CETUSAN MINDA

Gundah ...


Semalam...


...Anakanda Aisha Selsema+ Batuk + Demam...
Biarpun demam...Alhamdulillah..senang makan ubat...
Gambar tersenyum tuu...bila makbonda kejutkan dia dari tido ..nak berikan ubat!


Hari Ini..

Tetiba lakk terima tepon dari PK1..
Katanya anakanda Aizad terpilih untuk Kem Kecemerlangan 1 Malaysia 2011
(.....baru lepas maknya "meng-kem-kan" anak org...
now...anak sendiri lak ..hehhe..)
Maka apa lagi...
kelam kelibut lee makbondanya..
Si anak lakk..biasalah ...relaks jee!!



...Pada mulanya berat juga dia nak pergi...
.....memandangkan dia satu2nya pelajar lelaki yang terpilih..
(sorang lagi..pelajar perempuan.!)
tapi. .......
Alhamdulillah..
atas nasihat itu ini...termakan juga pujuk maknya ni haaa
Tapi kesian juga adiknya Aisha...tak sempat jumpa dengan abangnya  tadi!
Balik umah...tengok2..abangnya dah tak de..
sunyi laah dia tu tak dek org nak dia gaduh! ...aduhaii


...duk topup tepon 'pinjam'
(...memang anakanda tak dibenarkan guna handset2 sebelum nii...)
:
:
:
:

Moga Anakanda Aizad dipermudah segala urusan di kem sana
dan diberkati segala ilmu yang ditimbanya...
&
Moga anakanda Aisha..cepat2 sembuh..& kembali ceria!





10 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak sihat sejahtera hendaknya serta dipermudahkan Allah atas tugas-tugas kitak seharian...amin :)

Ermmm musim meng-kem-kan anak-anak sekarang ni kan! Takperlah tu, semua tujuannya baik belaka, moga ianya mendatangkan manfaat yang banyak buat jad..:)

dan moga Aisha cepat sembuh..:)

Ayu said...

Assalamualaikum kak tini,

kem apa pulak tu? ala2 PLKN ke..xpernah dgr pun...hehe

kesian si kecil, xsihat..moga dia cepat sembuh.

serta moga akak dipermudahkn Allah dlm menjalankn xtvt harian bersma org sekeliling...

lama xjenguk laman purple akak..rindu..

nyanyisunyi said...

Assalam tinie..
insyallah berkat keikhlasan seorg ibu menjaga anaknya yg demam akan sembuh dgn segera..dan anak yg pergi menyertai kem tersebut akan selamat pergi dan kembali..

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie...
Moga Aisha segera sembuh, dan moga anakanda aizad dipermudahkan urusan. InsyaAllah...Tak perlu gundah gulana ye kak;)

Zaitun said...

Salam...harap Tinie sihat2 aje.

Semoga Aisha cepat sembuh.
Buat Aizad semoga segalanya dipermudahkan.

gadisBunga said...

budak cemerlang ni...tu pasal dia terpilih. :D

aisha punye muka baru bangun tido sangat inesen, hihi~

Acik Erna said...

Assalam tini..semoga apa yang tini doakan buat anakanda berdua tu dimakbulkan yang esa.
sedih jugak adik tak dapat jumpa abang ye..

ibuintan said...

assalamualaikum Dik tinie,

jangan gundah gulana sangat Aizad pergi tak lama... tentu dia seronok di sana

buat Aisha pula cepat sembuh ye si manis sayang... ibu dah risau tu

sal said...

bnyk pengalaman dia dpt di kem itu nanti..at least..beljr berdikari utk srvivl dirinya..

..memang musim batuk.selsema..sya nasihatkan anak2 supya jgn minum air batu, minuman dlm tin yg boleh menambah perit tekak...

moga anaknya cepat sembuh yee..

Tinaz said...

Assalamualaikum dear..:)

To Aizad all the best to you. Moga beroleh kebaikan yang banyak dari Kem Kecermerlangan itu nanti

...and to Aisya get well soon.

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran