CETUSAN MINDA

...01012011..

Sebut Tahun Baru
Ada Yang Pasang Azam..Ada Yang Tidak..
Ada Yang Berkobar2 Semangatnya..

Tak Kurang Juga Yang Pada tahap Biasa2 sahaja
Ada Azam Atau Tidak
Moga Kita tempuhi hari2 mendatang dengan penuh bermakna..
Kadangkala....semangat nan berkobar2 tetiba termalap jua akhirnya
Yang ntah kenapa..
bagaikan satu kebiasaan...
Uhhh!!!
Harap Tahun 2011...dapat melakukan anjakan paradigmanya..
Agar Kebiasaan itu diubah kepada.....Ketetapan..!
Andai tersemat kukuh di minda...pasti kan terubah....
InsyaAllah
:)

Cam Semangat Hari iNI...
:p
.....Harap semangat tu sampai akhir tahun...!!! :P




30 comments:

- jinggo - said...

saya dan azam
nak memperkemaskan apa yg ada..
azam - kalau ada rezeki nak ke mekah....

Zie said...

sy punya azam nk jadik ppuan yg byk duit n dpt bakal asben yg poket tebal ngan not rm1000 dlm poket dia..hahaha

kakcik said...

Selamat tahun baru Tinie sayang...

semoga tercapai segala impian murni yang diidam2kan. InsyaAllah. :)

kak Erna said...

salam tinie.semoga tercapai apa yang di impikan..
akak cuma nak diberikan kesihatan yang baik..

DrSam said...

saya berdoa agar kita semua diberikan keafiatan senantiasa, keredhaan juga umur yang panjang agar berpeluang untuk mempekemaskan diri memohon keampunan dan memperhambakan diri kepadaNya buat bekalan ke destinasi seterusnya.

IMANSHAH said...

salam ditahun baru saya ke sekolah untuk mengecat koperasi..huhu

Abd Razak said...

Assalamualaikum kitak..:):)

Moga kitak sihat hendaknya di sinun..:)

Kamek doakan semoga Allah ampunkan segala dosa kita, hidupkan hati kita dengan taubat, permudahkan segala urusan kita dan sentiasa memenuhi masa dengan amal soleh...amin

P/S: Bepa KM kitak lari tek??? ermm sitok hujan dari subuh tadi jadi jalan dlm rumah jak kamek..:)

sal said...

alhamdulillah..dah masuk pun 2011..dipanjangkan umur dan dimurahkan rezki..ameen..

Afida Anuar said...

salam my dear kak tinie... bestnye umah akak ada treadmill. At least kalau malas2 nak keluar berjoging, boleh berjoging dalam rumah je...;)

Pn Kartini said...

tO mR jINGGO

sALAM:)

Alhamdulillah...
InsyaAllah...dgn niat yang baik..Allah kan permudahkan..:)

Pn Kartini said...

To my dear Zie

Salam:)

Woww....satu azam yang tekad nihh..
;)
MOga segala impian menjadi kenyataannya...:):)

Pn Kartini said...

To my lovely KakCikS:)

Salam sis:)

Begitu jua pengharapannya buat akak sekeluarga yaa...
Moga 2011 menjanjikan yang terbaik utk kita semua..:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Erna

Salam sis:)

Memang terfikir juga..bertambahnya tahun..selari dgn bertambahnya usia..dan dgn itu juga..sedikit demi sedikit nikmat ditarik dari kita...
.....Semoga nikmat kesihatan sentiasa baik..itulah pengharapan kita kann..:)

Pn Kartini said...

To Dr Sam
Salam:)

Tksh utk doa2 demi kesejahteraan sesama saudara..:)
Moga Dr Sam & keluarga juga dilimpahi keberkatan dariNya jua..:)

Pn Kartini said...

To Mr Iman Shah:)

Salam:)

Ooo...bagus bagus...
Alhamdulillah...tahun ni maka dgn rasminya akak dah letak jawatan as s/u koop...(..since 2002 tauuu..)

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Salam:)

Tksh utk doa2 dari kitak tu...sentiasa mendoakan kebaikan utk teman2 sekalian:)Moga kitak memperolehi keberkatan dan rahmat dariNya jua...:)

p/s: eiii kitakk...kmk jalan 3.16 km jekk..speed yang dikurangkan dari 6 ke 5.5..heheheh

Pn Kartini said...

To my lovely Kak sal:)

Salam sis:)

...dan diberikan kesihatan yang baik ..dan dipermudahkan segala urusan harian...Amin...:)

Moga akak sihat2 di sana:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida;)

Salam dear..:)

OOo..akak ni kalau dah duk lam umah..memang malas dah nak kuar jogging ke apa ke..!!hehe....

pe2...moga fida sihat2 di sana & ceria sokmo dehhh;)

Werdah said...

Assalamu'alaikum Tinie

Semoga tercapai segala hajat dan cita-cita.. semoga kita kekal atas hidayahNya dan ditambahlan lagi hidayah.. Amiin...

Zaitun said...

Salam Tinie

Kak Zai ucapkan Selamat Tahun baru masih belum terlambatkan.

Kalau boleh kak Zai nak sihat selalu dan jika diizinkan nak jejakkan kaki ke Tanah Suci lagi.

al-lavendari said...

elok juga ada azam daripada tiada azam langsung. sekurang2nya ada hala tuju.

azam saya cuma hendak mengekalkan kesihatan. insyaallah.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dah mula ngajar PnP ari pertama tuk, kelas kinek tuk dar sigek bangunan ke sigek bangunan jauh gilak dan tinggi sbb ari tuk sik masuk makmal! Kira exercise juak lah tuk, nang selalu azamkan kecergasan fizikal dan mental.

mamawana said...

Assalam Tinie Caiyang...

Moga 2011 ni lebih baik dari yg lepas. Semoga lebih sihat dan dimurahkan rezeki. Mwana pun tak nak apa2 dah selain dari hidup dlm keredhannNYA, tenang damai dgn anak2 dlm menuju jln pulang. Apa2pun hidup mesti diteruskan, tabah dan cekal di hati krn masih serba serbi kekurangan.

n.hasleena said...

salam kak tinie...
selamat memulakan hari pertama sesi persekolahan....:)

Pn Kartini said...

To my dear Kak Werdah..:)

Salam sis..:)

Mudah2an diperkenankanNya..Amin...:)

MOga akak sihat2 di sana:)tq yaa sis

Pn Kartini said...

To my dear Kak Zai:)

Salam akak:)

Samalah sis..harapan diberikan kesihatan yang baik...
InsyaAllah...niat baik..Allah perkenankan..:)

tksh yaa sis..Selamat Tahun Baru 2011..:)

Pn Kartini said...

To Tn Hj AL:)

Salam:)

:)...Saya doakan agar Tn Hj sentiasa dalam keadaan sihat sejahtera..:)
Tksh yaa:)

Pn Kartini said...

To Mr Sifu Tajnur:)

Salam:)
Nampaknya tahun tuk..sik perlu berjalan banyak..kelas2 sains dipindah lakk...lagi dekat!tak sempat nak berpeluh bahhh.:)

Pn Kartini said...

To my lovely Mamawana:)

Salam:)
Begitulah kan kita..pengharapan yang terbaik buat kita semua..Moga kekurangan yang ada bisa ada waktunya utk perbaikinya...:)

Tq yaa sis..:)

Pn Kartini said...

To my dear Leena:)

Salam dear:)

Aduhaii...dah masuk hari ke-4 kan...huhuhu...cepat jekk rasanya..:)
Moga segala kebaikan mendatangi leena sekeluarga...:):)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran