CETUSAN MINDA

Siapalah K.I.T.A....


16 comments:

Abd Razak said...

Salam..:):)

Taqwa Adalah Kemuliaan dan ia adalah sumber bagi segala-galanya.

Alangkah hebat dan bijaknya orang yang memburu taqwa. Kerana taqwa mengatasi nilai pangkat, nama, kemewahan, banyak harta dan lain-lain lagi.

Taqwa adalah satu darjat tertinggi di sisi Allah. Kalau manusia memperolehinya, jadilah dia semulia-mulia dan seagung-agung manusia.

Allah berfirman: “Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah kamu yang paling bertaqwa.” (Al Hujurat: 13)

Moga kitak sihat..:):):)

Afida Anuar said...

Salam kak tinie, salam abdul razak...

thanks for the sharing..insyaAllah, selagi ada Dia, pangkat,darjat dan harta semua tu tiada erti..hidup ni sementara..yang kekal hanya Dia..

hazeleyed lady said...

Ass-salam my sweet lovely sis Tinie

Have faith...
Dengan mengingati DIA...menjadikan kita kaya jiwa...InsyaAllah.

Stay sweet.

maiyah said...

mmg kalo kita xde apa org xkan pandang.. lumrah.. bukan suma tp mmg kebanyakan dan kekdg dr kuarga sndri

Ibuhani said...

semua tu hanya sementara jer Kartini...jgn bangga sgt dgn kebendaan yg sebenarnya ujian kat dunia ni.......be happy with what we hv.....take care :)

Kunang-Kunang said...

Salam sis tinie,

"siapa kita". Soalan ini sering mengegarkan hati kecil kak ani ketika mendengar atau membaca tentang kriteria orang-orang yang terpilih masuk ke shorga Allah.

Masa tulah terfikir "Ya Allah diri aku ni kat manalah."

piewahid said...

slm.
t kasih kongsi sesuatu utk difikirkan.
bagi saya, slh satu ubat utk smua kelukaan ini ialah IKHLAS

abu muaz said...

salam.semua itu keperluan masakini.

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak..:)

Salam..:)
( sik tauk kmk kenak komen kitak tetiba hilang tuk..aduhai..)

Semmgnya ketaqwaan itu lebih berharga dari segala2nya..Dan adalah beruntung andai dianugerahkan ketaqwaan yg menebal di jiwa....:)

Tq ..& maaf sbb komen ktk sik ada situkk..:(

Pn Kartini said...

To my lovely Dik Fida...:):)
Salam..:):)
Dear..k tini tercari2 nii..di mana menghilangnya komen fida..!!Problem pe ntah..:(Tak nampak nii..aduhai..

Pe2 sis...
Moga kita tidak taksub dgn kemewahan yg bersifat sementara...dan benarlah kata teman...ketaqwaan itu mengatasi segalanya..:)

Pn Kartini said...

To My dear Maiyah:)
Mungkin lumrah dunia...
Namun kita masih diberikanNya peluang utk berada di sini ..diberikan ruang utk mencari 'kemewahan' amal padaNya..:):)

Pn Kartini said...

To My lovely Sis Ani..:)

Betul tu sis..semua kemewahan yang diagung2kan bersifat sementara..dan yang ptg..bersyukur apa yg kita ada,....:):)

Tq sis..:)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Ani..Kunang2..:)

Betul tu sis..kadang2 terfikir jua andai tiba ajalnya..apakah cukup amal utk dibekalkan ...
terasa terlalu kerdil...

Pe2 Moga sis ani sentiasa dilindungiNya selalu..:)

Pn Kartini said...

To Mr Piewahid..:)
keikhlasan suatu yg indah ..
Andai adanya ikhlas..kebahagiaan itu pasti kan ada..dan berputik di sanubari..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abu Muaz..:)
salam..:)

Betul..cuma bagaimana kita berhadapan dgn semuanya itu...
Andai dikaburinya kita,,maka pasti terpesong segala niat..dan tindakan...

Pn Kartini said...

To My lovely Sis Hazeleyed..:)

Maaf sis..baru perasan ada komen akak...semlm tetiba jek komen hilang macam komen dik fida & mr razak..:)

Tq sis..semmgnya bila ingat & mendekatiNya ketenangan itu pasti ada..:):)
(...tergesa-2 nin sbb nak bersiap utk ke jamuan pengetua lakk..aduhaii)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran