CETUSAN MINDA

...Kemah Keming..


Pagi tadi
Sempat ikuti channel 106
Disiarkan iklan tentang satu program islamik

"KEMAH KEMING BERSAMA USTAZ AZHAR"

Dulu pernah juga dengar ura-ura
 mengatakan Ustaz Azhar Idrus bakal muncul dalam 
sebuah program Islamik "Kemah Keming' ni..
Tapi rasanya..
program ni ditunda
&
Hari ni..
Alhamdulillah dapat info  
di tv tadi
:
:
:
:
V


Antara selitan dalam iklan tu..

" Bolehkah kita makan telur penyu"
:
:
:
V
"Jawapannya TIDAK BOLEH!.."
:
:
:
V
"............................bagi orang yang tidak ada DUIT! "

:)
(yalah kan...orang tak ada duit camne laa nak beli telur penyu..
so tak blh laa makan!..)






Pinjam Tagline Ustaz Azhar :
 
" Kalu Dok Tengok, Berat Nanang  "

 
:) 



15 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Kamek dapat tengok ulangannya jer coz waktu siarannya tak kena dengan waktu solat di negeri kamek sitok..:)

Tadi fikir juak makna kemah keming dan berat nanang. Tanya dengan pakcik google baru tahu maknanya..:)

Moga kitak sihat hendaknya di sana..aamiin

Cikli said...

Kemah keming sunggohh

Kakzakie said...

Kemah keming nie apa Pn Kartini? Alahai kakak nie kuno kan.

Acik Erna said...

assalam Tini..sama ngan kakzaki..apa makna dai ye..acik memang tak tau ni

MystoryPic said...

Tolong jawab..... Acik Erna....
Kemah keming tu maknanya KETAT atau kalau benda tersimpul dia tersimpul mati

Pn Kartini said...

To Mr Abd Razak:)

Waalaikumusalam kitak:)

Terfikir juak kmk tukk..kenak program2 ilmiah camtuk ditayangnya waktu org solat maghrib..sik sempat bah nak nanngga..baik ada ulangan..tapi lewat juak oowhh..

Berminat juak kitak carik makna dari pak google!

Pn Kartini said...

To Mr CikLi:)

Aduhai...apa yang kemah keming sungguhhh tuu..
:)

Pn Kartini said...

To my lovely kakZakie:)

hehe...bukan kunolah kak..
actually tu loghat ganu kite..:)
Makna kemah keming macam sesuatu yang ketat..sangat kemas, sangat kuat tertutup, utuh tidak goyah..
:)

Pn Kartini said...

To my lovely Achik Erna:)

tak pe tak pe..cam adik SR mystoryPic
tolong jawab..betullah tu ...
:)
nak lebih detail makna..tini tolong jawab utk kak Zakie kat atas tu yaa..:)
Moga 'kemah keming' tali persahabatan yang terjalin antara kita..
Kiranya sesuatu ikt atau sesuatu yang tidak kan goyah..kukuh gituuu..:)

Pn Kartini said...

To my lovely dik SR My StoryPic:)

Thankssss my dear..
tolong jawab bagi pihak..
suka..suka..suka..;)
Moga Sr sihat2 di sana yaa..take care dear!

Nur-nba said...

Salam. Barulah Nur tahu maksud Kemah-Keming tu.. Mesti tonton rancangan ni.. Sis, tq atas jasa akak hantar jawapan kat Nur. Jasamu akan kukenang.. Love U ♥

ibuintan said...

Assalam Tinie... mesti tonton ni

Akak suka dengan jawapan Ust Azhar... sinis, lucu,ada makna memang kemah keming

❤Kamsiah❤ said...

walau kelantan berjiran dgn tganu...saya masih tak faham loghat tganu....

Anonymous said...

Lawat www.kamusdialek.com untuk mengetahui lebih mendalam maksud kemah keming

Wan cina said...

Rasanya kemah keming ni asalnya 'kemas kemain' (kemas bukan main lagi).. walahualam..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran