CETUSAN MINDA

..Penangan Tajuk Baru!!!..



Hari ni...
Kelas Biologi start  pukul 11.20am  hingga 12.40 pm
Kiranya satu tempoh masa yang memerlukan daya tahan yang kental
dari pelajar!!!
Al-maklumlah....
waktu tengahari yang sinonim dengan 'kemengantukan'nya!

Tapi untuk hari ini...
Semuaaaaaaaaaaaa  pelajar menunjukkan semangat yang luar biasa
dan mata mereka pun nampak besar2 belaka..
Kiranya tak dek yang buat proses 'Penjulingan' mata...menahan ngantuk!!!!


 &
Hari ni juga.........
Semuaaaaaaaaaaaaaaa pelajar dalam kelas tu hadir!!!
Biasa2 ada juga yang  sorang dua yang tak hadirnya...
ermmmmmmmmmm....
bagus!bagus!bagus!

Sebelum start ajar tadi..
"Cher..(singkatan untuk Teacher)......
cher mesti berdebar nak ajar ni"

"hahhh!!Berdebar???..
"ermmmmm.....setakat nak ajar budak2 kecik cam awak niii....
tak dek berdebar2nyaaa"
"Hatta...kalau Tuan Pengetua nak duk belakang dengar cikgu ajar pun....tak kisahhhhhh.."

hehehe...
Kiranya..
nilai2 keselambaan seorang guru bio kena ada!!
Kalau takkk...tak menarik lak jadinya nanti!!
Tak ke gituu..
:):):)

Maka hari ni ..
Belajar lee mereka proses2 
Spermatogenesis..
Untuk pembetukan ini... 


&
Oogenesis...
Untuk Pembentukan ini..:


Alhamdulillah...
Semua berminat dengan tajuk barunya..
Sampaikan ada yang cakap
" Cher....cepat jee masa habisss!!!"
hhuuuhuhu...!!

Begitulah reaksi pelajar form 5 setiap tahun..
Memang excited semacam jee
Semua kerana
Penangan Tajuk Baru
Apa lagi kalau bukan 
Topik
:
:
:
:
:
:

:
V

 PEMBIAKAN

Uhhhh!

Next sub-Topic:

:
:
:
:
:
V







Lagilah dia orang excited yaa...

Aduhaiii...
:)




24 comments:

roslaini saad said...

Teringat masa kat sekolh dulu...lebih kurang 3o th dulu...topik ini juga yang menjdi faverite.. sip ada yang hfal muka surat buku teks...
itu kelas semua pompun.. kalu campur tk tau camana..

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak dianugerahkan Allah kesihatan yang baik serta sentiasa dalam perlindungan dari~Nya dari godaan syaitan yang direjam...amin :)

Baca sampai bawah barulah tahu rupanya tajuk yang barangkalinya semua orang suka termasuk kamek kot hehe...namun sememangnya kita perlu tahu asal usul kejadian kita yang Allah bentuk dari mula prosesnya.

:):)

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sis Tinie,

Tak aper, tajuk yang semua orang perlu tahukan.

gadisBunga said...

dulu saya sekolah perempuan.

belajar bio dengan cikgu perempuan juga.

kurang adventure nyaaaa!

ihiks!

*akak cikgu bio ya? subjek faveret saya tuh! :D

Acik Erna said...

assalam tini..sabo je la cik gu bio ni ye..he he
tapi tini dah biasa kan dah tau pun macam ragam..dan macam mana soalan yang akan ditanya dan tau jugak apa nak dijawab.tahniah tini..teruskan usaha..

sal said...

suka betul tengok murid2 yg bersemangat nak belajar yekk...

hehee..tajuk tu rupanya..
patut pun...

harap2 semua tajuk nanti excited camtu..
tahniah pd cikgunya yg sentiasa bersungguh2, tak pernah jemu curah ilmu..

Afida Anuar said...

dah agak dah...kalau bab yang tak mengantuk...yang takde orang tidur, yang semua orang tumpukan perhatian..mesti tajuk ni.. he he..

ibuintan said...

assalamualaikum Tinie Sayang..

kerana tajuk baru ini ke...memang segar bugar jadinya kan

terbayang lagi senyum nakal teman2 sekelas zaman belajar topik ni dulu, entah apa yg mereka bayangkan

Zaitun said...

Masa kak Zai form 5 dulu kalau belajar bio murid perempuan tunduk aje malu2 tapi murid lelaki banyak mulut.Sekolah kak Zai campur lelaki dan perempuan.

Tinaz said...

My dear, assalamualaikum..

Dahsyat juga topik ni erk! Mengantuk camner pun boleh jadi segar.

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Roslaini:)

heheh...kiranya turun temurunlah kan rasa excitednya dgn topik ni...aduhaii..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikummusalam:)
MOga kitak sihat2 sahaja di sinun:)

owhh..kamek rasa kan..semua berminat bahh..coz mmg ia di antara topik yang ditunggu2 olh anak2 murid!
At least ..dia org dapat juak ilmu ttg kejadian makhluk tuhan tukk..:):)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Ani:)

Waalaikumusalam kak:)

betul tu kak..
Sekurng2nya..mereka pasti mengangumi kebesaran ciptaanNya...:):)

Pn Kartini said...

To my dear GB:)

Assalamualaikum dear:)

ermmmmmmmm....kiranya tiap2 tahun..bila masuk jekk topik ni...memang mesti mengekalkan tahap keselambaan yang lebih tinggi gituu....hehehehe..

Pn Kartini said...

Waalaikumusalam akak Erna:)

Betul betul betul...
Macam2 lakk yang ditanya..!
Tak kurang jugak yang buat lawak!!aduhaii...
memang lebih2 ceria jekklahh lam kelas tuu..hehehe
Ada jee yang digelaknya ..aduhaii...

Pe2..Thanks yaa sis..:)

Cikli said...

alang-alang minat, biar score semuanya..

hani@debumelukut said...

Di usia begitu perasaan ingin tahu tu membuak2..tapi normal lah gitu, kalau tak ambik kesah langsung risau lak..entah2 tak normal ke budak tu..

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal

Satu kepuasan bila ank2 didik tjk minat yg tinggi..:):)
Semangat guru pun makinlah berk0bar2 dibuatnya..:)

InsyaAllah sis..selagi ada daya..usaha tetap bersama:)
tq ya sis..:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida..:)

ermmmmmmmm....cam pengalaman jekkkk..mesti time sekolah fida pun mesti sama dgn ank2 murid akak niii...hehe..

Pn Kartini said...

To my dear IbuIntan:)
Waalaikumusalam kak:)

Masa zaman belajar dulu2...rasanya bidak2 tak dek lahh seberani budak sekarang ..Tulah bila ngajar topik ni..guru kena buat selamba...aduhaii..

Pn Kartini said...

To my dear Kak Zai:)

macam2 kenangankan kak bila masuk jekkk topik nii..yang pasti rasa minat nii memang dari turun temurun nihhh..:):)
Betul tuu..now..budak lelaki leee yang banyak mulut ...yang pompuan..senyum2 malu jekkk...cuma gurunya jekkk yang selamba!!!heheheh..:)cool lah kononn..

Pn Kartini said...

To my dear friend Tinaz:)

waalaikumusalam:)

Huhuhuu....memang tip topppp semangatnya...dan memang segarrrr sepjg gurunya duk pok pek pok pek beri keterangan!!!!kusyukkk jekk..heheh

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

InsyaAllahhh...
memang itulah harapan guru bionya...Moga ank2 didik score2 belaka..InsyaAllah:):)

Pn Kartini said...

To my dear Puan hani:):)

Betul tuuu...memang lumrah manusia agaknya..berminat dengan kejadian manusia nii..memang logik akal lah kann dia orang excited semacam jekk tuuu kann..:):):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran