lagipun resepi dihujung jari jee...tekan jee tennet ..macam2 resepi kuarrr...kan kan kan..;)

Pn Kartini said...

To my dear Ibuhani:)

Salam kak Ani..:)

owhhh!!andailah benar barang dikata..bahagia sis..heheheh;)

MOga akak sihat2 di sana yaa
Take care:)

Pn Kartini said...

To my dear dik ieda:)

Sebenarnya ..akak pun dah lupa dahhh buku tuu..ingatkan dah hilang..tup2..siapa sangka kan..kiranya ada rezeki lagilah tuu..Syukur!:)

Pn Kartini said...

To my dear dik Nur:)

Salam dear..alhamdulillah akak sihat:)
Akak memang tumpang happy utk Nur..syabas sekali lagi yaa Nur..:)

Tulah..samalah dgn akak..
hari tu..bila start ppsmi..buku yang lama2 mmg akak simpan..camtu juga nota2 kuliah yang difikir berguna utk sek men..tu yang akak simpan tuu..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna:)

Salam kak:)
MOga akak diberikan kesihatan yang baik dan dianugerahkan ketenangan serta dilindungiNya akak sekeluarga..Amin..:)

Rasanya kan kak..mungkin tini kan simpannya kutt...sayanglah kak..hobi nostalgia gituu..:)

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

Waalaikumusalam:)

Alhamdulillah...terlaksana 90%..tinggal nak ngemas sijil2 + suRAT2 penting lakk...:)

Memang senang hati bila dah nampak rupa rak bukunyaa....hehe

Pn Kartini said...

To my dear Munna:)

Salam dear:)
Ohh!Pastinya cik Munna kita pandai menjahit nii...:):):)
Agak2 masih ada lagi tak yaa buku skrap jahitan tuu...dah ditinggalkan 5 tahun tuu...Sayang juga kan..:)

Pe2..Take care!
:)

MulutPayau said...

Assalamualaikum dik..

Dah nak abih cuti...tapi akak masih belum rajin nak mngemas..hihihi....

p/s...sayang kalau nak 'hapus kira' buku tu..biarlah disimpan jadi knangan...

sal said...

Assalamualaikum my dear..koleksi lama terasa mahal kan..macam brg antik gitu..nak buang kena fikir 2 kali..hehe.. harap2 dpt buat keputusan yg tepat..

Cikli said...

barang lama sayang nak buang. 5S untuk orang yang tidak sentimental sahaja

Teacher Basariah said...

simpan kak..nnt leh masuk muzium..hehe

mamawana said...

Assalam Pn KarTini

Mamawana pun kemas punyer kemas terjumpa selonggok surat2 peminat dolu2 .. muehehehe.. boleh buat cerpen dan novel..

Pn Kartini said...

To my lovely sis MP:)

Waalaikumusalam kak:)

hehehe...kena mengemas tuu bukan pe sis...takut nanti bila dah bukak cuti..lagi2 susah hati!!huhuh..:)

p/s:..memang sayang nak buang sis..ada sentimental value tuu..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal:)

Waalaikumusalam kak:)
Moga akak sihat di sana:)

InsyaAllah kak..
rasanya nak simpan jee lahh buku tuu..sayang juga kan...:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

Sayang tu sebab kita buat dari usaha dan minat kita..:)
Andai lee guna sistem 5S lam umah ...agaknya memang mantoppss kebersihan dan kekemasannya..kan..:)

Pn Kartini said...

To My dear Teacher Basariah:)

Wokehhh..!!barang antik mmg elok sgt masuk muzium kan..heheh

Pn Kartini said...

To my lovely mamawana:)

Salam mama:)

Wooowwwww!!!agak2 kalau difilemkan tuu...leh lawan ombak rindu nihh..;)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran