CETUSAN MINDA

..Ini Al-kisahnya.....


Lokasi  Percutiannya

:
:
:
V


Hari 1- 24hb 11 2010

Anakanda Aizad..cam biasa mantain machooo!
Si Aisha..kejap happy..kejap boring...kejap ok..kejap sakit telinga!!hehehe...


1.51 pm -Check-In...di Meritus Pelangi Beach Resort


 4.23 pm- Ke Dataran Lang..
(ingat nak pekena laksa penarak..tapi gerai buka kul 6.00pm!..
tapi tak pe..esok masih ada....:)...)
4.47pm - Pekena Rojak Penang di Jetty Point- boleh laa buat2 alas perut..ermm
6.44pm - Jalan2 cari makan di Langkawi Fair Mall..:
nasi beriani ala arab nihh satu pinggan cukup 2 org makan beb!..
hb order sebab best katanya..
Org sini makan kebab ayam...
er..er..no komen..!!


Hari 2- 25hb 11 2010

- Pepagi..maknya berblogwalking...sambil menikmati udara segar..!
9.35 am : 
 ke Underwater World Langkawi...
 (ala-ala Aquaria KLCC...seronok gak kat sini..:)..)


Hari 3- 26hb 11 2010

-Pepagi : Macam biasa..blogwalking !!!
-Anakanda di taman mainan ..& ayahnya jogging!!
10.06am -  Ke Langkawi Cable Car- Aisha cakap best!!sejuk jekk kat atas..!

11.19am -  ke Playsmart PetroSains
..Memang gelak sakan dua orang budak nii main kat sana!!
Yelah kan...
Science Is Fun!!!

Berhampirannya -Telaga Harbour Park
....cantik pemandangan...

3.15pm- Langkawi Wildlife Park
Paling seronok-time beri arnab makan carrot!

4.23pm - Air Hangat Village

5.03pm - ke Makam / Kota Mahsuri

Penat-penat jalan....maka carilah makan....
di Telaga Arabic ,Pantai Cenang
 makanan maknya lee tuu...!!
:p

Hari 4 - 27hb 11 2010

Tak dek pe yang menarik..gambar pun tak banyak hari ke-4
maknya bz dengan 'berurus-niaganya'
hinggakan lupa nak snap gambar..hehehe

..shoppingnya tak banyak...ni jekkk...:p


Last Day ...
Hari 5 - 28hb 11 2010

..Check out kul 2pm..jadi pagi tu boleh santai2 lagi..
bawa Aisha& Aizad ke pantai berdekatan resort

:
:
:
&
Tiba masanya....
Selamat Tinggal Langkawi

Sekian 
:)

24 comments:

kakcik said...

Salam Tinie sayang...

seronoknya bercuti-cutian, kan? Yang penting anak2 gembira dan rasa dihargai bila ibubapa tidak mengadap kerja! :)

ieda said...

ooo bercuti di langkawi rupenya .. banyak tmpt menarik kat sini kan kak ..
dah lama dulu saya pergi .. kalau ada peluang memang nak gi lagi :)

Zaitun said...

Kak Zai kesana tahun 2008,memang banyak tempat2 yang indah.Anak2 kak Zai suka memborong coklat.

Mohamad said...

Seronok dapat bercuti.. saya masih terperuk dalam pejabat. Tengok gambar2 menarik tu ingin jugaklah nak bercuti.. tapi Langkawi dah kerap sangat.. mungkin minggi nie nak ke Batang Ai, Betong.. InsyaAllah jadi.

Mohamad said...

Maaf, pembetulan:
Minggi = Minggu.. tersalah tekan le pulak..

Mak Su said...

lain kali boleh ziarah lagi :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...:):)

Moga kitak sihat hendaknya di sana serta sentiasa dalam redha~Nya..:)

Betul juak kamek teka dolok, mesti kitak pergi Langkawi, ops mana coklatnya hehehe gurau jer..:):)

Kenangan indah buat kitak sekeluarga kan! :):)

Melor said...

seronoknya berjalan klu la boleh pergi jgk tak tau nak kata la sukanya hati

Pn Kartini said...

To my lovely kakCikS:)

Salam sis:)
Seronok bila tgk anak2 happy niii..betul tu sis..kdg2 tuu bila dah mengadap kerja..bila stress..ada lee bebelannya..
Bila cuti2 nii..kiranya sesi menbebel tuu kurengg lee skit..hehehe..

Pn Kartini said...

To my dear ieda:)

salam:)
Langkawi jeekklahh...ke oversea tuuu so far tak deklahh...lam malaysia ni punn lum abih meroundnya...hehehe

Pn Kartini said...

To my dear Kak Zai:)

Salam sis:)
kiranye tinie ni kali ke-3lah...
saje nak ajak si aisha yang lum lagi sampai ke sana..:)

Pn Kartini said...

To Mr Mohamad:)

Salam:)

Aduhaii..agaknya en mohd ni mesti org niihh..namun pasti ada masanya juga utk bercuti-cutian kann..pe2..lam malaysia nii mmg byk tempat2 menariknya kann..:)

Pn Kartini said...

To Mr Mohamad:)

ye ye ye..tauuu..biorpun tersilap ejanya..:)pe2 thanks utk pembetulannya..:)

Pn Kartini said...

To my dear makSU:)

Salam makSu..:)
InsyaAllah.....
kalau ada ruang dan peluangnya...:)

Pn Kartini said...

To Mr Abd razak:)

Salam:)
Moga kitak sihat walau mana jua kitak berada:)

aukk..pandey kitakk owhh..tepat sekali tekaannya...mun dipost coklat tukk maunyaa cair bahh..:)

...begitulah kan..kan tetap dikenang saat2 camtukk..:)

Pn Kartini said...

Salam my lovely Melor:)

InsyaAllah..manalah tahukan
bila diizinkanNya..InsyaAllah kan sampai juga ke sana:)

tajnur said...

Assalamaualaikum wbt
Wah! Bersantai indah kitak sekeluarga owhh! Tangga ajak sidak Aizad & Aisha ceria gilak menikmati cuti disinun. Kali migrain kitak. automatic hilang juak owhh!

Afida Anuar said...

Assalamualaikum my dear kak tinie...amboii bercuti sakan noo kat sana..

Fida punya last pergi langkawi, masa darjah 2...20 tahun yang lalu..huhu...tengok gambar2 akak, teringinnya nak pergi.. tengok la ada kelapangan, insyaAllah...

Pn Kartini said...

Salam my lovely dik Fida:)

sesekali cutikan diri..bawa ank2 jalan2 :)
kiranya bercuti kat sana oklah...tak deklah sesak jalannya...tenang jee..:)
Elok utk bercuti ..tenang2kan diri;)

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)

Salam :)
Aukk..dia org memang happy gilak di sinun..walaupun kadang2 ada juak gaduhnya..biasalah kan..:)
Auklahh...nama pun cuti..no stress bahh..alhamdulillah sik adalah migrain teruk...pening biasa + sakit tekAK!aduhai..

CT said...

Wah! gi holiday ya....best!

Pn Kartini said...

To my lovely sis CT

Salam sis..:)
heheh..sesekali cuti sis...memang best!:):)

Moga akak dah makin pulih...makan ubat yaa sis..take care!;)

HIDAYU BINTI HARON said...

Assalamualaikum puan tini..
anak2 puan tini persis anak2 saudara saya...
=)
moga mereka adalah anak2 soleh dan solehah yg bakal berbakti kpd ibubapa dan org keliling mereka...

Pn Kartini said...

Salam my dear Ayu

Tulah kan..anak2 saudara Ayu pun dua orang tu kann...lupa lak namanya:)

InsyaAllah..mudah2an:)
tq yaa

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran