CETUSAN MINDA

...Nostalgia Klasik....


Sesekali Mengimbau Kenangan Lalu....
:
:
:
V




Seingat dulu..
Sempat jugalah masa kecik2 
tengok citer ni lam tv!
:)
Kiranya Hikayat klasik yang penuh nostalgia gitu..
Yang paling ingat
:
:
V
"JANGAN MONYET..
JANGANNNN!!!...
:)


p/s:
 Tq to my sis...
Mengimbau kenangan dulu2..
lain kali...emaillah lagi yaa
:P






14 comments:

Acik Erna said...

assalam tini..yang pling diingat sampi sekrang..asal makan pedas je sebut..berasap telinga

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga kitak sentiasa dalam rahmat kasih sayang Allah SWT dan sihat hendaknya di sinun...:)

Ada pengajaran di sebalik ceritanya kepada kita semua. Suka dengar monyet tu sebut terima kasih..:)

Ibuhani said...

suka jugak dgn kartun ni! kartun malaysia dulu2 byk pengajarannya!

mamawana said...

best kan kartun ni kan...tahun 80an..

Maiyah said...

salam..

ya mmg mngimbau msa skolah dlu2

Maiyah said...

salam..

ya mmg mngimbau msa skolah dlu2

zino said...

kenangan mengusik jiwa hehe

Nur-nba said...

Salam.. Terkenang nostalgia zaman kanak2 dahulu.. Suka tengok video2 ni.. Akak cuba search di Youtube, ada banyak..

Granny Hani said...

aku nak jugak, aku nak jugakkk...suka verse tu.

nn lylyn said...

haha lg kisah burung gagak nk minum tu pun ade jgk dlu..

Kamsiah said...

teringat zaman kecik2 dulu...

Mutalib attholib said...

Aku nak jugak.. Jangan monyet..

Moga kita menjadi sang kancil yang faham hukum dan akibat.

MulutPayau said...

assalamualaikum dear..

Akak pun minat kartun ni.....bestkan..

Pn Kartini said...

To My lovely Kak Erna:)

Waalaikumusalam kak:)
heheh...cam terbayang2 jekk ekk bila pedass...cam berasappp jeekk telingaa tuu..:)

To Mr Abd Razak:)
Waalaikusalam kitak:)
MOga ktk sihat2 di sinun:)

Betul tuu...pastinya ada pengisian yang tersirat utk kita jadikan pedoman..:)
Kiranya baik jgklah yaa si monyet..tak lupa nak berterima kasih!:)


To my dear Ibuhani:)
Teringat masa sekolah2 dulu kan..
Tak jemu tengok!:)

To my lovely mamwana:)
Aaaa'ahh ma...teringat2 jee..kiranya mmg dah lama lagi antikk gituu..:)

To my dear Maiyah:)
Tulah..sesekali mengimbau kenangan silam dulu kala...:)
enjoy juga kan..:)

To Mr Zino:)
Aduhaii..:)
Moga jiwa yang terusik tidak menggugat ketenteraman di hati..:)

To my lovely Dik Nur:)
Salam dear:)
Nanti2 akak search ekk...ni baru habis kem...penatttt...baru ada masa nak jawab komen..huhuu:)

To my dear Granny HAni:)
Agaknya..kalau zaman sekarang masih tayang citer niii..mesti bdk2 lam kelas guna ayat tuu kan ..
Aku nak jugak..nak jugakkkk..heheh

To my dear nn lynn:)
Tq sudi singgah komen di sini:)
aa'ahh kan..mesti dapat tgk kalau rajin seacrh kat youtube nihh...:)


To my dear sis kAmsiah.:)

Terkenang semasa duluuuuu
Hatiku merasa sayuuuu...

ehem@!!...nyanyi jap!!
:)

To Mr Mutalib Attolib:)
Tq sudi follow blog CM yangtak seberapa ni..:)
dan sudi komen :)

BeruntungkAN..andai cth sikap si kancil menjadi pedoman buat kita semua..:)

To my dear Sis MP:)

Waalaikumusalam kak:)
MOga akak happy2 di sana..:)

best!sebab banyak pengajaran dari sketsa ringkas yang menarik gituu..:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran