CETUSAN MINDA

Good Luck!


SPM
Datang lagi...
Tiap kali ia menjelma..
Tiap kali itulah hati berdebar..
Pelik!!
Macam lah kena ambil examnya...
Cuma itulah realitinya..
Mungkin jua memahami perasaan ank didiknya..
Yang secara normal..pasti tercetus rasa debaran menghadapinya
Semoga segala berkat guru mendidik hingga saat penghabisan waktu ini
Semoga segala usaha gigih pelajar yang tidak kenal erti berputus asa
kan diberkatiNya...dan apa yang wajar di kala dan saat ini
Hanyalah berserah..bertawakkal...setelah berusaha
Hanya Doa kepadaNya..agar diberikan
Kejayaan itu....


Majlis Restu Ilmu.....17hb November 2009

Antara Bait Kata-kata Indah dari Wakil Guru dalam Majlis Restu Ilmu :

 Jerih perit  Membimbing & Mendidik
Kekadang Tercucuk Jua Sekuntum Luka
Bahkan Terasa....Tidak Dihargai!


Walau Berkali Hati Tercarik
Walau Berkali Semangat Itu Tercabar
Namun Kami Terus Mengutip Bakti
Doa & Restu Memagari Usaha Putera Puteri
Yang Pasti 
Kejayaan Kalian adalah Intan Berlian
Emas Sedunia...

 




12 comments:

sis_nita said...

semoga adik2 saye ni akan berjaye ngan cemerlang.. gemilang dan terbilang..

kak saye dah privatekan blog..

kak bagi email leh tak.. sya nak invite..

ni email saya..

sisznita@gmail.com

ONE ZABA said...

usaha yang baik pasti mendapat berkatNya.

maiyah said...

smoga mrk berjaya dan beri snyuman pd cikgu2 yg byk berkorban :)

Abd Razak said...

assalamualaikum...:)

"Ya Allah Ya Allah. Wahai Pembuka segala ilmu. Wahai Yang Maha Mengetahui segala ilmu. Ya Allah engkau bukakanlah pintu hati pelajar-pelajar kawanku Pn Kartini dengan pembukaan yang sepenuhnya."

Engkau permudahkan mereka dalam menjawab soalan dalam peperiksaan mereka nanti...ameen

Kitak restu sidaknya erk...:):)

hazeleyed said...

yang pasti...tiada seorang guru pun yang tidak bahagia dengan kejayaan anak didiknya.

abu muaz said...

Biarlah dirasakan seperti tidak dihargai... hakikatnya tidak begitu cikgu. Anak kelima saya pun akan menghadapi SPM esok tolong doakannya semoga diberikan ilham dalam menjawab soalan esok.

Pn Kartini said...

To Sis_Nita..:)
Doa2kanlah ya kejayaan mereka..:)
Tu laa..semlm akak ada jgk masuk blog sis tu..tup2 dah diprivate..
Tq sudi juga invite..:)

Pn Kartini said...

To One Zaba..:)
InsyaAllah..semoga mereka berjaya:)Tq

Pn Kartini said...

To Maiyah..:)
Itulah harapan guru..mengharapkan kejayaan ank didiknya..Bila melihat mereka berjaya..satu kepuasan buat gurunya..:):)

Pn Kartini said...

Aminn..:)
To Mr razak..
Tksh..Semoga mereka diberi ketenangan..:):):)

Camney kitak ari tokk...masih sakit palak agik?kitak ada kedai pe ekk?ermm..bz gilakk kitakk sampey sik ingat rest ..aduhaii..rest laa..

Pn Kartini said...

To Sis hazeleyed...
Sis..betul tuu...
Kdg2 bila result nak umum esoknya tuu..guru pula tak lena tido..berdebarr..ish4:):):)

Pn Kartini said...

To Mr Abu Muaz :):)
Semoga ankanda sentiasa diberi ketenangannya..:)
Doa seorg ayahanda..InsyaAllah diberkatiNya...:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran