CETUSAN MINDA

...Jatuh Hati...





Harap teman sekalian jangan panik yaa
Bila tgk tajuk n3 tu..
Sebenarnya hari ni tuan blog ingin berkongsi cerita lagi
Tak salahkan...selagi ada yang masih sudi membacanya di sini
:)
Alhamdulillah....

Sebagai memula kisah...ingin  diri menyatakan...
sebagai ingatan pada diri sendiri juga,
iaitu...

Terkadang apa yang kita rasa itu pahit....
namun sebenarnya Dia ingin memberi kemanisannya
Terkadang apa yang kita rasa kesukaran.........
Dia sebenarnya ingin memberi kenikmatan kesenangan

Kiranya...
Apa yang direncanakan kepada kita.....ada hikmah di sebaliknya
Hanya dengan kesabaran menghadapi sebarang kegoyahan...keperitan...kesusahan.....
Sebenarnya ada bahagia yang tiada ternilai di sebalik kesabaran itu...
InsyaAllah...
:):):)
Sebegitulah petikan kata2 dari isi penyampaian ceramah Ustaz Kazim Elias

" Sesungguhnya Kemenangan itu Bersama Kesabaran"
"Kesenangan itu Bersama Penderitaan 
Bersama Kesusahan adalah Kemudahan"

Ok...berbalik cerita JATUH HATI...
Bak kata pepatah..
Tak Kenal Maka Tak Cinta...

Jadi al-kisahnya camni....
pertama kali dengar ceramah Ustaz Kazim di dalam kereta adik
Bila balik umah...Tuhan gerakkan hati utk mencari ceramah melalui YouTube
Selepas mendengar satu ke satu ceramahnya ..memang tidak menjemukan
Tertarik dengan cara penyampaian beliau...
Banyak yang boleh ditimba ilmu dari ceramah beliau...
Mula2  hanya dengar....tapi bila difikirkan ada baik dicatat...yelahkan
Daya peringatan  tak selamanya kuat..
maka buatlah catatannya di sini...:

....Alhamdulillah...
Ingin juga mengambil ilmu yang dicatat ni utk bahan n3 nanti2..
..InsyaAllah.

Kiranya orang sini dah ter'jatuh hati' dengan DENGAR Ustaz Kazim
dan yang seronoknya bila sempat juga dapatkan majalah Anis....
:
:
:
:
:
:
V

Antara ceramah beliau yang menarik tentang.....

Selamat Mendengar....
InsyaAllah...







20 comments:

kakcik said...

Tidak salah jatuh hati dengan/dengar ceramahnya. Semoga tetap ada manfaat yang didapati. :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...:)

Moga kitak sihat hendaknya atas izin~Nya..

Alhamdulillah...ilmunya banyak terdapat dalam rakaman CD jualannya di pasaran. Kamek rasanya dah beli CDnya dalam 80 lebih dan kebanyakkan daripadanya digunakan untuk tayangan di masjid.

Eloklah dibeli untuk tayangan sekeluarga kitak di rumah.

Ibuhani said...

K.ani pun suka dgr ceramah agama cam ni. Tenang jiwa mendengar krn rohani kita pun perlukan ilmu2 seperti ini....TQ berkongsi!

gadisBunga said...

sekarang ni saya perasan ramai ustaz dah amik pendekatan berbeza dan lebih segar dalam menyampaikan ilmu. sebab tu ustaz2 pun glemer dah sekarang kan? :D

Setelus Hati Zinnirah said...

suka sgt ngn statement akak yg ni --> " Sesungguhnya Kemenangan itu Bersama Kesabaran"
"Kesenangan itu Bersama Penderitaan & Bersama Kesusahan adalah Kemudahan"
~ tgh down.. huhu

a kl citizen said...

saya pun minat dengan ceramah beliau

Afida Anuar said...

Oh...akak jatuh hati dekat ustaz kazim rupanya..hehe;)

kak tinie, fida pun ada juga koleksi ceramah beliau dalam lappy ni, tapi tak sebanyak koleksi ustaz azhar idrus la...

MulutPayau said...

akak pun suka dgr ceramah ustaz kazim...

al-lavendari said...

teringin juga nak mencarinya nanti di youtube. terima kasih kerana berkongsi.

terima kasih kerana sudi singgah dan komen di entri saya semalam. nampaknya pna kartini silap faham maksud saya. hari ini saya buat penjelasan di entri baru saya.

Pn Kartini said...

To my lovely Kak CikS;)

Assalamualaikum kakcikS..:)
MOga akak sihat2 di sana yaa:)

InsyaAllah ..segala yang baik semua dariNya jua..:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam..

Moga ktk sentiasa dirahmati & dilindungiNya selalu..:)

Alhamdulillah..digerak olehNya utk mendengar ceramah2 beliau yang semmgnya byk manfaat yang boleh ditimba...
InsyaAllah..

Pn Kartini said...

To my lovely IbuHani:)

Alhamdulillah..
moga Allah sentiasa lemparkan di jiwa dan di hati kita utk terus mendekati ilmu2Nya....
:)
Thanks yaa sis:)

Pn Kartini said...

To my dear dik GB:)

Sepertimana perna ustaz kazim berkata,antara ciri penceramah yang baik..satunya menghiburkan org2 yang mendengar....dan menyampai ilmu yang mudah difahami pendengar...:):)

Memang betul kan..
akak suka cara beliau..:)

Pn Kartini said...

To my dear SHZ:)

Opss!!pembetulan skitt
Actually statement tu..bukan dari akak..tapi tafsiran kitab dari Ustaz Kazim tuuu..:):)

Jangan sedih2 yaaa..sabar yaa dikk

Pn Kartini said...

To my dear Kak Normah:)

Alahmdulillah...
sama2 kita ...:)Moga kan mendpat manfaatnya...InsyaAllah

Pn Kartini said...

To my lovely dik fida:)

huhhuh....bahaya tuu
Jatuh cintan cintun dengar ceramah jeee..:):)

Oo..no wonder byk ceramah ust azhar idrus...org ga'nu kita...kena sokong pee;)

Pn Kartini said...

To my lovely sis MP:)

Alahmdulillah...
boleh buat Ustaz Kazim FanClub nii..:):)

Pn Kartini said...

To Tn Hj AL:)

Apa yang baik dikongsi bersama moga sama2 mendapat manfaatnya..:)

Maaf ya atas silap faham mentafsir apa yang tersirat di n3 pasal kerengga tu yaa..:)
Maaf banyak2..:)

Acik Erna said...

assalam tini..insyaallah akak akan cuba cari jugak ceramah ustaz kazim

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Erna:)

Waalaikumusalam:)

InsyaAllah kak..pasti tak mengecewakan..moga sama2 'jatuh hati' dgr ceramah beliau...;)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran