CETUSAN MINDA

..Ra..Khaa...Ghaaa...



...Ini Wajah Ceria


Ini lak wajah tak cerianya...


Zoommmm skit...
Tak dek senyum ...apa taknya... baru lepas 'hujan' !


Apa kes??

Petang semalam  ...ajar laa si Aisha baca iqra'nya..
Bila semek tuu asyik sebut 'Ra'...bila ditegur disebutnya "Khaa" 


Bila maknya asyik perbetulkan sebutannya...
mula2 ok lagi...
Tup2..
UUUwwwwaaAAaa!
Lorrr...nangis lakkk....
Sakan laakk makbondanya pujuk..Aduhaii...

 Malam semalam ngaji lagi iqra'nya



Dan sesi perbetul sebutan masih diteruskan...
ermmm....
:)



InsyaAllahlah kann....
nanti2 pandailah dia menyebut "Ghaaa" tu yaa
(...betul tak yaa ejaan ruminya ni..?!..)

:)





16 comments:

hani@debumelukut said...

anak2 saya takut nak mengaji dgn saya, mereka kata mummy ni garang sangat.

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:)

Moga kitak dikurniakan Allah Taala kesihatan yang baik dan dapat mengerjakan ibadah puasa dengan sempurna..amin :)

Bagus juak diajarkan Aisya dengan sebutan yang betul, insya Allah akan baik bacaannya kelak...teruskan ya!

Selamat berpuasa kitak..:)

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie..

whuaaaa teringat masa fida baya2 aisya dulu, masa ayah ngajar ngaji ni la.... ayah fida garang kak, selalu juga masa tengah bertatih nak mengaji ni, asyik keluar air mata.. he he.

Tapi alhamdulillah..berkat garang ayah, berkat air mata, berkat gigih belajar.. Allah kasi pandai mengaji.

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum Sis Tinie,

Tak aper, betul dia perlahan-lahan. Bukan budak saja susah nak menyebut ra, orang dewasa pun kadang nak dekat 10 kali sebut pun susah nak jadi.

Lama-lama InsyaAllah, lidah kanak-kanak lembut senang dilendur, lidah orang dewasa susah sikit.

Mudah2an Aisha cepat pandai yer. InsyaAllah.

Acik Erna said...

Assalam Tini..
kita sama la aisyah..dlulu masa kecik pun macam tu..asal arwah bapak tegur je..'hujan'..sudahnya dia hantar mengaji ngan orang lain.

Ann Huda (Ate) said...

Ate tak sabar ngajar 'anak' ngaji. Org luar ok lah.

Sian dia...meleleh2 air mata sedih.

Pn Kartini said...

To my lovely Pn Hani:)

assalamualaikum:)
Alhamdulillah..anakanda Aisha..ok jee dgn makbondanya ni..cukup terkdg kena juga bertegas:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd RAzak:)

Waalaikumusalam:)
Moga ktk juga dirahmatiNya dan sihat2 selalu di sinun:)

InsyaAllah..mudah2an dapat dia sebut dgn betul kelakk..:)

Thanks yaa kitak..:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Assalamualaikum dear:)

hehehe...akak dulu2 ngaji dgn tok guru dkt umah akak..:)
tapi kalau nostalgia dgn arwah ayahanda dulu2...lebih kurang sama jugak kutt dgn ayah fida...garang!
Nak2 bila malam2 ngadap belajar math..huhuu....kecut perut sokmo!
adegan leleh tuu memang adaaa laa..hehehe...

Tapi tulah kan..berkat garang2 pun...jadi pandai gakk kan kita..:)Alhamdulillah...

Pn Kartini said...

To my dear Kak Ani:)

Assalamualaikum my dear sis:)

Mudah2an kak..InsyaAllah..:)
Alhamdulillah kak..Aisha sekarang dah dapat kenal panjang pendeknya..cuma tu laa..sebutan jee kena baiki..

InsyaAllahkan kak..
dengan lembutnya lidah anak2 tuu..mudah dapat sebutan betul kelak..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna:)

Waaalaikumusalam kak:)

Moga akak sihat2 di sana yaa:):)

Tulah kak...rasanya kan..
bab2 mudah jee 'hujan; ni punn...sebab segenetik dgn maknya gakk kuttttt...heheheh:)

Pn Kartini said...

To my dear Ate:)

Assalamualaikum :)

Aduhaii...meleleh tuu sebab sedihhh tak leh sebut betul..lagipun campur dgn penat kuttt...tu yang cepat jek nak 'hujan; tuu..aduhaii..:)

missgee said...

Kesian nengok muka kiut
itu nangis..
Makbonda sila jangan garang..
Hati terusik tau :)

Cikli said...

ooo khaa.... ingatkan m.

Pn Kartini said...

To my dear dik MissGee:)

ermm...tangkap leleh anakanda..:)
memang tak garang punn ajarnyaa..sungguh!!:)

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

aduhaii...kelas iqra' jekk nii..beriqra' dgn anakanda!:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran