CETUSAN MINDA

Rawatan Pembersihan Terbaik..




Ginjal antara organ penting dalam sistem perkumuhan di mana ia membersihkan darah dengan menyingkirkan garam yang berlebihan,racun atau apa jua bahan yang tidak diperlukan dalam badan kita.
Namun,akan terdapat juga pengumpulan garam yang berlebihan di ginjal mengikut peredaran masa dan mendatangkan mudarat kepada kita nanti.Maka adalah penting rawatan pembersihan dilakukan & terdapat cara yang terbaik boleh kita amalkan.

CARA  :
-       Beberapa tangkai pasli (gambar) yang dibersihkan
-       Potong halus dan letak ke dalam mangkuk yang berisi air kemudian didih selama 10 min
-       Biarkan sejuk dan tapis
-       Isikan ke dalam botol dan simpan ke dalam peti sejuk
-       Amalkan minum satu gelas sehari dan ini akan membantu penyingkiran garam atau bahan asing yang terkumpul di ginjal melalui air kencing.

** Pasli merupakan bahan rawatan  pembersihan ginjal semulajadi yang TERBAIK!!

Maklumat Tambahan  :

Daun pasli kaya dengan vitamin dan zat galian seperti kalsium, magnesium dan klorofil.

Daun pasli yang diramas dengan air dapat bertindak sebagai tonik bagi menjaga kesihatan rambut. Air ramasan ini juga bertindak melawaskan kencing dan menurunkan tekanan darah.

Pasli juga dapat meredakan penyakit sengal-sengal tulang, membantu pencernaan makanan dan menguatkan semula otot-otot rahim selepas melahirkan anak.

** Sumber  : Kiriman email teman.TQ :)

18 comments:

- jinggo - said...

cgu - terima kasih kerana info yg amat2 menarik

Abd Razak said...

Salam..:)

Terima kasih atas info kitak tok.

Ada juga terdapat cara lain untuk menjaga ginjal kita selain meminum air pasli ni, iaitu menjaga berat badan, kurangkan makanan berlemak, bersenam, berhenti merokok, banyak minum air putih dan selalu buat pemeriksaan kesihatan.

Moga kitak sihat sinun..:):)

Ibuhani said...

TQ 4 the info......pasli pun mmg sdp kalau masukkn dlm sesetengah masakan :)

Afida Anuar said...

Owhh tak tahu pulak daun pasli ni boleh bersihkan ginjal..eh daun ni la yang jadi penyedap sup kan Kak Tinie?

Kunang-Kunang said...

Salam Sis Tinie,

Terima kasih berikan info yang sangat baik ni.

Nak tanya sikit, daun pasli sama ker dengan daun ketumbar?

Pn Kartini said...

To Mr Jinggo..:)
Sekadar satu pengkongsian info utk manfaat bersama jua..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak..:):)
Aukkk...dalam apa jua..pemakanan kita seharian andai dijaga..InsyaAllah..
serta amalan gaya hidup yang sht..:)

Moga ktk sht2 juak di sinun..:)

Pn Kartini said...

To my lovely sis ani..:)
Pasti ada khasiatnya masing2 kan..:)
Pe2 moga sis sht selalu..dan happy..:):)

Pn Kartini said...

To My lovely dik fida..:):)
Hehheh..soalan dear buat terconfuse lakk jadinya...katanya ckg ERT..heheh..daun sup tu daun ketumbar!!lain dari pasli nii..:)..

Pn Kartini said...

To My lovely Sis ani..Kunang2:)
Salam sis..Thanks sis masih ada kesempatan dalam kesibukan sis sekarang..:):)

Tini ada tanya kawan tinie..guru ERT..:):)pasli tak sama dgn daun ketumbar..pasli lebih halus skit di tepi daunnya ..daun ketumbar lak yang biasa di letak dalam sup!..:):)

a kl citizen said...

assalammualaikum tini

daun parsli ni macam daun sup tu kan..
saya ni memang confuse daun sup ngan daun ketumbar...

Faridrashidi said...

Salam Puan,

Terima kasih atas perkongsian info. Ini daun supkah?

MaizaC'Joe said...

Salam My lovely sis Tinie

mcm daun sup kan.. emm... buat ulam pun sedap he... t.kasih ats perkongsian...

qaseh mas said...

Assalamualaikum Puan Kartini

Daun ni memang baik untuk kita. Lebih lagi selepas melahirkan anak. Badan rsa segar je.Terima kasih atas perkongsian ini dan terima kasih jua kerana sudi follow teratak saya.

wassalam

Pn Kartini said...

Salam my dear sis...Klcitizen..:)
Aduhaii..kalau kat kedai tu..bila confuse segan lak nak tanya..hehee
Kawan tini ckp..daun sup = daun ketumbar..ermm:):)

Pn Kartini said...

Salam MR FaridRashidi..:)
Moga sama2 mendapat manfaatnya..:)
Tanya juga dengan kawan daun pasli ni..katanya bukan daun sup!:)

Pn Kartini said...

Salam my dear sis Maiza..:)
Aduhaii...dear..dengan2 akak confuse ni..hehehe

Pn Kartini said...

To Dear Qaseh Mas..:)
Thanks utk info..:):)dan tksh jua
kerna masih sudi memberi kata2 di sini..:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran