CETUSAN MINDA

..Masih Ada Yang Ingat....


Tadi..
Program Temu Mesra di sekolah 
Sempat ditegur bekas anak murid...
Dari jauh..memang guru dah dapat cam wajahnya
cuma biasalah..
nak ingat nama memangggg lemah!
Aduhai..
Bila berjumpa...rupanya dia my ex-student spm 2005!!
" Cikgu...saya dah habis belajar.."
" belajar apa yaa?"
"..MEDIC!.." 
Uhh!!


" Terima kasih banyak-banyak Cikgu.."
" Aikss!....tak dek apa lah cikgu niii..."
"Mana ada cikgu!....Sebab cikgu saya minat bio!!.."

uhh!
Terharu ..! 






Bukannya apa..
Bila anak2 murid ke menara gading
terasa lepas tanggungjawab guru
dalam mencipta kejayaan mereka...
Namun..
Tidak sangka pula
rupanya..
masih ada yang menghargai
&
mengingati 
gurunya 
ini..


:)
Thanks my dear!



8 comments:

mamaijat said...

.....Syabas dan tahniah .....
tiada yang lebih indah bila anak murid menegur dan masih mengenali kita...
terasa bangga dan berbaloi usaha kita mendidik mereka...
Alhamdulillah.

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Semoga kitak sihat hendaknya dan sentiasa dalam rahmat kasih sayang~Nya...aamiin

Betapa gembiranya kita bila melihat anak didik kita berjaya kerana merasakan tanpa ada campur tangan bangga diri tapi ianya semata-mata ikhlas dan amanah yang tertunai.

Alhamdulillah masih ada yang ingat. Moga Allah kasih...:)

Nur-nba said...

Salam. Tahniah kak.. Syukurlah anak murid akak dah pun mencipta kejayaan dan tak melupakan jasa gurunya... Ini semua berkat doa dan restu dari akak juga.

Dah tentu seorang guru akan merasa sangat terharu bila dirinya dihargai.. ;)

MulutPayau said...

seronok dan terharu bila anak2 murid ingat pada kita....apatah lagi dia orang dah berjaya....

Acik Erna said...

salam Tinie..rasanya semua murid2 sentiasa mengingati dan menghargai jasa guru2 mereka.

Ibuhani said...

Org kata arkitek hanya boleh buat pelan, kalau polis hanya boleh menegakkn undang2 tp seorg guru boleh buat org jadi doktor, jd arkitek, jd semuanya....besar jasa guru! Tahniah cikgu kartini!

Cikli said...

dulu saya pun minat bio, salah satu sebabnya cikgu yang mengajar cun sikit daripada sofea jane.

ernizz said...

senang la cikgu mintak mc kat anak murid tu nnt...hehe...

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran