CETUSAN MINDA

Peringatan Untuk Diri Ini Jua....


Setiap Hari Kuseru Pada Manusia  5 Perkara :

1.     Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan
senang dengan selalu  membaca AL-QURAN
2.     Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku
dengan selalu SOLAT MALAM.
  3.  Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,
maka  bawalah AMAL SOLEH  
yang menjadi sebagai hamparan. 
     4.     Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan
BISMILLAH   sebagai penawarnya.
   5.     Aku rumah pertanyaan Munkar & Nakir,maka 
      banyakkanlah bacaan


     “ Laa ilahaillallah Muhammadar Rasulullah…” 
           supaya kamu lancar menjawab padanya.

                       SIAPAKAH  AKU ?????
                     RUMAH  APAKAH  INI??

        

                         JAWABNYA...........



                       K.U.B.U.R








LISTEN TO QURAN

Listen to Quran