CETUSAN MINDA

Tahan GODAAN!!?..


Satu perkara  yang perlu berwaspada
ketika bercuti2 begini
Adalah menghadapi satu fenomena daya tarikan  ...!
Apa yang dimaksudkan  Daya Tarikan ?
Contohlah yaa...
Untuk pelajar yang duk study
Bila meja study dekat dengan tempat tidur..
Bagaikan memanggil2 ia !!
Yang tak tahan seruan..
maka mudah jekk ZZzzzzzzzzzzz!!

Dan daya tarikan untk orang sini pula..yang bercuti2an
Bagaikan ada daya magnetnya iaitu 
tarikan  ke ...
DAPUR!!!!!!
Erkk!!
Seruan ke dapur  di sini bukan utk sakan memasak
Cuma di situ..
Selain dari kedudukan yang strategik
Sememangnya mudah utk tuan umah melangkah
Di situ juga lee
Banyak yang boleh di....

 Uhhhh!!
bAHAYA!bAHAYa!

Maka  hari ni...sebagai langkah berjaga2
diambilnya menda alah nii..

...dah lama tuannya buat tak pandang dengan dia!!..ermmm...

:)

Tapikan...
(mesti ada tapi!!huhu...)
Ada lak godaan lain..

:
:
:
:
:
:
V
.....dapat coklat lakk !!!..

Berpinar2 mata dibuatnya nii haa
uhh!
Kena alihkan pandangan berpinar2 tuu pada yang 
lebih menawan ....:

....rose!!...

ermmmm....
Tahan kee??


erk!





18 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak sihat hendaknya dan sentiasa dalam rahmat dan redha Allah Taala...amin :)

Adoheh kitak, kamek pun sik tahan dengan godaan yang dalam bungkusan tu. Kamek nang suka coklat..:)

Then...bila sik ada polah apa-apa, senang jak terlena. Paling bagusnya pagi-pagi atau petang kamek akan berjogging. Siklah boring gilak bila bercuti..:)

P/S : Musim cuti tok amalan berpuasa sunat gik bagus, sik fikir makan..:):)

ieda said...

ekekek akak boleh tahan ! :))

Mohamad said...

Dulu masa sekolah, ustaz kata kalau kita baca buku dan mengantuk tentu setan dah menarik2 pelupuk mata supaya tertutup.

Jadi, tampar lah buka sendiri, kalau dah sedar maknanya setan dah lari.

Orang tua2 dulu menghafal Al-Quran tidur atas buah kelapa. Bila tertidur buah kelapa akan tergolek, maka kepala pun akan terjatuh. Dah sedar hafal lagi.. begitulah seterusnya berulang kali sehingga dapat menghafal dengan baik.. Wallahuaklam..

Tinaz said...

Assalamualaikum my dear..:)

Ermmm...makan, tidur aduhai mahu naik 2-3 kilo masa cuti ni..memang bahaya..

Makan makanan sihat should be okay, get the resipi from subway..:)

Acik Erna said...

assalam tini..tadi tengahari dah tinggal komen..hilang lagi..
tini..cuti2 ni tak pe layan je selera tini tu..bila lagi kan..he he.

Afida Anuar said...

Kak Tinie...he he..hantu coklat jugak eh.. fida pun!..hik.. kalau satu bar tu sekelip mata...heh!

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam:)
MOga kitak sihat2 di sinun:)

Ehem!!So Far masih bertahan lagi nii..:):)

p/s:..aukk..sememangnya itu yang terbaik !:)
Thanks yaa kitak..:)

Pn Kartini said...

To my dear dik ieda:)

Alhamdulillah..
utk saat dan ketika ini...
masih selamat lagi coklat tuu...tak terkorban lagi tuu!:):)tahan godaannn

Pn Kartini said...

To Ckg MOhamad:)

Assalamualaikum:)
Agak2 agenda makan lagi ke hari ni??:):)sesekali balik kampung bahh..:)

.......itulah orgkata..petua orgtua..jangan dilupakan..:):)

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

Waalaikumusalam:)
Alhamdulillah....memang jarang sgt2 tidur di siang hari...:)
Cuma kena kuatkan semangat utk tahan godaan tuuu...:):)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Erna:)

Waalaikumusalam kak:)

aduhaii...problem yaa kak!!
pe2..tksh kak..dalam hilang2 komen..masih terus usaha ke sini:):)

ermmmmmmmmmmmmm....
satu kata2 yang memberi semangat nihh!!Luvv Uuuuu!!;)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

ermmmm..nak kata hantu coklat tuuu...adalah jugakkkk...!!
Tapi hari ni..rasa dah nak pencen laa jadi hantu coklat tuuu....hehehe

MOga fida ceria2 dan sentiasa bersemangat utk menderma darah kali ke-7 gituuu....syabass dik!!;)

Yan said...

Akak sekarang ni pun tgh banyak tarikan ke dapur. bukan memasak sangat.. akak suka mengemas.. kan tak de bibikk.. so, started exploring lah..

Cikli said...

tambah 2 kilo apa salahnya

read quran said...

beautifulllll n amazing

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Yan:)

hehehe...bab tarikan ke dapur camtuu tu Okkk sangat2 kak...at least bila mengemas tu leh dikira exercise pee...:):).....memanggg satu tarikan positip namanya..hehe;)

Tak pe ...selamat mengexplore yaa sis:):):)

Pn Kartini said...

To Mr CikLI:)

Ya ampunnn...!
Memang tak salah ...lepas tu pandai2lah nak kurangnya lakk yaa...aduhaii..:)

Pn Kartini said...

tO read Quran:)

:):)
thanks drop by here!!

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran