CETUSAN MINDA

..DIA Lebih Tahu..



Andai Dirimu Rasa Kecewa atau Dalam Kesulitan
Pandanglah Ke Sungai
Airnya Sentiasa Mengalir
Biarpun Berjuta Batu Yang Menghalang......

Jika Dirimu Merasa Sedih Mahupun Kecewa Hampa
Pandanglah Ke Langit
Dan Sesungguhnya..
ALLAH Sentiasa Bersamamu...







20 comments:

Kakzakie said...

Laut dan langit tidak pernah culas menjalankan tugasan... tak pernah membantah.

Harapan sebagai hambaNya kita terus sabar dan terus dikuatkan iman menjalankan tugasan yg diamanahkan /dipertanggungjawabkan.

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Moga hari-hari yang bakal kitak lalui Allah SWT limpahkan kesejahteraan dan dipermudahkan segala urusan kitak berserta dengan kesihatan yang baik..aamiin

Hakikatnya sepanjang perjalanan kita di dunia ini menuju Allah, ujian tidak kunjung padam, muncul dari berbagai penjuru, bentuk dan kesannya.

Harapan hanyalah kepada Allah kita berserah dan bersabar atas segala rintangan dan cabaran yang diturunkan.

:)

kakcik said...

Pandangan yang dirakam itu sangat mendamaikan.

mamaijat said...

.....Indahnya ciptaanNYA....

Melor said...

emmm haaa emmm saya setuju dgn mamaijat 'indahnya ciptaanNYA'

nyanyisunyi said...

Assalamualaikum dear Tinie..
Bila Rasulullah dalam kesedihan Baginda akan memandang ke langit sambil mengusap2 janggut Baginda...

memandang keindahan ciptaan Allah boleh melagakan hati yg resah dan sedih...

sal said...

my dear Tinie..
Secebis ayat ini memotivasikan diriku ..cool je..mekasih kerana memberikan ispirasi agar menjadi insan tabah....kita perlukan kata2 hikmah spt ini kerana fitrah manusia yg sentiasa lupa, leka dan alpa .....terimakasih..

Acik Erna said...

assalam tinie..terima kasih..gambar jugak cantik dan mendamaikan

Afida Anuar said...

My dear kak tinie,

SubhanaAllah, terasa macam pakai balm yang boleh lega sengal2 badan lepas baca ayat2 akak ni... InsyaAllah, amin22...


PS: Takkan pernah Fida lupa kak tinie, cuma fida minta maaf sangat2... menyepi baru2 ni.. lama pulak tu.Walau apa pun, kak tinie tetap di hati....insyaAllah. Akak apa khabar?

MulutPayau said...

terima kasih dik.....

memang indah ciptaanNya...mendamaikan dan menenangkan....

Pn Kartini said...

To my dear KakZakie:)

Betapa alam semesta ciptaan Ilahi begitu setia dan taat kepada penciptaNya..Moga kita sentiasa memperbaiki diri agar sentiasa dalam redha Ilahi..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waaalikumusalam :)
MOga ktk dianugerahkan kesiahtan yang baik dan dilimpahi keberkatan dariNya jua..Amin:)

Semmgnya apa yang mendatang bukan suatu yang sia2...menyerah dan terus berdoa agar setiap dugaan dan ujian yang diberikanNya itu dapat dihadapi dgn penuh ketenangan....InsyaAllah..:)

Pn Kartini said...

To my lovely kakCikS:)

..setiap kali mengalih pandangan pada sesuatu yang mendamaikan..dapat juga menenangkan jiwa & minda:)

MOga KakCikS tenang2 dan happy di sana:)

Pn Kartini said...

To my lovely mamaijat:)

SubhanaAllah...
Dia Maha Pencipta...menganugerah keindahan buat hambaNya agar sentiasa mensyukuri segala nikmat yang diberi.....

Pn Kartini said...

To my dear Pn Melor:)

MOga kita sentiasa mensyukuri segala keindahan ciptaNya ...:)

Pn Kartini said...

To my dear Sis Idalara:)

Waalaikumusalam my dear sis..:)

Merenung di langit yang terbentang semmgnya dapat merasai nikmat ketenangan ...betapa indah ciptaan Ilahi..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal:)

Alhamdulillah...
Sekurang2nya..dapat juga memberi manfaat buat teman2 sekalian agar sentiasa kuat dan 'cool' dalam menghadapi liku2 kehidupan...InsyaAllah
:):):):)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna:)

Salam kak:)
Sama2 kasih..
betapa kita mengharapkan akan ketenangan sentiasa ada di jiwa dan juga di minda....:):):)

Pn Kartini said...

To my lovelyyyyyyyyyyyyyyy dik fida:)

Wanna to know....happy sesangat akak bila dik fida datang beri komen kat sini tauuu...dah lama akak tunggu..huhuu..;)
(..seriouss!!betul akak cakap ni!..)

p/s:..tq my dear..betapa indahkan..biarpun jauh..biarpun tidak pernah bersua..bertentang mata..namun kita dekat di hati..:)
Moga dik fida..diam2 yang penuh ketenangan...Akak di sini..alhamdulillah..:)
(semalam jee migrain..heheh)

Pn Kartini said...

To my dear sis MP:)

Sama2 kasih kak:)

Sentiasa menharapkan agar Dia sentiasa memberi ketenangan jiwa..dan menjadikan hambaNya yang sentiasa mensyukuri segala nikmat yang diberikanNya...

:):)

MOga akak happy2 di sana yaa
:)Take care:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran