CETUSAN MINDA

Kan Ada Masanya....


Maaf..
Kali ini bagaikan 'merangkak'
Lantaran masa terbatas ..keadaan yang terduga
Membuat  hilang kata-kata....terdiam  seketika..
:
...maafkan ...
Andai salam tiada jawapan
Andai senyuman tiada sambutan
Andai kata-kata tiada  balasan..
:
 Namun
Yang Pasti...
Akan tiba masanya nanti..
Salam itu pasti terjawab
Senyuman itu pasti disambut mesra
Kata-kata  pasti dibalas indah

......................insyaAllah

20 comments:

Abd Razak said...

Salam..:):)

Moga sihat hendaknya..:)

Pastinya masa ni kitak sibuk dengan kerja-kerja sekolah di samping menguruskan rumahtangga, namun kesihatan perlu juga kitak jaga..:)

Semestinya ada masa rihat agar kepenatan itu tidak mengugatkan fizikal kitak..

Take care..:):)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apa kabar kitak tek? Nangga jak entri kitak tek, pasti kitak kinek tok gago! Berpuisi indah kitak owhhh? Kamek sik pandey bermadah indah.Walau macamney, kita org faham bhwa masa kinek tok terbatas dgn tugas2 sampey sik menang tgn. Apa juak keadaan, kirum salam kat Aisha dan senyum selalu...

piewahid said...

salam,
ambillah masa berehat seketika cikgu...

bak kata cikgu sendiri,
Akan tiba masanya nanti..
Salam itu pasti terjawab
Senyuman itu pasti disambut mesra
Kata-kata pasti dibalas indah


......................insyaAllah

p/s- sabar menunggu :)

Afida Anuar said...

Salam my dear kak tinie..

ahaaa..ni mesti akak dihimpit kesibukan la ni..hehe.

Take ur time kak..insyaAllah, ada masa...salam itu akan dijawab..snyuman itu akan dibalas...

kakcikseroja said...

Salam Tinie sayang..

berikanlah keutamaan kepada yang lebih utama.. :)

kak Erna said...

salam tini..betul..kan ada masanya..

Kamsiah said...

salam
yg penting,tini takkkan tutup blog terus..:)

hazeleyed lady said...

To dear lovely Tinie

At times...we need to be alone and all by ourselves...acceptable.

Wishing you a blessed day ahead...

love always from kak Hazeleyed

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)
Salam..:)

Bila badan penat..semmgnya mempengaruhi fizikal dan emosinya..lantas menggugat sistem imun...dan akhirnya tertewas..dannn...sesekali terkena sakitnya..flu!!!:):):)
Semoga teransang antibodi yang dah lama 'tertidur'..kembali aktif..:):)

Pe2 thanks kitak..:)

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur..:)

Khabar kmk situk sik berapa sihat :)
Berpuisi indah???aduhai..mun org bahasa baca mesti rangkapnya cam org baru belajar..maklumlah idea spontan bahh!:)

Pe2..thanks ya.

Zaitun said...

Take a break,release tension.

Pn Kartini said...

To Mr PieWahid:)

Salam:)

Aduhai..sesekali menyepikan diri..

Namun alhamdulilah..bila terjawabnya salam..terbalasnya senyum..tersusunnya kata2..bermakna dah tiba masanya ..janji tetap ditunai:)

p/s: tksh kerana sabar menunggu:)

Pn Kartini said...

To My lovely Dik Fida:)

Salam sis..:)

Ia datang bertubi2..:)hehehehe..
Pe2..alhamdulillah..Aisha pun dah sembuh..kerjabuat dah byk settle...:0
Syukur!..:)

Pn Kartini said...

To my lovely KakCikS:)

Sis..
Apa yang pertamanya menenangkan tika2 rasa tertekan maupun sedih..bila panggilan 'Tinie Sayang' dari kakCikS!!!
Apatah lagi kata2 dari akak...penyuntik semangat gitu..:)
Thanks sis..:)

Pn Kartini said...

To My lovely kak Erna:)
Salam sis..:)

Maaf sis...
Dalam menyepikan diri..masa pun menjadi terhad utk ziarah ke blog...namun bukan bermakna lupa yaa sis..:)

InsyaAllah..kan ada masanya nanti..:)
Tunggu yaa...:):)nanti kembali menerjah!!:)

Pn Kartini said...

To my dear Sis Kamsiah:)

Salam:)
Aduhai..utk tutup blog tu rasanya susah tuu!!sebab kdg kala..dari penulisan bisa meluah apa yang terbuku..yang dirasa...:):)
InsyaAllah...selagi ada kudrat dan keizinanNya..masih ada titipannya..:):)

Pn Kartini said...

To My lovely sis hazeleyed:)

Salam sis..:):)

Alhamdulillah sis..:)
Bila keutamaan diberikan pada tempat yang betul..bermakna kita menjurus pd jalan penyelesaian terbaik..:)

Yang pasti..
ada dalam diri kita..utk buat apa yg TERBAIK..:)

Semoga akak semakin sembuh..banyakkan rehat..makan ubat...dan happy selalu..:):)
Sayang sis..:):)

Pn Kartini said...

To my lovely Puan Zaitun:)

Salam..:)
Thanks!!
Alhamdulillah..
bisa boleh tersenyum..:)

Kunang-Kunang said...

Salam Sis Tinie,

Sebutan 'maaf' ada ketikanya sukar sangat nak keluar dari mulut kita.

Tapi perkataan 'Maaf" ibarat air yang boleh menyejukkan hati yang marah. Paling tidak pun mengurangkannya. Cuma pada mereka yang tidak mengerti erti 'Maaf' sahaja yang tidak dapat menilai dan menerima erti 'Maaf'.

Pn Kartini said...

Salam Kak Ani:)

Semmgnya hati kita mungkin tidak sekeras mana utk menerima ucapan maaf dari orglain,...namun hati kita mulai makin jauh bila ia berdepan dgn keegoan mereka yang mendabik dada:(

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran