CETUSAN MINDA

..Rezeki Mendatang!..


Semalam dapat 1
Hari ni..
Dapat 13 lak...
ermm...
Ini Yang dikata Rezeki...
Syukur..
Alhamdulillah!
:)

Apa yang 1 ..
Apa yang 13
??!!

Aduhai...
Suka buat suspen tauuu..!
Jap..
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V
 Semalam...dapat 1 !
(..Umi Aisha beri! )
:)

&

Siapa sangka
Rupanya hari ini
rezeki datang lagi...!!!
:
:
:
:
:
V
tanpa ongkos!....tapi dapat 13 biji !...
Yang ni..dari Ki Aisha!
(..2 biji utk simpanan tuan blog..! ops!)


Actually..
Memang feveret makan durian ni..
Tapi memandangkan hanya tuan blog & Aisha yang suka
Maka memang jarang sangat nak membelinya!
Kiranya makan pun sekali-sekala jee..
&
Bila kali ni.... 
Dapat berbiji-biji...maka makannya
memang leh berkali-kali..!
erkk!
:)
Bahaya juga kan bila makan  banyak!
tinggi kalori!
uHH!!!
But don't worry...
Kebetulan esok ada potluck  di sekolah
Maka dapat lee jugak cikgu2 merasa
Rezeki buat merekalah tuu..
:)

Sekian..


 p/s:
To my bro....
Jangan jeles yaa...
kita dapat 'durian runtuh' ni..
huuuhuh....

15 comments:

mamaijat said...

.....teringat petua orang tua2
...lepas makan durian minum air dari pangsanya pula...
ha ha ha...
jangan sampai hidung tercucuk duri lah plak...

sal said...

sedapnya...kuningnya menawan..manisnya menyegarkan..

DrSam said...

Durian ni memang panang besar saya. Pantang lihat :)

gadisBunga™ said...

fuh...terasa2 nikmat memakan durian nih....!

Ibuhani said...

K.ani boleh pengsan klu dpt byk ni......pengsan sbb byk mkn!

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga kitak sihat hendaknya di sinun..:)

Toklah namanya orang berbudi kita berbahasa, dapat rezeki sama-sama merasa.

Kamek tok sik bepa gilak dengan durian, mun ada makan seulas jak :):)

Maiyah said...

salam..
mmg feberet gak
tp skrg cuba xmo mkn huhuu

Pn Kartini said...

To my dear mamaijat:)

Memang ingat maaa..
:)
Tapi tak buatlah ma..sbb makan pun tak banyak..huhuh

Pn Kartini said...

To my dear kak Sal:)

Aaa'ahh..
memang puas hati..biarpun dapat sebiji..tapi isinya...uiishh!;)

Pn Kartini said...

To Dr Sam:)

heheh..ingatkan pantang makan..tapi pantang lihat yaa...kiranya samalah kita ya...buah feveret!:)

Pn Kartini said...

To my dear GB:)
dahsyat gakk yaa penangan doriannn nihh...terasa nikmat kelazatannya ekk..:)hehe

Pn Kartini said...

To my dear Ibuhani..:)
aduhaiii...jangan sis..
bahaya...pengsan2 nihh..
maunya kepanasan makan byk sgt durian..hehe

Pn Kartini said...

To Mr Abd RazaK:)

Waalaikumusalam ktk..:)
Moga ktk sihat2 di sinun:)

Kamek berik 10 biji pada ckg ert..bior dia buat pulut santan lakk sokk...leh jamu cikgu2..:)

Kmk mmg pantang jumpa...mmg nakk jee..:)

Pn Kartini said...

To my dear Maiyah:)

Salam dear:)
susah nak tahan2 makan bila dah ada di depan mata...aduhaiii:)

Nur-nba said...

Salam.. Murah rezeki akak.. Mengancamt engok durian tu.. lagilah bila dah tengok isinya yang masak ranum.. :)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran