CETUSAN MINDA

..Tunjuk Skill :)...



Esok ada lak potlucknya..
Maka cam biasalah guru2 akan tjk bakat terpendam masing2..aduhaiii
Jadi bagi org sini yang rasanya tak deklahh apa2 bakat yg nak dipendamkan
Jadi apa yg dibuatnya..yang dibawanya..
mengikut apa yg tergerak di hati..
Cam blog ni jugak...
Apa2 yang dijadikan n3nya...dari apa yg tercetus dimindanya..
ermmmm....
:)

Maka...
Cam biasa...
Untuk masakan lauk pauk nyaa....biarlah beri laluan pada cikgu2 lain yang pakar!!...
Ayam masak merah ke...dalca ke....rendang ke..saladnya ke..kerabunya ke..
ermmmmmmmmm yummyyyy!!
:):):)
Kiranya nanti adalah sessi bertukar2 resepi yaaa..:):):)
Maka untuk org sini
Yang main campak2...kacau2...tuang2...erk!
Maka menjadilah ia...
PUDING MARBLE ANGGUN VAN HOUNTEN..
.....('anggun' tu tambahan sendiri bahh..heheheh)
REsepi????
Alahai.....
info di hujung jari..selain di tokok tambah dari resepi my sis
( Tq sis....!!..)
Click jekkk My Resepi.com....
Maka dapatlah resepinya...
& hasilnya...
:
:
:
Tarrraaaa....
V
V
Puding 'ekspress' utk guru2...Tema corak- ala2 batik!! :p
V
V
V
.
Sekian...


12 comments:

Abd Razak said...

Salam..:):):)

Kamek fikir kitak masak keempat-empat masakan di atas tu..:)

Rupanya tek bila scroll ke bawah PUDING MARBLE, mesti sedap tu..:)

Merasa dengan melihat gambarnya jaklah tok..:)

penjejak maya said...

salam,

potluck tu dah jadi tradisi kat mana-mana pun tapi ikutlah kerajinan masing-masing..

hazeleyed lady said...

...yang penting ianya air tangan dari Tinie...pasti sedap dan manis.
Selamat makan makan.

Afida Anuar said...

Salam kak tinie..fida pun sama macam saudara abdul razak, ingatkan akak yang masak masakan di atas tu..hehe..

apa pun nampak begitu sedap puding marble..tambah pulak perut tengah lapar ni..erkk;)

kal jis (im not carl zeiss) said...

alamak cekgu.. mmg betul tunjuk skil la.. hehehe... tahniah.. cekgu mmg byk simpan resepi semenanjung... boleh bisnes lagi tu hehehe...

maiyah said...

sedap tu..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak..:):)
Aduhaii..mun kamek polah semua tukkk...terus kmk resign cekgu..bukak restoran terusss..hehehehe...

Puding tukk kamek madah ngan kawan2 kmk..tambah manis di senyuman bukannya pada puding..coz sik berapa manis bahh..!!hehehe..:)

Pn Kartini said...

tO mR Penjejak Maya..:)

Betul tuu..
tapi rasanya tak boleh diadakan selalu..walaupun mungkin ramai yg rajin..sebab bisa memberatkan timbangan dibuatnya!!!erk!!

Pn Kartini said...

To my lovely sis hazeleyed:):)

Sekurang2nya ada juga kan hidangan utk teman2 ..:):)

....moga sis sihat..:):)

Pn Kartini said...

To my dear Dik Fida..:):)
heheheh..kalau akak masak tuu..boleh bukak restoran nihhh!!

Tapi kan..k tinie ni actually 'hantu' puding!!kalau kursus kat hotel..kwn mesti sediamaklum...!!:)

Pn Kartini said...

To Mr Kal Jis..:)

Adusss..resepi jekk byk kumpul..masaknya sik!!aduhaii...
:):)

Pn Kartini said...

To my dear Maiyah..:):)
terkurang gula skit rasanya...
tp bahayakan..manis2 dalam makanan..hehehe..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran