CETUSAN MINDA

..Bila Cuti ..

Hingga Ke hari ini
sudah 3 hari di umah Makbonda..
Blog ni pun lambat jek nak diupdate
Kesempatan utk jalan2 ke blog2 teman..pun terbatas..aduss..
Bukan lupa...yaa...
Cuma..,
Yelah..sesekali bercuti-cutian
Kebetulan pula abg dan my sis ada balik kampung
Maka..riuh laaaa dibuatnya
+ dengan anak2 sedara bila sesekali berjumpa!

Agenda yang merunsingkan bila di umah mak bila menunya tak putus2..
Tambah lagi kakak ipar mmg terror memasak
Aduhaii....
(lepas balik dari umh mak KENA diet nihh...hehehehe)

Menu HAri Pertama Di Umah Mak
Pagi.....sesekali abang balik..
dicarinya mknan masa 'dulu-2'..'mengidam'lah tuu....:p

Menu Tgh Hari  :
...nasi ayam ....

Menu Petang...
..Sira Labu ...
&
...Pengat Pisang...uhhh!!

MeNU  Hari Ke-Dua  :


.....Laksa Johor...


Kiranya bila sebut cuti semmgnya sinonim dgn MAKANAN!!
aduhaii..


Episod AisHa  :

Aisha....:
 ..dengan sepupunya..kejap ok..kejap rajuk..!
.....sebenarnya Aisha ni tak sihat..
Bila jumpa 'geng'...aduhaii..tak sedar dia tu demam!!

..aisha + ubat2nya...


EpiSoD MAk Aisha  :
...dengan hadiah drp my lovely sis 
yg br sampai semlm..:):)
THANKS!!!


&


Hari ini...
.....Selamat Jalan Buat My Bro...
Moga Selamat Perjalanan....
:)


SeKiaN...Laporan Dari KampunG...
:)

14 comments:

kak Erna said...

salam tini..seronok kan..balik kampong dan makan makan bersama keluarga..

Abd Razak said...

Salam..:):)

Apa khabar kitak di sinun? Moga kitak sihat, kamek bait jak tok alhamdulillah..:)

Seronok kitak dapat berkumpul dengan adik beradik di rumah mak bonda sambil menambah berat badan hehehe...pastok mesti mauk jogging tok..:)

Kamek tok sik dapat pegi cney2 terperuk jak di rumah tok, ada tugas perlu dibereskan..:)

Mupok mek lok..:):)

Afida Anuar said...

Salam kak tinie..wahh balik kampung rupanya.. patut la, cuti dah bermula..besttnyer jadi cikguuuu...

fida jugak la yang terpaksa pi keje time cikgu2 bercuti..huhuhu..

peberet fida tu..yg bekfes tu..orang trg panggil tepung kapur...kak tinie panggil apa? yang bersalut kelapa parut tu...lamanya tak makann...besttnyer...

DrSam said...

Salam puan. balik kampung dan berkumpul bersama adik beradik dan bertemu saudara terdekat yang lain memang menyeronokkan. Lagilah kalau bukan selalu dapat peluang sebegitu.

Saya menghadapi 'dilema' dan 'masalah' yang sama bila balik kampung. Makanan tak putus-putus datang. Rungsing kita dibuatnya :)

Insyaallah, esok saya menyusul jejak kembara balik kampung di KT.

p/s: paparan blog baru ni, baru cepat sikit loading. Sebelum ni sebenarnya, saya selalu menghadapi masalah bila menjengah di sini. tak pasti pula rakan-rakan lain bagaimana.

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Salam Tini,
Seronok balik kg dpt makan2 dan yang penting dpt bertemu org tua kita. Akak pun baru balik dari Johor, kampung kami suami isteri. Tini kgnya di mana ye.

Pandai buat dan makan laksa Johor nampak. Terliur dibuatnya.. Cuti panjang lagi ni, nak ke mana pulak agaknya...K.yati banyak betul kerja yg perlu dibereskan. Namun bercadang hujung minggu ni nak ajak anak2 berkelah tp di tepi-tepi tasik je bukan di laut.

TK said...

Kak tini balak kg di mana tuh?? seronokkan..jumpa adik beradik, makan sedap2..bestnya..

Cen-D-Ree said...

rugi2..timing cuti x kene..adusss terlepas menu bestah...

Pn Kartini said...

To My lovely Kak Erna..:)

Salam my sis..
Aduhaii...mmg best time2 cuti...tak yah nak fikir pe2...:):)tambahan pula cuti jumpa family di kg..lagi bertambah2 bestnya..:):)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak

Salam..:)
Alhamdulilah..sht..moga ktk sihat juak..
Aukk..seronok gilak bah..sesekali bercuti dgn family..
Tapi tulah..memang kena jogging lepas tukk..:p

Aduhai..apa yg dipolah kitak owhh..mun dah beres kerjanya..bolehlah cuti2 yaa..:)

Oklah..kitak take care!:)

Pn Kartini said...

To my dear dik Fida..:):):)

Salam dear!!
Aduhaiii...bila sebut jekk balik kg...lebih2 lagi di umh makbonda..memang seronok!

Ermmmmmmmmmmmmmmmm...k tinie senyummm nihh...dear..k tinie panggil sama gak dgn dear..cuma akak panggil kapur2..yang satu lagi tu Rojok katehh!!hehehehehe...:):):):):)

Pn Kartini said...

To Dr Sam:)

Salam..:)
tersenyum bila cakap pasal makanan tu..memang 'menakutkan'..aduhai..
cuma saje nak sedapkan hati.."jumpa sekali sekala"..:)

Agaknya mesti dah sampai ke KT ni:)
Alhamdulilah..:)

p/s: tq..dlm kesulitan masih sudi menjengah ke sini..:)

Pn Kartini said...

To My dear Kak Yati..:)

Salam sis..:)
MOga akak dan family sihat selalu:)

Memang seronok bila masa cuti2 camni baru ada kesempatan jumpa adik beradiknya..:):)
Kg tini???ermm..sekampung dgn Dr Sam+ dik Fida!:)

Opss!!!Laksa Johor tu..kakak ipar yang buat..mmg dia dibesarkan di sana..:):):)harapkan tini..adusss..pandai makan jekk..hehehe

Pe2..moga akak & family happy berkelah nanti..:)

Pn Kartini said...

To my dear TK..:)

Salam dear..:)

Memang seronokkkk...dan makan2 pun memang seronokkkkk cuma lepas2 ni kena start diet arr!!aduhaii..:)

Umh makbonda akak di KT dear!!!opss!!..:):):):)

Pn Kartini said...

To my bro..Cen-De-ree!!:P:P

Kwuang!Kwuang!Kwuang!!!
tu lee..next time bila nak apply cuti tuu...silau2 lee..:P:P:P
kan dah terlepasssss..hehehe..tapi
tak pe lee...cakap ari tu..ON DIET!!
kan kan kan!!:P...

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran