CETUSAN MINDA

..Banyak Panggilan!...

Assalamualaikum..
:)

Menurut kajian sains,
semakin meningkat usia seseorang ..kekuatan daya ingatan akan berkurang
disebabkan banyak saraf neuron di otak merosot menyebabkan 
neurotransmitter yang berfungsi menyampaikan mesej 
dari satu neuron pada neuron lain turut  terjejas. 

:
V
Maka tidak hairanlah untuk orang sini
Nak ingatkan semua nama anak2 murid untuk semua kelas
memang problem juga!
Yalah kan...
purata untuk satu kelas lebih kurang 30 lebih pelajar
Bila dah mengajar 4-5 kelas..
maunya haru biru nak ingat semua!
ermmm..





Agak-agaknyalah kan 
Camtulah jugak lah kut  untuk  orang lain nak ingat nama orang sini..





Contohnya
Untuk tahun ni sahaja...
Rasanya banyak lakk panggilan orang sini terima...
Aduhaii
(er..er...susah sangat kee  nama orang sini....
ermmm.....no laaaaaaa...too simple maa...!!..) 
:p
Menjelang nak masuk hari persekolahan hari tu..
Orang sini dipanggil dengan nama 

 CIKGU MASKARTINI.. 
(..nama ala-ala indon gitu..!)
erk!
Then
Masuk awal tahun lakk...
di panggilnya..

 CIKGU PAKAI SPEC!
( ..memang pakai spec pun...!)
uhh!

&
The latest...
..masa  lam meeting..
dipanggilnya lak  kita


CIKGU GALAXY TAB!!!!!!
(..mana lee orang sini ada galaxy tab tuhh...setakat htc flyer tu ada lee...)
Uhhhhhhh!

Pernah sekali tu...
masa taklimat ringkas pagi
Orang sini terpaksa jawab msg kat phone
Dan ada kawan suruh jawab msg sorok-sorok skit..
Dengan spontan orang sini jawab...

"Tak pe...nanti-nanti dapat pula nama
CIKGU SONY ERICSSON!!!"


ermm..
 Terkedu juga kan...
bila dapat banyak panggilan nii..
Agak2 apa lakk lagi title yang dapat lepas ni yaaa..
Aduhai..

Pe2..



Keep SmiLinG
&
Be HapPY

:)








20 comments:

nyanyisunyi said...

Assalamualikum Cikgu pakai spec@cikgu Maskartini...:))

Cikgu tak ingat nama anak2 murid tu sgtlah lojiknya..tp yg anak murid tk ingat atau tk tahu nama cikgu tu kira kes berat gak....

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Moga kitak sentiasa diberkati Allah SWT dan dianugerahkan kesihatan yang baik dan jiwa yang tenang...amin

Ya, begitulah keadaan kita yang fana ini semakin hari semakin menuju kepada kehancuran, dan hendaknya kita sentiasa waspada bahawa kita mendekati kematian. Moga kita sentiasa bersedia dengan bekalan yang bakal kita bawa bersama untuk bertemu dengan Allah kelak.

P/S : Alhamdulillah kamek dah balit sitok..:):)

Zaitun said...

Salam Tinie... banyaknya panggilan mungkin sebab ramai yang sayang masing2 buat nama ikut suka sebut.

Acik Erna said...

assalam tini..walau pun nama dan panggilan berubah ubah..tinie tetap tini..cik gu yang disayangi murid..

ieda said...

ekekkek loor macam2 panggilan utk akak ekekke nama akak senang je kan cikgu tini .. dahhh ..
adehhh ;))

sal said...

Assalamualaikum adikku tinie..

hehe..canggihnya nama yg ericsson tu......

MulutPayau said...

Assalamualaikum dik...
Best jugak nama cikgu maskartini tu...heheheh

Melor said...

seronok juga kerjaya cikgu ni ya

Nur-nba said...

Hehe.. biasalah tu kak.. :) Macam2 gelaran yg keluar. Pelajar2 memang susah nak ingat nama cikgu yang mengajar mereka.

Pn Kartini said...

To my dear SIS idalara:)

Waalaikumussalam sis:)

Hehe...maskartini disini...;)
Pelajar tk ingat nama mmg sgt2 biasa..
Yg tini dpt title ni..dari individu pihak pengurusan!!aduhai..mmg terkedu jg ..hehe

Pn Kartini said...

To Mr abd razak:)

Waalaikumusaalam..
Moga ktk dianugerahkn kesihatan Yg baik Dan dirahmatiNya selalu...amin..

Sebegitulah kita bila usia semkn singkat...keupayaan diri sedikit demi sedikit ditarikNya..

P/s..selamat kembali kitak

Pn Kartini said...

To my dear k zai:)

Salam sis...
Budak2 sekarang mmg biasa beri gelaran tertentu pd guru2 ni...tapikn sis...tittle tini dpt tu...yg masaalahnya..bkn dari pelajar...huhuhu...sedih sedih...hehe

Pn Kartini said...

To my dear lake erna
Salam k erna

Mg akak sgt2 Di sana ya...slmt bercuti;)

InsyaAllah...mudah-2an berkat kata k erna...:)
Tksh kak...;)

Pn Kartini said...

To my dear dik ieda..;)

Tuuuuuuu laaa Yg akak pelikkkk tu...
Mmg mudah sangat2 kannnn...huhuhu...

Pn Kartini said...

To my lovely kak sal;)

Waalaikumussaalam my dear sis...
Hehe...ada kelasss gituuu yaa..Ericsson gituu..Hehe..;)

Pn Kartini said...

To my dear sis MP..
Hehe...actually kat sekolah tuu ada guru nama. Cikgu mas...agknya nama maskartini tuu gbg dgn cikgu tinie dgn ckg mas kuttttt....saborrr je leee..hehe;)

Pn Kartini said...

To my dear pn melor

Kdg kala seronok..kdg kala sedih...kiranya mcm2 ada lahh...;

Pn Kartini said...

To my lovely dik nur nba;)

Bdk2 skrg mmg beraninya lain mcm skit ekk..mungkin utk suka2...tp terlupa adab dlm berguru...hormat perlu ada..;)

mamawana said...

Sweet entri

Pn Kartini said...

to my lovely mamawana:

hehe...thanks ma;)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran