CETUSAN MINDA

..Senyum Di Wajah...

.....Yang Menenangkan Hati Di Sanubari....

Aisha dah sihat...:):)
Alhamdulillah......

.....mengaji iqra'..
:
:
:

Begitulah kan adabnya..bila melihat senyum di wajah..pasti menenangkan siapa2 yang memandang..
Alhamdulillah..aisha dah pulih dan sudah mula aktif seperti sediakala...:)
Ingat lagi...minggu lepas bila melihat anakanda yang tidak ceria..tambah pula dengan keadaannya yang tidak sihat....sememangnya menggugat juga rasa resah di hati..
Mulai minggu lepas lagi,atas nasihat doktor ..kini aisha 'dikerah' mengamal product Elken...
Kata doktor...
"mmglah badan akan bina sel2nya...namun sekadar terbentuk sel2nya...dan hasilnya mungkin tidak secantik mana..."..."macam umah jugak....sekadar ada tempat berteduh..di sbbkan bahan binaannya kurang...maka hasilnya sekadar sahaja!!".....

Agaknya mmg betul kata2 doktor tu...tambahan lagi si Aisha bukan spesies yang suka makan!!
Kalau makan pun sedikir jek kuantitinya...Jadi sebagai tambahan..agar cukup zat2nya...
Maka ikutlah cadangan doktor utk amal product Elken...
- Sprirulina,IG6 (susu awal lembu -tablet)& 
Kington Isotonic (cecair yang hampir menyamai bahan plasma badan )...

Sekadar berikhtiar...
Namun apa2...semuanya atas keizinanNya jua...
Semoga Allah sentiasa berikan kesihatan yang baik utk anak-anakanda..:)
InsyaAllah..
:)







18 comments:

kakcikseroja said...

Comelnya Aisha.. :)

Abd Razak said...

Salam..:):)

Alhamdulillah, Aisha dah sihat dan ianya merupakan ujian dan dugaan buat kitak.

Moga Allah kurniakan Aisya kesihatan yang berpanjangan dan menjadikan segala usaha dan makanan yang dinasihatkan doktor itu, memulihkan segala penyakitnya...amiin

Moga kitak sihat di sinun..:):)

Zaitun said...

Alhamdulillah aisha dah sihat.
Kanak2 memang elok kalau diberi makanan tambahan maksudnya vitamin bukan untuk badan saja tapi untuk otak juga.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Syukur aisya kembali sihat dan ceria..demikianlah hati seorg ibu. Berbunga hati bila anak tersenyum riang. Sesetengah kanak2 bukan mudah nak diberi makanan tambahan ni selagi rasanya tak sesedap citarasanya..

Pn Kartini said...

To my lovely KakCikS..:)

Cerianya aisha..tercetus bahagianya di hati..:):)
alhamdulillah..dah sembuh!:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak

Salam:)

Alhamdulillah,sihat anakanda aisha
Terimakasih sentiasa doakan kebaikan kesihatan utk anakanda:):):)

Moga kitak sihat2 juak di sinun

:):):)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Zaitun:)

salam:)

Alhamdulillah..sihat aisha..:)
Betul tu sis..
sekurang2nya ada juga kebaikan daripada pemakanannya tu..:):)

Tq ya sis..:)

Pn Kartini said...

To my lovely sis Yati:)

Salam:)
alhamdulillah..aisha dah pun sihat..
Memang susah hati bila sesekali tgk si aisha tak ceria...aduhaii..
Alhamdulillah..aisha mudah makan ubat + supplementnya tu..:):)

tq yaa sis..:)

kak Erna said...

salam tini..alhamdulillah..aisya dah sihat..dan semoga sicomel aisya terus sihat..dan ceria sentiasa..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kacak nar Aisya tok owhh! Mauk jak kamek kubit2 pipinya (plentey ajak). Mmg betullah kata doktor tu sebab semua org akan rasa cemas, takut, mengharap dsb apabila menyentuh ttg kesihatan dan nyawa. Disinilah doktor2, penjual2 insurans, pelabur2 akan memainkan peranan mrk. Namun begitu, sbg seorang biologist yg tahu ttg metabolisme badan dan pgtahuan ttg Kreb`s cycle tak perlu bimbang kesemua itu. Apa yg ptg, selalu makan mknn yang fresh dan jauhkan dr `chemical contamination` Wallahualam

Kamsiah said...

salam..
alhamdulillah...anak comel dah sihat,kembali aktif...mg kita sbg mak ayah,risau meliahat anak tak berselera mkn,tak aktif,tak mau bercakap...kalau boleh,sakit tu biar kita yg tanggung,kan..

Afida Anuar said...

Salam kak tinie..alhamdulillah..puteri kesayangan dah semakin sihat...

comellnyer anak kak tinie..ni sah sah ikut muka mak dia ni..hehe

piewahid said...

iskh... comeinyer anak dara ni. sejuk mata memandang...

alhamdulillah dah sihat ya.

moga menjadi anak yg solehah cemerlang dunia akhirat.

Pn Kartini said...

To my lovely kak Erna:)

salam:)
memang ceria si aisha bila dah sihat..
tapi tu lahh..
hari ni..tetiba lakk panas tubuhnya ni haa..:(
dah mula risauu nii..ermm

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)

Salam:)
aisha tuklah buah hati kamek..:)
Bila tidak sihat..mmg susah hati..
masa tu semua apa yang disuggest oleh doktor diterima..time tukk sik fikir dah kitar kreb ke..pe ke..
harap pada tuhan mauk sihat jek..:)

Pe2 thanks yaa atas nasihat kitak:)

Pn Kartini said...

To my dear sis Kamsiah:)

salam:)

Betul sekali..bila melihat anakanda kurang sihat semmgnya begitulah yang dirasa...memang lumrah kan:):)

Pn Kartini said...

To my lovely dik Fida:):)

Salam dear:):)

ermmmmmmmmmmm....ikut akak yaa....japp nak fikir ..fakta ke auta nihh..hehehe..

:):)Pe2 dear take care yaa:)

Pn Kartini said...

Salam to mr pie wahid:)

Terimakasih sudi mendoakan kebaikan utk anakanda..:)

:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran