CETUSAN MINDA

..Lenggok Gemalai Mempersona!..


Ermmm....
Tajuk sikit punyai mengancam yaaa..
Ni..bukannya lenggok Mak Limah ke..apa kee..
Ni...lenggok gemalai spesies-spesies ikan dalam akuarium besar tuuuu
Kalau nak nampak real..click utk full screen..untuk lebih menghayati pesona gemalainya!!
ermmmmmmm.....
Terapi Minda pe!
Relaks!




 
......Sekian....
Moga Tenang-Tenangkan Minda...!..
 
:)
 
 
 
 
 

18 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum...:)

Moga tercurah segala kebaikan yang banyak daripada Allah Taala kepada kitak sekeluarga dan kesihatan yang berpanjangan..amin :)

Indah sungguh ciptaan Allah, semuanya untuk kita manusia memikirkan kebesaran~Nya..

Cikli said...

ikan seronok tengok manusia

mamawana said...

Seronok tengok ikan..

Acik Erna said...

Assalam tini..akak selalau ketinggalan nila tang gambar ni.kadang2 ada..tapi lambat..kadang2 tak dapat tengok pun..

Afida Anuar said...

Tenang tengok lenggok2 ikan di dalam air....

PS: tunggu streaming, jap..baru nampak sket lenggok...he he

thanks kak..untuk terapi minda ni;)

sal said...

suka tengok suasana membiru..
hati pun rasa tenang
.. ..
agaknya klu duduk sejam dua kt sini,leka tengik ikan2 yek..

Nur said...

Salam.. Kak Kartini, tenang je bila melihat ikan2 tu..

Cikguzam said...

Salam,
Teringat kenangan melawat underwater world di Langkawi satu masa lalu. Sejuk mata lihat ikan berenang......

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam:)

Moga ktk diberikan kesihatan yang baik dan dirahmatiNya selalu..amin..:)

Dia Maha Pencipta...
betapa indah sekali ciptaanNya...:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi.:)
aa'ah kann
ntah apa laa yang dikatanya ikan dengan gelagat2 manusia yaaa...:)

Pn Kartini said...

To my dear mamawana:)

Moga hati nan seronok pengubat hati nan rindu....;)

moga mama sihat2 di sana yaa:):)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna:)

Waalaikumusalam kak:)

aduhaii...
tak pe sis..
rasanya akak tak tgk ikan2 tu pun...minda akak pastinya tenang2 selalu:):)InsyaAllah.kan kak..:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Salam dear...:)

ermmmmmmmmmmmmmmmm...
so camneee????
dapat tgk lenggok gemalai si ikan dear??moga...dpt menggemalaikan juga rasa tenang di minda...;)
Sama2 kita menterapikan diri!:)

Pn Kartini said...

To my dear kak Sal:)

air nan membiru...bisa menenangkan mendamaikan jiwa...apatah lagi dengan gerakan ikan yang mengagumkan...memang melekakan!:):)

Pn Kartini said...

To my dear NUr:)

Salam dear..:)
sesuai utk cikgu2 yang saban hari..ada sahaja tgs yang perlu dilaksanakan....sekurang2nya dapat merealise tensen gakk nihh;)

Pn Kartini said...

To CikGuZam:)

Salam :)
Pernah juga 2 kali ke sana:)
memang seronok kan..:)
menghayati gerak geri sang ikan yang buat kita kagum dgn ciptaan Ilahi.....Subhanallah....:)

IMANSHAH said...

saya dah seminggu tak ke sekolah, esok baru nak g..macam malas la pulak kan

IMANSHAH said...

saya dah seminggu tak ke sekolah, esok baru nak g..macam malas la pulak kan

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran