CETUSAN MINDA

...Nak Buat Jugakkkk!!


Hari ini..
n3 pasal anak2 didik lakk!
Pelajar Biologi yang taksub sangat nak buat eksperimen...
Dah cikgu cakap warna larutan DCPIP pelik semacam jeee...Nak jugakk buatt!!
Apa tak peliknya...
sepatutnya kaler biru ...tup2 bila disediakan lab assistant 
kaler hitam lakkkkkkk!!!
Aduhaiiii...

:
:
:
:
:
:
V
Memandangkan guru bionya tak sampai hati nak hampakan  mereka...
Apa taknya....
Merayu sakan maaaa...haru biru toiii!

" Cherrr...kita buat jeee eksperimen....kita dapat pengalaman ..."
"Cherrr....kita dah penat2 bawak buah niiiii..."
"Cher!!Cherrr jangan kata kita tak leh buatttt eksperimen...frust kita..!"
"Cherrrrrr...buat laaa Cherr...buat laaaa Cherrrrrrrrrrr"

Gggggrrrrrrrrrrrrrrr!!!

Dan akhirnya..

atas dasar terkedu dengan pujuk rayu kelas tuuu
Maka diteruskan juga eksperimen !!
Aduhaiiii...
:
:
:
:
:
V
Punya lee semangat.....cam tak dek pe2 yang berlakuuuuu!!!
(....eeiii..kononnyaaa!!.......)
Walhal  di awalnya....guru dah maklum sebab musabab kenapa
kaler DCPIP  jadi hitam arang!!

Nak tahu kenapa?????
:
:
:
:
Jappppp! 
Cikgu Bio nak zooommmmmm skit gambar ...
:
:
:
:
:
V
...er..er...nampak apa yang org sini nampak???

GGGGrrrrrrrrrrrrrr!!
Saborrrr jekkk lahhhh...........
Takkanlah bahan kimia dalam stor ...
cikgu bio kena check juga kuttt tarikh2 matinya...
Aduhaiiiiiii.....tidakkkkk!!

Tapi tu lahhh...
Nak jugakkkkkkkk dibuatnya eksperimen budak2 tuu yaaa
Walhal dah tahu....
DCPIP tu dah pun 
Matiiiii!!!!
erkkkk!!!
:(

Sekian...
:p



16 comments:

missgee said...

Cikgu yg tak ingin
menghampakan..
Murni sungguh niat itu :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga kitak beroleh kesihatan yang baik dan sentiasa dalam perlindungan Allah Taala...amin :)

Lamak dah ya expired. Boleh mendatangkan kesan apa-apa ker bila dah expired tu..

P/S : Jadi ker eksperimen tu..? :)

sal said...

budak2 excited sungguh..layan...

sabo jelah yee..

sunggh baik cikgunya...

Acik Erna said...

assalam tini..he he.salah sape tu..

Afida Anuar said...

He he...nasib baik jadi kaler hitam kan kak tinie, kalau campur yang dah mati tu jadi letupan....tak pasai2 meletup lab nanti...hik~

Cikli said...

mak oii 2005 lagi. najib pon belum jadi pm. bahaya betul.

Kamsiah said...

salam cikgu...dah 2011 skrg hehe...bkn xpired berbulan2 tp bertahun2 dah...

Zaitun said...

Mak oiii....sampai begitu lama luput tarikhnya.

Pn Kartini said...

To my dear gee:)

Salam Gee..:)
Banyak shopping tak kat KL tuu??;)
ermm...kdg2 guru terpaksa mengalah juga semata2 nak menangi hati dia orang..tak ke gitu gee..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam kitak:)
Moga ktk dirahmatiNya selalu..Amin..:)

Aduhaii...terkezut juak kamek tgk tarikh nan berkurun tuu..kesan apa??kesannya sik menjadi bahhh eksperimen!sik tepatlah bacaan % Vit C jus buah!!Aduhaiii...

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal:)

Akak..wanna to know...awat laaa yang excited bangat anak2 murid tuuuu...
ermmmmmm.....eksperimen guna buah kakkk...ada oren..ada mempelam..ada nenas....sambil2 buat eksperimen..sambil2 nyuappp lam mulut!!huuuhuhuhu

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna:)

Salam kak:)

ermmmmmmmmm.....ntahlah kak..
tapi tu laa...bila diberitahu dah expired...dgn selamba jee cakap..."memang dah expired..tapi masih leh guna lagi tuuu..." Grrrrrr!!sabor jee laa:(

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:):)

tu laaa kann...mujur leeee tak dek bakar2..guna api...agak2 kalau ada pemanasan..harussssss kedabommmmmmmmmm..heheheh..;)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

terkezut jugaaa bila tengok tuuu...coz bukan sebotol dua yang expired...bebotol2 jugaklahhh..aduhaiii..memang kes haru biru!!!

Pn Kartini said...

To my dear Kak Kamsiah:)

Salam sis:)

memang lam2 stor bahan kimia..memang kita tak cakna...coz bukan skop bidang kita...
tak sangka lakkk leh jadi camni...aduhaiii....kiranya boleh dibangkit lam meting nanti nihhh;)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Zai;;)

Aduhaiiiii...tidakkkkkkkkkkkk
Terencat semangat guru bionya bila tgk bahan dah matiiiiii.....:(

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran