CETUSAN MINDA

Abadikan Kenangan....


Sesuatu Yang Indah Untuk DiKenang...

:
:
:
Akhir Ramadhan  :
Hari terakhir Ramadhan...semua berkumpul..berbuka puasa untuk sekian kalinya
semua adik beradik berbuka bersama..
ermm....memang nampak byk hidangannya...tapi bagi orang sini...ada favouritenya tersendiri!!
ermm...mengadapnya sahaja dah memadai..hehehe...apa yaa??:)

Malam Raya... :

Kakak ipar yang anyam ketupat tu haa....org sini tak dek bakat !!aduhaii
Raya Pertama...itulah hidangannya...Si Aisha banyak lakk makan...:)

1 Syawal   :
.....gaya di pagi raya Pertama...

Kenangan Aidilfitri 2010


2 Syawal :...
Masih agenda makan..uhh!nasi dagang beb!


3 Syawal.. :
agenda Majlis Doa Selamat & Cukur Rambut anak adik ipar..
Ehem!..orang sini merangkap AJK bunga rampai:P:P:P..
+ assistant 'chef' di dapur..(...AJK potong2 apa yang patut jekk..hehehe..)

 
Agenda Sampingan...:
* Aisha memang suka main bunga api..sekali sekala...tak pe kan:)
* Setiap tahun..dapat jek duit raya..apa lagi..anak2 buah sibuk dgn kereta control masing2!
* Mak2 budak bila berkumpul lakk...apa lagi...jamu mata beb!!
(Ehem!!Utk my sis..kain sutera biru tuu..memanggg mengancam..hehehe..)
Aisha & sepupu2nya di Taman Mainan 
*  ermm....sempat juga tukar wallpaper baru utk laptopku..Suka!

&

Masa Untuk Berangkat....

...bye!bye!...to my sisters..:(

Yang terakhir tinggalkan ayahbonda..
siapa lagi kalau bukan org sini...


Sekian..
Coretan Kenangan Aidilfitri.

:)

26 comments:

Afida Anuar said...

Alhamdulillah, meriah sungguh nampaknya aidilfitri kak tinie kali ni... banyak agenda..eh fida punya raya pun tak kurang banyak agenda gak..hehe...

kak tinie, nasi dagang tu..peberet fida..hehe

Pn Kartini said...

T0 my dear dik fida:)

Salam:)

memang meriahhhh!!semua ada..riuh laa jawabnya:):)
Kiranya kita sama2 beragenda ekk..:)

Oo..peberet fida yaa..:)
mesti balik Pulau Rusa baru2 ni..dah pekena nasi dagang nihh!

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apa kabar kitak tek? Beraya indah kitak owhh? Meriah juga suasana berkumpul semasa hariraya dirumah Pn Kartini. Rasa2 sy dpt mengagak, ,yg duduk memangku Aisyah dihari raya pertama tu tentu Pn Kartini. Lagipun raut wajah org S`wak ni kita boleh kenal. Kesemua itu akan tinggal menjadi kenangan masa lalu apabila kita sudah dimamah usia! Sekali lagi, Selamat Hari Raya Aidilfiti, maaf zahir batin.

Abd Razak said...

Salam...:):)

Moga kitak sihat hendaknya..:)

Bolehlah kiranya kamek teka masa berbuka tu kitak pilih ikan bakar cecah budu & nasiiiiiii...:)

Meriahnya kitak berhari raya dengan kehadiran semua adik beradik di rumah ibu & ayah, pasti mencoret kenangan yang takkan hilang di hati masing-masing bila berpisah..

p/s: Maaf lambat komen sitok, malam tadik pas ziarah kawan-kawan ada juga online tapi sik nampak pung kitak update...lepas itu zzz

mamawana said...

Salam Lebaran

Indahnya idilfitri yg diabadikan di sini....

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)
Salam:)
Sesekali berkumpul tukk mmg meriah..
Pandey kitak agak yaa..yelahh... mun bukan kmk yang mangku si aisha siapa lagi kan..:)

Pe2..Selamat Hari Raya..
Maaf Zahir & Batin juak dari kmk utk kitak..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Salam:)

ermmmmmmmmmmm....pandey kitak teka owhh!!favourite kmklah tukk ..+ ulam..memang best!!!heheheh..:):)

Sesekali berkumpul tukk mmg riuh rendah dibuatnya...:)kenangan yg terus abadi dlm hati tuk..:)

p/s : maybe kitak sik perasan kut kmk update blog:)sik hal..kitak setia beri komen di situk dah memadai bahhh:):)
Tq ya

Pn Kartini said...

To my lovely mamawana:)

Salam mama..:):)

Selamat Hari raya ..:)
Semmgnya sesuatu yang indah pasti kan tersemat di sanubari yang pasti kan dikenang sampai bila2...:)
Yang pasti...kenangan bersama org2 tersayang begitu bermakna sekali..:):)

Pe2...tq yaa sis..:)

kak Erna said...

salam tini..selamat hari raya..raya pertama yang meriah dah pun berlalu dan tinggalkan kenangan kan..

Pn Kartini said...

Salam my dear sis..:)Kak Erna

Selamat hari Raya ke-10 kan sis hari ni:):)

Yang berlalu meninggalkan berkas yang bermakna lagi berharga dihati yang pasti dikenangi di kemudian hari....:)

MOga akak sihat2 di sana bersama family tersayang:)

luahfikiran said...

SALAM,
SEMOGA KITA DAPAT BERTEMU LAGI RAMADHAN YANG TELAH MENINGGALKAN KITA!

Pn Kartini said...

To mr LF:)

Salam..:)
InsyaAllah...
Semoga masih diberikan kesempatan itu..

en_me said...

meriahnyerr uoolsss..

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

salam tini,
semput perut akak tengok hidangan yg beranika rupa, sedap2 belaka.. tak terkontrol rasanya selera..pasti mengunyah sepanjang masa..gitulah rezeki kita org msia ni..melimpah ruah kan..syukur..

Melor said...

seronoknya ku lihat.

Pn Kartini said...

To en-me:)

memang meriah ..!!:)gamat lagii..:)

Pn Kartini said...

To my lovely sis yati..:)

Salam:)
bila berkumpul ramai2 tu camtu lee ..rambang mata dibuatnya tgk hidangan..:)
pe2 syukur padaNYa...diberikan rezeki..:)

Pn Kartini said...

To my dear Pn Melor:)

Semmgnya keseronokan itulah yang bisa menjadi kenangan terindah dan manis sepanjang zaman..:):)

Selamat Hari raya yaa..:)

Kamsiah said...

salam
mmg seronok dan meriah bila semua adik beradik berkumpul,kan..

ieda said...

kenangan raya memang x dpt dilupakan kan kak .. sesuatu yg indah .. mcm kaum lain jugak merayakan perayaan mereka yg dianggap suatu yg indah dlm kehidupan mereka ..

banyak juadahnya kak .. murah rezeki :))

Pn Kartini said...

To my dear pnkamsiah
seronok bangat!:):)
riuh jek umah makbonda..:)

Pn Kartini said...

To my lovely dik ieda:)
Betul tu...
Selagi masih ada org2 tersayang..
pasti kan jadi kenangan manis yg kan dikenangi selalu:)

:)

gadisBunga said...

kak tinie: paling best tgk gambar ulam kat atas. menggiurkan!

CIKGU ZAM said...

salam kak,
sungguh indah, bahagia dan seronok kelihatan, Alhamdulillah

Pn Kartini said...

To my lovely GB:)

Salam dear:)
aduhaii..menggiurkan yaa..+ menyedapkan + lagi mengawetmudakan..:):)

Pn Kartini said...

To Ckg Zam..:)

Salam:)

Selamat Hari raya yaa..:)

Moga cikgu zam sentiasa dilimpahi kebahagiaan walaupun jauh diperantauan..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran