CETUSAN MINDA

.....S.A.B.A.R.....

..........sabarkanlah......

22 comments:

piewahid said...

salam puan kartini,
bersabarlah kerana bersabar itu sebahagian daripada iman. agaknya apa jadi kalau rasulullah tak sabar dgn penduduk taif?

p/s- comeinya gambar aisya kat bawah tu. moga cepat sembuh & menjadi anak solehah cemerlang dunia akhirat :)

Cen-D-Ree said...

sabor le niii...sabor menahan sakit ni...nak pergi Pusat Rawatan Cik Anang tak sempat..kalu tak dah nak sembuh niii...

Afida Anuar said...

Sabar dan syukur dengan dugaan....insyaAllah....

terima kasih kak tinie..atas peringatan yang tak putus2..

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bersabarnya Rasulullah saw dan para sahabat ra.hum apabila mereka telah menjalani ujian berat sehingga tidak ada ruang utk bergerak sampai terpaksa berkata dimanakah pertolongan Allah? (Surah AlBaqarah:214 ...Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan [dengan bermacam-macam cobaan] sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Walahualam

Abd Razak said...

Salam..:):)

Moga sihat hendaknya..:)
Maaf lambat kali ni..

Segala bencana, penyakit, kesusahan atau kerungsingan yang menimpa tubuh badan atau akal fikiran seseorang mukmin adalah menjadi kaffarah(penghapus) kekotoran dosa dan kesalahan.

Rasulullah s.a.w bersabda, “Tidak ada seorang muslim yang ditimpa cubaan berupa sakit dan sebagainya melainkan dihapuskan Allah taala dosa-dosanya seperti pohon kayu menggugurkan daunnya.”

Moga Aisya kembali sihat..ameen

:):)

kal jis (im not carl zeiss) said...

Sabar itu separuh daripada iman.. Tp saya kadangkala meletup jugak tak boleh nak tahan hehehe.. Kena cek baliklah level iman nih.. hehe :)

Kamsiah said...

Kesusahan tidak semuanya seksaan dan yang paling pahit itu bukan semuanya racun. Tetapi adakalanya lebih berguna daripada kesenangan yang terus-menerus....

kak Erna said...

salam tini..sabar..sabar tu separoh dari iman..walau pun berkata tak semudah melaksanakannya..tapi..yang utama..tetap la...SABAR..

mamawana said...

Sabar itu perit dan pedih namun buahnya indah

Zaitun said...

Salam kenal

Cutenya anak2,nice blog.

ila-ali said...

sabar penawar duka..

Pn Kartini said...

To Mr PieWahid:)

Salam:)
Tksh..sememangnya kesabaran Baginda Rasullullah begitu hebat:)

Kadang2 kata dari teman2 itu juga boleh dijadikan penawarnya..
Tksh.

P/s: Alhamdulillah aisha dah sembuh..:)

Pn Kartini said...

To my Bro..Cen-De-Ree:P

Aduhaii...
terberjangkit keee ?
Spesies genetik antibodi x berapa nak kuat nihhh..!...:P
Pe2 'pusat rawatan che anang" memang the BEST!!:)

Pn Kartini said...

To my lovely dik Fida:)

salam dear..
semmgkan selagi ada daya..selagi atas izinNya..sentiasa beringatkan diri ini juga...disamping mengingatkan sesama kita:):)

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)

Salam..
Sungguh hebat kesabaran Rasullulah..
Semmgnya dugaan Baginda yang sebegitu hebat dapat diharungi dgn ketenangan..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Salam:)
Tksh ats doa yang baik2 untuk anakanda Aisha:)
Alhamdulillah..dah sembuh tukk..
Syukur padaNya jua..:)

Tksh juak dgn kata2 kitak tuk..
smmnya segala dugaan dtg dariNya jua...dan sesuatu yang berlaku pasti yg terbaik dariNya...

Pn Kartini said...

To Mr KalJis:)

Salam:)
Masih mendidik diri utk bertahan sabarnya..walaupun ada kala tertewas juak!
Nampaknya sama2 kita nilai level iman yaa...:)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Kamsiah:)

Salam sis..:)

Begitulah agaknya kasih sayang dariNYa..
tidak mahu diberikan kesenangan berterusan..kerana mungkin ia bisa membuat kita terbuai dgn kesenangan itu..
Lantas..peringatan dariNya dlm bentuk kesusahan..agar kita kembali bermuhasabah diri dan berserah padaNya...:)
Sesungguhnya Dia Maha Penyayang..:)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Erna:)

Salam Sis..:)

memohon padaNya agar berikan kesabaran dalam diri dalam segala apa hal....semoga diberkatiNya..:)InsyaAllah:)

Pn Kartini said...

To my lovely mamawana:)

salam:)

Mmg betul sis..
Kesabaran yang membawa kita sentiasa berserah padaNya..InsyaAllah..ada kemanisannya...:)

Pn Kartini said...

To my lovely Pn Zaitun:)

Alhamdulillah..:)

Tksh ya..atas kesudian titipkan sesuatu di sini ..semoga ukhwah berpanjangan:)

Pn Kartini said...

To my lovely ila-ali:)

Salam:)

Semoga penawar itu bisa menjadikan kita hambaNya yang sentiasa berserah padaNya jua..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran