CETUSAN MINDA

Serba Tak Kena..


 
Hari Yang dirasakan Serba Tak Kena...
 Bila apa yang dirancang tak menjadi....
Macam ada je yang tak lengkap!!eeii...tak sukanyaaaa

PertamaNya..:
Sepatutnya masa free pagi tadi..(waktu perantaraan kelas)
boleh siapkan kerja
tapi disebabkan permintaan teman ..terpaksa mendahulukannya..
Tup2...aduhaiiii....dah kena masuk kelas ..masa free habis camtu jeee...
Tidak terbuat tugasan yang sepatutnya .... 
aduhaii...:( ruginyaaa...



 
Ke-dUanYa:
Susah juga bila ramai Yang byk idea..
Yang itu cakap begini Yang ini cakap begitu
Walhal kita dah tahu... arahan dah diputuskan olh phk pengurusan
Yang jadi mangsa...siapa lagi!!..
Aku Yang  menurut perintah !!

 
Ke-TiganYa:
Buat silap ke aku hari ni??
opss!!
Ssshhhhhhhh....!!
Kdg2 ada juga buat peraturannya sendiri..


yang dirasakan lebih logik akalnya
 lebih bertimbangrasanya  ..+...lebih ada tolak ansurnya..
erkk!!
Ya Ampunnnn...:P



**Janji segala apa yang diberi sebagai skop tugas
dilaksanakan.... 
InsyaAllah.












18 comments:

annie said...

Isshh...selalu na kita ni seaura yekk.. Hari ni akak pun rasa cmtu gak, tak tau kenapa, tak de masalah apa2 rasanya tapi rasa mcm ada yg tak kena lak..mcm2 kan

kakcikseroja said...

Salam Tinie..

ada waktunya, peraturan pun perlu juga dilihat pada kesesuaian. Namun jangan pula kita pandai2 mengubahsuai ketetapan Yang Maha Kuasa. :)

Abd Razak said...

Salam..:):)

Moga kitak sabar dgn kerenah manusia tok.

Iboh riso gilak erk...ada hari yg ceria dan ada masanya pasti ada yang tak kena, namun itu pasti ujian dan cabaran dlm kehidupan, tempohilah ia dgn penuh sabar dan berhikmah.

Moga kitak sihat sinun :)

ieyza said...

salam kak...biasala kan, manusia cam kiter nie selalu lari dari apa yg dirancang..naper yer??kadang2 tu dah rancang berminggu2..tapi biler tiba masanya..lain plak yg jadi...aduhhh...rasa cam rugi jerrr

- jinggo - said...

yang penting
saya suka cara blog ini dibuat dan disusun..
selain isi.
tepat kesasaran.

maiyah said...

hari yg sukar nk byk kesabaran kalo x hancuss jadiknya

al-lavendari said...

kadang2 tu rasa nak lari saja sekejap dari dunia nyata ni bila berdepan dgn situasi begitu.

Yunus Badawi said...

tolong kawan tu pun ada pahalanya kalau ikhlas .....

Riesna Zasly said...

kekadang memang resah bila dilanda kemelut seperti itu..

namun itulah dugaan

Pn Kartini said...

To Sis Annie
Mmg seaura gitu..:):):)
Moga sis dah tenang..dan bahagia selalu:):)

Pn Kartini said...

To Dear KakCikS:)
KetentuanNya semmgnya yang TERBAIK..takkan ada yg akan mempertikaikannya melainkan mereka yang sentiasa memperlekehkan hukum Allah..

Pn Kartini said...

Salam Mr Abd RAzak
Tq..:)
Begitulah..terkdg kuat..terkdg rapuh jua...
Namun..InsyaAllah..semangat kan ada!:)

Pn Kartini said...

To dear Ieyza:)
Itulah ..kita sekadar merancang..:)
Moga rasa kecewa itu tidak berpanjangan..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Jinggo..:):)
Rasa senang di hati bila ada yang menyukai & menghargainya..:):)
Tq:):)

Pn Kartini said...

To Dear Maiyah:)
Memanggggggg...SABAR itu mesti sentiasa ada..kalau asyik hilang kesabarannya...memang tak jadi kerjanya...:):)

Pn Kartini said...

To Al-Lavendari:):)
Lari dari segala kekalutan...
bebaskan minda dari permasalahan...uhh..Mungkinkah terjadi??:):)

Pn Kartini said...

To Mr Yunus BAdawi:)
InsyaAllah...ikhlas tu ada..

Pn Kartini said...

To dear Riesna Sazly:):)
Moga dugaan mengajar kita erti ketabahan ..:)
Tksh kerna sudi ke sini:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran