CETUSAN MINDA

...Banyaknya ' Bukti'!!..



Hari ni kursus..
Esok hari lastnya..
Tadi..
'Kenyang' dengan ..
Band1,Band2,Band3,Band4,Band5,Band6

"Tahu...Tahu&Faham...Tahu,Faham& Boleh Buat....
Tahu,Faham,Boleh Buat dengan Beradab...
Tahu,faham& boleh buat dengan beradab terpuji....
Tahu ,faham& boleh buatndengan beradab Mithali.... "
 erk!
Mata berpinar dengan....
Deskriptor-deskriptornya..
Terkedu dengan 81 evidens ...
Minda mula mencongak jumlah pentaksiran...
:
:
V
Seorang pelajar ditaksir dengan 81 evidens kerja Sains
Jumlah pelajar Tingkatan 1 diajar =  95 orang
Jumlah evidens perlu ditaksir =  95 orang  x 81 evidens 
bersamaan
:
:
:
:
V
7695
ermmmmmm....
Tak ke
 Banyak Bukti tuuu.....
(huhuhuh...) 

:p


 Kerja penilaian  berterusan sepanjang tahun
dan perlu dikemaskini sentiasa secara On line!
Kelak siap ada projek mini dan midinya untuk seseorang pelajar
Semua ini penting untuk menentukan kedudukan 
BAND seseorang pelajar nanti..
 ermm....


 ....Sebahagian binaan instrumen yang perlu diperbaiki ...huhuhu...

So..
siapa cakap yaa kerja guru
 relaks?
:p


Okk..
 Bukan nak mengeluh...
Sekadar berkongsi di ruang blog sendiri
Menaguk aura positif agar bisa melaksana sebaik
 yang mungkin dengan nilai integriti
yang baik!

INSYAALAH...

:)


p/s: 
Mana2 perkataan yang tidak difahami abaikan ya...
kerana  perkataan/istilah  berkenaan
hanya akan difahami bila kalian ke kursus PBS
Nak Join kee...??
Ops!
;)



















18 comments:

sal said...

banyak pilihan band...moga dipermudahkan urusan..

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Semoga kitak sentiasa dikurniakan kekuatan dan kesihatan serta dalam rahmat kasih sayang~Nya.. aamiin

Nang sik faham apa kitak cerita tok, nak join kursus pun mungkin sik dapat sebab bukan bidang kamek bahh..:)

Apa pun kamek doakan moga segala urusan kitak dipermudahkan Allah SWT baik ianya tugas di sekolah ataupun tugas di rumah...aamiin

Cikli said...

buat mudah-mudah je

MulutPayau said...

akak tak terlibat lagi...tapi bila tengok kawan2 yg sibuk buat...memang memeningkan...tapi nak buat mcm mana kan...dah t/jwab ..

Kunang-Kunang said...

Salam sis tinie,

Ingatkan MUET jer ada band, rupanya disekolah pun dan ada band2 yer.

mamawana said...

Kita BOLEH!
Cikgu Tinie pasti Boleh!

Acik Erna said...

betul kata mamawana..tinie pasti boleh

Nur-nba said...

Kak, kita senasib.. :)
Memang besar pengorbanan seorang guru. Moga2 semua urusan kita semua dipermudahkan.. Take care sis.

adol ihsan said...

Salam..

Hehehe.. ade perkataan yg saya tak paham..
Tapi apa2 pun, cita-cita sy nak jd cikgu.. :)

insyaAllah..

Pn Kartini said...

To my dear Kak Sal:)

Ahh'ahh kak..
sampai band 6..yang tu the best! mithali lagii..:):)Pe2..moga dipermudahkan segalanya...InsyaAllah..
tksh ya kak..

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam ktk:)
Moga kitak diberkatiNya selalu dan diberikan kesiahtan yang baik..Amin

Tuklah kursus pentaksiran yang sepenuhnya dinilai olh guru2 khusus bdk2 form 1..coz PMR dah sik ada kelak!mmg byk kerja bah..pe2..moga dipermudahkanNya...InsyaAllah

tksh ya ktk:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

kalau buat mudah2...jawabnya bdk2 juz di Band 1 lah nanti...kelak kena menjawab pula pada pemantau..aduhaii:)

Pn Kartini said...

To my dear sis MP
:)
Setiap subjek ada PBSnya kan..dan jumlah evidens depends on subjek lak..ada yang byk evidens...memang pening !!hehehe..:)

InsyaAllah kan kak..
do our BEST!

Pn Kartini said...

To my dear Sis Ani:)

Salam kak Ani:)
MOga akak sihat di sana ya..:)

Aa'ahh..form 1 bermula this year..sebab kelak PMR dah tak ada..maka banyaklah kerjabuatnya di sekolah..dan dinilai olh semua guru subjek..:)

Pn Kartini said...

To my dear mamawana:)

YESSSSSSSSS!!!!
We CAN DO IT!!!!

tq maa!

Pn Kartini said...

To my dear kak Erna:)

InsyaAllah kak..:)
Selagi ada kudrat dan diberi keizinan sihat tubuh badan...InsyaAllah...
:)
tq yaa kak:)

Pn Kartini said...

To my dear dik Nur:)

hehehe...senasib yaa kita..:)
Tapi tu laa..akak ingat nak komen nii..coz dapat jadual baru..ada lakk kena ajar sivik form 1...
takkan asyik kita jee ekk pulun PBS...bertambah2 lakk evidensnya..
pening nanti..

Pn Kartini said...

To Mr Adol ihsan:)
tak pee...
sabar..
kelak insyaAllah ..kan faham kata2/istilah tuuu..hehe

Yang penting...cita2 murni tu ada..
Alhamdulillah...semoga terlahirlah seorg guru muda yang bersemngt jati!
:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran