CETUSAN MINDA

AL-KiSahnya..!

Al-Kisahnya.....
Si Aisha..

(Actually..tugasan ni perlu disiapkan semasa kelas tadikanya..!erk..!!)


Kerja Rumah Yang Separuh jalan dibuatnya..

Sebabnya...??!!



 
Aisha dengan websitenya..Boowa And Kwala
Minat punya pasal..pernah Aisha cakap
"Mak..Aisha nak bawak komputer ni kat sekolah!!"..fuhhh!


Bila dah mengadap tuuu
Sampai sudah homework tak dibuatnya..
Sampaikan maknya susah hati!!
aduhaii...

Tapi akhirnya..hasil pujukan psikologi ayahandanya..

Siap juga akhirnya....
Alhamdulillah...
:)







** Hari ini..appointment pakar..
Aisha dgn MMR vaccine boosternya...UUuwaaa..
meleret2 lakk nangisnya...kesian lak!

18 comments:

Abd Razak said...

Salam...:):)

Concentrate menar jak aisha ya...:)

Sik hal bahh...nya gik muda belum mengerti apa yang hak dan apa yang bathil, pun begitu kena didik dgn penuh hikmah dan bersesuaian dgn umurnya.

Pandey bapaknya erk :):)

Moga kitak sihat sinun :)

al-lavendari said...

aisyah itu ikut perangai sapa lak agaknya noo ? hehe

- jinggo - said...

saya pun sama
sekarang lap top dah kena masukkan dalam kereta.
jalan pintas untuk mengelak aktiviti ' bergaduh ' dalam kereta....ha....

annie said...

Salam Tinie, anak2 sekarang kan,kecik lagi dah pandai berwebsite pelbagai. Picit keyboard laju je, kat mana2 nak klik tu lagi laju dari kita. Kita ni dah ada diorang baru kenal dgn IT sume ni kan...KESIAN KITA. Hehehe

maiyah said...

mmg bebudak ni nak kene saiko kit hehe

insan pendidik said...

salam Pn Kartini,

IP lihat sekarang ni kat tadika pun dah ade subjek komputer. Nampaknya generasi akan datang lebih celik komputer daripada mak ayahnya.

hazeleyed lady said...

Ass-Salam sis
...bila lihat gambar gambar Aishah masa baby tu...tak sedar yang sekarang dia dah mula bersekolah...cepatnye masa berlalu kan...
Dont you worry...she have plenty of time...let her explore

TeacherNunu said...

nak tahu macam mana psikologi yang ayahnya buat yeee...:)

salam kenalan dari saya..

sahromnasrudin said...

sib bek dia kater nak bawa ke seklah,,klu dia kater nak bawa lik kampong tunjuk dgn nenek? heheheheh..nenek it la jawabnya nnti...

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak
Salam..:)
Aukk..mmg camtulah aisha bila polah yg dia minat:)consentrate!!!:)
Tq utk kata2 ktk tukk...at least kurang juak rasa susah hati tukk:)
Moga ktk sht..:)

Pn Kartini said...

To Mr Al lavendari:)
Ikut siapa??
ermm..duk tgh fikir ni..:p

Pn Kartini said...

To mr Jinggo..:)
Satu idea yg bernas tuhh:)
Amanlah jadinya kan..tk dek gaduh2:):)

Pn Kartini said...

To my dear sis annie:)
Peralihan zaman yg merubah minat Generasi..
Cuma kita perlu pantau..yg diclick tuu betul2 website yg manfaatnya..:):)Kalau tidakkkk...uhh..parahh..tiada sempadan semua diredahnya..erk!

Pn Kartini said...

To My dear Maiyah:)
Betul tuu...
semua kena tawan hati dia org dulu utk tarik minat dia org..:):)
Moga dear sihat ..:)

Pn Kartini said...

To Mr IP:)
Smmgnya P&P yg mengaplikasikn komputer bisa membuatkan pengajaran menarik..:)
Namun ada juga buruknya..nak2 time ia buat hal..uhh...waste our time jekk.kan..:):)

Pn Kartini said...

To My lovely Sis Hazeleyed:)
:):)
Mengenangkn aisha tika dilahirkan mmg menitis jua air mata..hingga sekarang membesar..melihat gelagatnya..di situ membuatkan terfikir..betapa indahnya dugaan yg Allah berikan..benar2 menguji kesabaran!Syukur...dikurniakan kebahagiaan ini..;):)
Tq sis..:):)

Pn Kartini said...

To TeacherNunu:)
Salam perkenalan..tksh sudi singgah ke sini..:)
Psikologinya senang saje..ikut je apa yg dia nak buat masa tu..dlm masa yg sama kita pun selitkan dgn homeworknya tu..:):)Jgn ada paksaan..:)
Utk Aisha..dia nak lukis guna watercolornya..maka melayanlah kita..!:)

Pn Kartini said...

To Mr Sahromnasrudin:)
Susah hati juga takut di set mindanya..belajar ikut komputer lbh baik..jawabnya..susahlah di kelasnya nanti..!!:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran