CETUSAN MINDA

..Antara Kita Berbeza....






Pernah dengar  kata-kata 
seorang kaunselor di sekolah..
" suami isteri ni...Tuhan memang jodohkan mereka
 dengan berbeza sifat ..
kalau sama minat..sama perangai..sama karektor...
itu namanya kawan karib!"


Ditambah pula dengan apa yang dibaca...
Dari satu petikan...
:
:
V
" Kejadian lelaki & wanita yang berbeza diciptakan oleh Allah
adalah untuk melengkapkan satu sama lain.
Maka,
sudah tentulah juga memiliki elemen yang berbeza
untuk melengkapkan kekurangan yang tiada 
pada  pasangan masing-masing.
Kesilapfahaman di antara pasangan 
lantaran
tidak menyedari fitrah kelelakian & fitrah kewanitaan
menyebabkan kita mudah  dituduh
 egoistik! "

Petikan di atas adalah dari buku....
:
:
:
:
V
 ...ketemu juga akhirnya...
:):)

Itu buku makbonda..yang tempohari tercari2...
Akhirnya dapat juga miliki!
:)
Alhamdulillah...


Dan seperti biasa..bila ada buku makbonda..
ada laa yang nak jugak buku..
:
:
:
V


Bila dah dapat..
makbondanya pun dia tak pandang...
erk!
:
:
:
V

















7 comments:

Acik Erna said...

assalam tini..boleh la sama2 membaca..ada jugak teman makbonda

Pn Kartini said...

Salam my lovely k erna....:)

...biasanya bila aisha baca...dia mesti nk makbondanya dengar...:)

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Moga kitak terus dalam limpahan kasih sayang Allah SWT serta sentiasa diberkati~Nya..aamiin

Indahnya ciptaan Allah lelaki dan wanita, mereka pelengkap antara satu sama yang lain. Sungguh rahsia ini tersembunyi disebalik perkahwinan sehinggalah mereka mengenalinya dengan iman dan taqwa.

Asyiknya si anak dara kitak yaa..:):)

Dr Hafiz said...

Assalamualaikum... Seronoknya Mak dan anak keduanya hobi suka membaca...

hani@debumelukut said...

hobby yg bagus. amalan membaca perlu di semai dari kecik lagi..Syabas!

mamaijat said...

.....lama x singgah ke kedai buku...
sekarang ,rakan taulan minta kongsi tukar buku ....bagus juga kan....

.....teringin juga nak cari buku kat atas tu...

zino said...

malang nya ada pasangan tak mahu menerima kekuranga dan kelebihan yg ada pada diri masing2 dan pasangan..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran